Studio One 3 Professional op werklaptop

Eurynom3

Ouwe rot
Lid sinds
29 januari 2009
Berichten
2.320
Locatie
Katwijk
Op mijn werklaptop wil ik Studio One 3 installeren, puur om wat schetsjes te maken als ik hiervoor tijd heb (max 5 a 6 VST's tegelijk + FX. Maar hierin zit natuurlijk een hele slechte geluidskaart. Hoe kan ik met zo weinig mogelijke kosten dit mogelijk maken? En een acceptabele latency krijgen.
 
Koop een simpele usb audio interface van de goed bekend staande merken bijv focusrite, presonus, steinberg of zo en installeer een asio driver.
Als je goedkoop uit wilt zijn kijk dan naar een tweedehandse waar nog garantie op zit.
Je vindt ze dan al voor een tientje of 4 a 5
 
Als je macbooks hebt, is het niet eens nodig om andere geluidskaart te fixen. Als je niet live inspeelt met keys, boeit de latency ook niet. Maar begrijp uit je verhaal dat je weinig latency wilt. Focusrites zijn best lekker qua latency
 
Lijkt mij goed genoeg toch? Ik hoef er verder niets op aan de sluiten. Wil alleen geen flinke latency hebben.

Deze is al 'ns een keer op het forum tevoorschijn gekomen en toen vertelde ik dat ik deze ooit had aangeschaft als simpel geluidskaartje en hij doet wat hij moet doen maar da's ook alles.
Kwalitatief is het echt een stukje blik.
Maar als je niets gaat aansluiten dan heb je toch ook geen latency?
Ik geloof niet dat ik je helemaal begrijp in deze.
Als je studio one alleen met een midi keyboard en puur softwarematig aan de gang gaat dan kan je deze gebruiken om je speakers op aan te sluiten en gebruik je een Asio driver in Studio one als audio driver want die heb je nodig ivm latency.
Ik praat wel vanuit een windows situatie in deze of mac al uit zchzelf een snelle driver heeft weet ik niet.
 
Heb je überhaupt een externe geluidskaart nodig als je alleen schetsjes gaat maken? Ik heb trouwens nog wel een Focusrite Saffire 6 USB liggen als je tweedehands iets zoekt. Maar de goedkoopste optie is om niets te kopen 8o)
 
Back
Top