DigiDesign 003r + mac = Goed idee?

RSB

Whoehahaha
Lid sinds
23 november 2005
Berichten
10.486
Locatie
G'chem
Voor een project de aankomende paar maanden wil ik graag wat tapes gaan digitaliseren maar willen geen dure spullen kopen voor dit eenmalige project. Nu had ik het volgende bedacht:

We nemen een Digidesign 003r icm een (i)mac uit 2008, Samen kost dit soms nog geen 500euro en in 2008 was dit toch wel een redelijk goed setje.

Nu de vraag, waarom zou jij dit niet doen. Ik zie zelf namelijk geen reden om een duurdere kaart of mac te kopen maar misschien zie ik iets over het hoofd
 
Er zijn nog steeds digi003 drivers voor de laatste OSX versies te krijgen hier, dat zal het probleem niet zijn. Verder is het digitaliseren van 2 tracks audio een klusje dat zelfs een oude G4 macbook nog met plezier kan uitvoeren, dus je intuitie is prima daar. Kies een willekeurige oude Mac met firewire en je zou er mee uit de voeten moeten kunnen.

Mensen met high-end smaken vinden de 003 niet moeders mooiste AD/DA, overigens. Je zag een paar jaar geleden de gearslutz-audiofielen in de weer met de Black Lion mod voor de 003 om hem beter te laten klinken. Ikzelf ben niet zo'n felle volger van de high-end converter-religie. Zijn vast ook geen dikke 2 inch Ampex masters die je gaat digitizen.
 
. Zijn vast ook geen dikke 2 inch Ampex masters die je gaat digitizen.

Nee, verre van, hij zijn maar 1/4" 8 track tapes, vandaar dat ik ook een 8 input geluidskaart erbij wil (moet)

Nu zie ik ook opeens een 003+ , iets duurder maar wel relaxed met die extra volume pots op de voorkant.

iig bedankt voor het meedenken
 
Back
Top