Zangstem optimaliseren met Melodyne

Groningen

Nieuwkomer
Lid sinds
10 augustus 2017
Berichten
3
Na wat info gelezen te hebben heb ik de trail versie van Melodyne gedownload. Deze versie heeft volgens mij meer in zicht dan dat ik nodig ben voor mijn hobby.

Ik vraag mij het volgende af:

VRAAG 1
Heb ik voor het optimaliseren van zang genoeg aan Melodyne 4 essential?
Het gaat in eerste instantie voor een solo stem om laag of te hoog te kunnen bijstellen en een goede maatverdeling te kunnen optimaliseren.

VRAAG 2
Welke uitvoering van Melodyne heb ik nodig om 3 stemmige zang te kunnen optimaliseren, Melodyne 4 assistent of Melodyne 4 editor?

Misschien werkt er iemand met Melodyne en kan mij goed adviseren wat voor mij de juiste aankoop moet zijn. Het zijn toch vrij prijzige programma's en ik wil/kan niet meer betalen dan dat ik uiteindelijk nodig ben.

Graag verneem ik van jullie.

Hartelijke groeten, Groningen
 
Last edited by a moderator:
Om maar even een reactie te geven (voor zover je dat nog niet uitgezocht had):

1. Als ik jou was, zou ik beginnen met n Essential pakket. Je kunt altijd tegen goede prijzen upgraden bij Celemony dus dat moet het probleem niet zijn.

2. Zo te zien kun je dat in Assistant ook al. MAAR: let op dat de "Kleinere" Melodyne versies vaak maar max 8 sporen kunnen verwerken. Assistant lijkt een uitgeklede versie, dus verwacht geen in-depth functies maar pure basics. Daar komt dan ook t punt: Je gaat de uitgebreide zaken wel missen als je er eenmaal mee bezig gaat.

Als je Melodyne vaker gaat gebruiken voor (semi) pro situaties, zou ik je aanraden t hele pakket te kopen (Melodyne 4 studio). Dan leer je namelijk alle mogelijkheden van het pakket meteen. Is het voor incidenteel gebruik, kijk dan even waar je minimaal mee vooruit kunt.

En hou er rekening mee dat Melodyne net anders werkt dan alle DAW software pakketten, dus t is ff mee leren omgaan.
 
Back
Top