Nou ....ikik kon nie achterblijven he

speady

Love cutoff!
Lid sinds
25 januari 2002
Berichten
231
Locatie
Helmond
Heb ook een nummertje gemaakt....mijn eerste :)

https://www.synthforum.nl/cgi-bin/fileboard/filedisplay.cgi?category=Songs

je moet hem via deze link kunnen downloaden...

Hij is gemaakt met een RM1X en de Supernova IIR want van dat cubase snap ik nog steeds geen ene zak... qua midi dan...

Ben erg benieuwd wat iedereen ervan vind....dus als je hem luistert....zeg dan ook effe wat je ervan vind!!!
 
Laatst gewijzigd:
Nou, er is in ieder geval een goede compositie gemaakt, met begin midden en eind. Commercieel of niet , dat maakt niet uit. Het melodietje is alleen niet je-van-het...niet cool of stoer ofzo.

Alleen, heb je dit live ingespeeld? Het klinkt nogal uit sync, zegmaar. Vooral die pizzicato strings en die synthlead zitten gewoon naast de maat.
Als ik jou was zou ik de boel nog eens quantizen met je RM1x. Het leidt nogal af als er net naast de noot wordt gespeeld, vind ik.

succes ermee
 
idd ff quantisen! strakheid ontbreekt ;)

persoonlijk vind ik dat orgeltje ook niet echt flitsend


Ehhh vooral doorgaan! Eerlijk gezegd is wel een beetje te horen dat je nog niet zo doorgewinterd bent, maar dat moet zich maar met elk nr verbeteren!
 
het is al gezegd maar vooral de quantinisring laat te wensen over.. jammer verder de mix wat betreft het volume is ook niet helemaal ok.
echter kun je idd wel aardig arangeren..
ik zou idd maar wat met cubase of zo gaan klooien.. dan krijg je veel betere resultaten..

wat ik overigens wel grappig vind is dat je een supernova hebt(behoorlijke monstersynth) maar niks van cubase snapt..:)

dus ja cubase onder de knie krijgen en veel nummers maken dan moet het wel lukken..:) :) :)
 
<p>Thank voor jullie eerlijke meningen.... ik eens proberen te quantizen...en die pizzi wat aanpassen.....</p>
Alleen wat is er met het volume niet okay...

ps. ik ben al een tijd met cubase aan het klooien....maar ik kan mijn midi daar maar niet strak in en uit krijgen....ik weet eerlijk gezegd ook niet hoe ik dit anders moet omschrijven....kan ik hierin niet bij iemand een cursusje volgen...tegen betaling uiteraard...hoef niet maar is prima....voor wat hoort wat...

Wat betreft die supernova en bakbeest....daar ben ik lang mee beziggeweest en die heb ik aardig onder de knie...de bak zit best eenvoudig in elkaar...als je hem eenmaal doorhebt :)...

Nogmaals thanks!
 
na ik vindt dat sommige geluiden te hard of juist te zacht staan
bijvoorbeeld de hihats. de pizza heeft te veel galm daardoor valt hij een beetje weg.

de mooiste nummer (qua mixen dan) hebben vaak heel weinig galm of niets. Luister bijvoorbeeld naar de nummers van aaliyaa, is waarschijnlijk niet helemaal je muziek stijl,mijne ook niet, maar het laat wel zien hoe je moet mixen zonder galm

er zit natuurlijk wel een grote groep doorgewinterde producers achter haar, dat niveau haal je niet in een keer
maar je moet er maar is naar luisteren mischien heb je er wat aan. :)

maar waarom kan je de midi niet strak krijgen, als je gewoon bijvoorbeeld een basdrum op elke kwart noot zet loopt ie dan niet strak. als dat zo is ligt het aan cubase en niet aan jouw..
 
Komde gij uit Brabant of hoe zit dat! ;)

Alle begin is moeilijk zullen we maar zeggen, maar het klinkt wel hoor. Cubase een beetje leren kost tijd, je kunt ook voor leren uit een boek gaan hoor of een beetje proberen af te kijken van anderen of op internet rond snuffelen. Maar vooral veel klooien.

De mix is ook moeilijk en iets minder galm is al een goed begin denk ik. Maar zou me vooral op de midi sh!t richten. :)
 
Maar het is dan ook je eerste.
inderdaad, volg het sequence verhaal.
Buiten dat, zijn de volume verschillen nogal groot.
De saw sound en de pizzicato staan te hard, waardoor
de bassdrum/clap/bass verzuipt.

Bij Cubase zit er bij je bedieningsbar een functie AQ
druk daar op en zet de quantize op 16.
je noten worden nu automatisch naar 4/4 getrokken.
 
Last edited by a moderator:
Origineel geplaatst door speady
[B

ps. ik ben al een tijd met cubase aan het klooien....maar ik kan mijn midi daar maar niet strak in en uit krijgen....ik weet eerlijk gezegd ook niet hoe ik dit anders moet omschrijven....kan ik hierin niet bij iemand een cursusje volgen...tegen betaling uiteraard...hoef niet maar is prima....voor wat hoort wat...

[/B]

je woont dichtbij, ik wil je wel helpen.
 
tjee......nogmaals thanks voor jullie reacties....

ennuuh bamse.....hartstikke mooi als je me wil helpen....ik zou hier graag een keer gebruik van willen maken....tof!
 
Back
Top