file corrupt, nog iets aan te doen?

Mienjung, most eens heuren :

Zoek naar de string "data", hierna staan je wavefile data bytes.
Als de header corrupt is, en je data nog goed, heb je kans om het terug te krijgen.

Stap 1 : genereer een wavefile van presies dezelfde samplerate enzo die wel goed is.
stap 2 : kopieer de bytes tot en met de string "data" vanuit de nieuwe goede file naar een leeg .wav bestand.
stap 3 : kopieer de bytes vanaf de string "data" vanuit je corrupte file achter de bytes van stap 2.
 
Als die file echt allemaal nullen bevat dan moet je hem ook erg klein kunnen zippen of rarren, dat zou je als test nog kunnen proberen.

Ik denk zelf dat je FAT beschadigd is geraakt en dat er nu naar de verkeerde sectoren op je schijf wordt gewezen.

Misschien dat met een undelete tool of ander disc util nog raw data terug te vinden is, maar dan moet je nu niks meer op je schijf wegschrijven.

Kans is wel erg klein overigens dat je die file intact terug gaat vinden.

Denk dat je het bij het rechte eind hebt Demian. De file is gezipt enorm klein, handig om zo te dubbelchecken of het inderdaad niet in orde is.

Het zal inderdaad aan beschadiging FAT liggen. Ondertussen ook alweer 2 nieuwe jams op die schijf opgenomen dus schade lijkt me onherstelbaar. Ben nu een schijfherstel operatie aan het uitvoeren, heb niet het idee dat hiermee m'n bestand terugkeert maar je weet maar nooit of de wonderen de wereld niet uit zijn.

Ik schaar het maar onder "dom en niet meer doen", net zoals die keer dat ik niet op "record" had gedrukt, of die keer toen ik per ongeluk over een andere track opgenomen had op DAT, etc ,etc... Jammer maar helaas, het was een erg fijne dub maar het is ook niet alsof ik God Only Knows ben kwijtgeraakt. 8)

Dank voor het meedenken iedereen.
 
De temp file zou moeten staan in C:\users[username]\appdata, zoeken op 'soundforge'.

Ja die zou toch ergens nog moeten staan met een of andere rare naam
Ik heb dit wel eens gehad met andere programmas en die temp file was er dan nog met alles erop en eraan gelukkig...als het goed is moet die file de .tmp extensie hebben, en even op datum erbij zoeken...wellicht?
 
Ja die zou toch ergens nog moeten staan met een of andere rare naam
Ik heb dit wel eens gehad met andere programmas en die temp file was er dan nog met alles erop en eraan gelukkig...als het goed is moet die file de .tmp extensie hebben, en even op datum erbij zoeken...wellicht?

Zeker proberen maar meestal ruimt ie dat op na saven of herstart programma. Mits programma een crash heeft geconstateerd.

Niet gesaved? Dan is de temp file je beste optie idd.
 
Mienjung, most eens heuren :

Zoek naar de string "data", hierna staan je wavefile data bytes.
Als de header corrupt is, en je data nog goed, heb je kans om het terug te krijgen.

Stap 1 : genereer een wavefile van presies dezelfde samplerate enzo die wel goed is.
stap 2 : kopieer de bytes tot en met de string "data" vanuit de nieuwe goede file naar een leeg .wav bestand.
stap 3 : kopieer de bytes vanaf de string "data" vanuit je corrupte file achter de bytes van stap 2.

Hij zei toch echt
maar als ik de file in hexedit importeer krijg ik alleen maar nullen.

Als je hele file uit 0-len bestaat, kan je het wel vergeten.
 
Ja die zou toch ergens nog moeten staan met een of andere rare naam
Ik heb dit wel eens gehad met andere programmas en die temp file was er dan nog met alles erop en eraan gelukkig...als het goed is moet die file de .tmp extensie hebben, en even op datum erbij zoeken...wellicht?


Ja, zolang je van programma's zoals ccleaner afblijft, moet de temp file nog wel ergens staan.
 
Nope, het lijkt me dat de temp file verdwijnt zodra je gesaved hebt. Ik heb uiteraard vor de zekerheid nog even in die folder gecheckt die hierboven wordt aangegeven (user/appdata) en daar staattie dus niet bij. Helaas maar het is niet anders.
Denk echt dat Demian het bij het rechte eind heeft en het meer een probleem van file-allocation is. Nogmaals dank allen!
 
Ja, ik weet het, het zal einde oefening zijn. Audiocollage is zo vriendelijk om nog even naar de file te kijken voor alle zekerheid (wie weet heb ik hier iets niet goed gedaan bij het bekijken van de file, je blijft hoop houden natuurlijk ;) )
Indien er mensen nog een oplossing van mij verwachten... ik heb van koediman geen file meer aangekregen. Het waarom is duidelijk voor wie de topic heeft gevolgd.
 
Nope, het lijkt me dat de temp file verdwijnt zodra je gesaved hebt.


Normaal gesproken verdwijnt de temp file als de normale file klaar is. En dat was ie niet. Met het uitzetten is de temp file waarschijnlijk ergens tussen gevallen.... Helaas.
Ach, je beste track is niet je vorige, maar altijd de volgende... 8)
 
Gisteren een jam opgenomen en gesaved in Soundforge.

Letterlijk de eerste zin in dit topic., daarna nog twee keer herhaald geloof ik. *D

En Audiocollage, nogmaals dank voor je aanbod, ik begreep je vanochtend in die pb misschien niet goed, had dus geen zin meer om je die file te sturen omdattie gezipt al superklein was.
 
er bestaan toch hd recovery programma's ipv dat zelf te zoeken, ?? of was t op een ssd ??
10 jaar geleden eens gebruik van gemaakt, maar vraag me niet de naam vant programma
 
Back
Top