Audio Interface upgrade

luluzero

Animistic Beliefs
Lid sinds
24 Maart 2017
Berichten
70
Locatie
Rotterdam
Hallo allemaal,

Ik heb op dit moment een Phonic Helixboard 18. Het is een 14 kanaals mixer met ingebouwde geluidskaart met firewire.

Ik vind hem erg nice, alleen heb ik vaak het idee dat er details van de geluiden verloren gaan als ik ze opneem. Bij de opnames lijkt het erop alsof er informatie in het hoog en in het laag verdwijnt. Het is niet veel, maar het is genoeg om mij eraan te irriteren.

Hebben jullie wel eens een audio interface aangeschaft die je opnames gewoon exact opneemt zoals je het hoort? Hebben jullie een mindblowing ervaring gehad na het aanschaffen van een nieuwe geluidskaart? Zo ja, welke was dat?

Ik heb overigens een firewire en thunderbolt aansluiting beschikbaar.

Graag jullie advies hierin.:halleluja
 
Kijk en luister eens naar RME die staan bekend om hun transparante conversie. En anders (al kleuren die wel licht) focusrite, Motu, antelope, ua, tascam, steinberg etc. Heb je meer te besteden kijk/luister dan eens naar een horus of direct.out icm rme via madi bijv.
 
Thanks voor je vlugge antwoord, Virkaz!

Ik zat toevallig naar deze te kijken.. De Focusrite Clarett 8Prex (wat een namen weer). Die heeft Thunderbolt en dat vind ik super handig!
Ik vind het ook wel fijn dat er gewoon fysieke knoppen op zitten en niet zo'n 'big knob met een menu', zoals sommige tegenwoordig hebben.

Is dat zo een beetje de beste die je kan krijgen voor dit geld? Of zijn er nog betere net boven/onder deze prijsklasse?
 
En is die thunderbolt aansluiting dan de nieuwe thunderbolt aansluiting (usb-c)?
 
Thanks voor je vlugge antwoord, Virkaz!

Ik zat toevallig naar deze te kijken.. De Focusrite Clarett 8Prex (wat een namen weer). Die heeft Thunderbolt en dat vind ik super handig!
Ik vind het ook wel fijn dat er gewoon fysieke knoppen op zitten en niet zo'n 'big knob met een menu', zoals sommige tegenwoordig hebben.

Is dat zo een beetje de beste die je kan krijgen voor dit geld? Of zijn er nog betere net boven/onder deze prijsklasse?

Dat is sowieso een flinke stap tov je huidige Phonic :biertje:
Of het 't beste is tja, dat is persoonlijk volgens mij, kun je ze niet ergens uitproberen?
 
virkaz schreef:
Of het 't beste is tja, dat is persoonlijk volgens mij, kun je ze niet ergens uitproberen?

Hm, zou niet weten waar en hoe ik die zou moeten uitproberen eigenlijk.
Zal hem dan toch in mijn eigen studio moeten horen, anders kan ik gen goeie vergelijking maken denk ik.

En is die thunderbolt aansluiting dan de nieuwe thunderbolt aansluiting (usb-c)?

Nee, een oude uit 2011!
 
Erg blij met de Antelope Orion32... 32 kanalen 192khz over usb2.0. Dan gebruikt ie wel de totale capaciteit van de usb-port. (volgens specs 80-90%)
Kleurt minder dan de UFX in mijn oren.
 
Thanks voor je vlugge antwoord, Virkaz!

Ik zat toevallig naar deze te kijken.. De Focusrite Clarett 8Prex (wat een namen weer). Die heeft Thunderbolt en dat vind ik super handig!
Ik vind het ook wel fijn dat er gewoon fysieke knoppen op zitten en niet zo'n 'big knob met een menu', zoals sommige tegenwoordig hebben.

Is dat zo een beetje de beste die je kan krijgen voor dit geld? Of zijn er nog betere net boven/onder deze prijsklasse?

Ik denk dat de prijs-kwaliteit erg goed zit bij deze.
 
Hm, zou niet weten waar en hoe ik die zou moeten uitproberen eigenlijk.
Zal hem dan toch in mijn eigen studio moeten horen, anders kan ik gen goeie vergelijking maken denk ik.

Dan evt twee bestellen en er eentje retourneren? Wat BIAM adviseert is ook een mooie optie, maar dan ben je nog flink wat geld kwijt aan dsub naar trs of xlr. een UFX is alweer "oud". Een UFXII of een + zijn erg transparant. Ik vind ze transparanter dan bijv een antelope zen studio. Beide wel flink duurder dan de focusrite.
 
Back
Top