Welk ergonomisch 19 inch rack mo'k he ?

demian

Tijdelijk lid
Lid sinds
20 januari 2003
Berichten
16.506
Lang geprobeerd tegen te houden, maar er gaan hier toch een paar 19 inch modules komen die wat meer aandacht vragen dan aanzetten en uitzetten alleen.

Dus ik wil iets wat ik ergnomisch verantwoord bedienen kan, een uurtje of wat draaien en drukken op knopjes blijft alleen leuk als je er goed bij kan.

Nu dacht ik aan zoiets ..

https://www.bax-shop.nl/19-inch-rack/innox-ws-04-studiorack

attachment.php


Maar volgens mij is Innox een goedkoop clone merk, dus ik vroeg me af, is er nog wat beters te vinden wat hier op lijkt maar niet gelijk heel duur is.

Ik wil niet zo'n rack waarbij je ook nog modules onder hebt die wel recht zitten, want dan kom je daar met je voeten / of benen nog wel eens tegen aan, gezien het aantal modules wat ik heb is dat ook niet nodig denk ik.

Suggesties?
 
Fame heeft enkele racks die niks kosten. Misschien kan je die modden.
Ik heb een kast met daarop een jaspers stand en daarin een k&m 19 inch rack.
Als het uitzicht niet erg bekangrijk is kan t heel flexibel zo.
En anders aan de slag met wat hout?
Google eens op afbeeldingen. De kunst is de goeie termen vinden.
Vb " mod hack 19 inch rack ergo" of zoietsdiy 19 inch rack ergo angle, diy en alle combinaties.
 
Hout is inderdaad een optie die me vrijheid geeft in maatvoering en ergonomie.
Dus, maar dan moet ik rack profielen hebben.

Welke zijn goed..? :D
 
Ik heb zoiets
https://www.bax-shop.nl/19-inch-rack/quiklok-rs-10-tabletop-19-inch-rack
voor op mijn bureau. Werkt goed al moet je niet te diepe 19 inch apparatuur hebben voor de onderste ruimte.

Heb ik ook aan zitte denken, maar kwam tot de conclusie dat die dan deels voor mijn monitor speaker staat.
Maar die kan ik eventueel nog op statieven zetten waardoor het weer wel kan, moet ik alleen even verzinnen of ik dat ook wil. Wel lekker goed klaar op die manier.



Nee sorry, iets te groot, en dat soort dingen koop ik dan weer graag nieuw. :D
 
Profielen kan je met en zonder unit gaatjes kopen. Ze bestaan dus ook met glijdende slotmoertjes, voor nog meer flex opstelling.
Kijk eens naar een shop online die flightcase onderdelen verkoopt voor zelfbouw.
Koop eventueel eerst zo n rackstandje,,cheap. Experimenteer met de hoek. Ik vind die stands te rechtop, zeker als ze maar op n tafel staan. Dan wil je vast meer hoek.
 
Heb ik ook aan zitte denken, maar kwam tot de conclusie dat die dan deels voor mijn monitor speaker staat.
Maar die kan ik eventueel nog op statieven zetten waardoor het weer wel kan, moet ik alleen even verzinnen of ik dat ook wil. Wel lekker goed klaar op die ...

Zie afbeelding
 

Attachments

  • 20170819_211850.jpg
    20170819_211850.jpg
    55,3 KB · Bekeken: 266
Mijn zelfbouw. Denk dat je keus wel erg afhangt van wat er in moet, niet?
 

Attachments

  • IMG_9043.jpg
    IMG_9043.jpg
    51,8 KB · Bekeken: 242
  • IMG_9044.jpg
    IMG_9044.jpg
    51,4 KB · Bekeken: 218
Back
Top