Strymon versus.....

syndromeda

Ouwe rot
Lid sinds
17 januari 2007
Berichten
860
Locatie
België - Brecht
Ik hoor soms zoveel positieve zaken over Strymon, en dan specifiek over Big Sky, Timeline en Möbius. Klinken deze nu zoveel beter, of anders, dan de betere Lexicons of TC Electronics? Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Ik heb de timeline gehad en bigsky nog steeds. Ik vind het zelf de mooiste fx die ik ken. Heb ze niet naast lexicons of tc gehad, maar zijn dat niet over het algemeen wat "normalere" reverbs en delays? Bij een bigsky heb je natuurlijk ook hall en plate modes, maar ook dingen als chorale, bloom, shimmer en nonlinear. De timeline vond ik ook heerlijk, heb ik verkocht maar zeker niet om de sound. Ik vond bij de timeline jammer dat een aantal params in menus verstopt zaten. Een el capistan staat ieder geval nog wel op de verlanglijst.

Ik heb de strymons wel naast eventide gehad (h9) en daar de soortgelijke algoritmes naast elkaar gehouden. Een gewone hall reverb deden ze allebei erg goed maar bij veel andere algos was het verschil vrij groot in het voordeel van de strymon. Zelfde met de timefactor vs timeline, ik mis echt alle karakter bij eventide. Maargoed dat is ook weer persoonlijk, ken ook mensen die helemaal eventide fan zijn.
 
Back
Top