Verhuizen advies nodig

meloyoungster

Ouwe rot
Lid sinds
30 september 2009
Berichten
582
Ik wil graag 2 opties plaatsen voor mn nieuwe ruimte.. beiden niet ideaal dat weet ik, maar niet iedereen kan alles hebben zoals ie wil.. ben al lang blij met ruimte.

hierbij optie 1. de echte breedte is 2.43. maar deze ruimte moet geïsoleerd worden.. is een enkele muur naar buiten toe. dat betekend dat er ruimte verloren gaat. komt hopelijk op die 2.33 uit ja het is wel smal.

ook ben ik bang dat ik van het lage schuine dak last krijg die loopt van achter waar ik wil gaan zitten tot over de 2e verdieping.

voordeel het is de beneden verdieping (minder valide en je kunt in de lengte zitten.

dit is optie 1
 

Attachments

  • BIJLAG 2 OPTIE 1.jpg
    BIJLAG 2 OPTIE 1.jpg
    13,7 KB · Bekeken: 90
  • OPTIE 1.png
    OPTIE 1.png
    22,5 KB · Bekeken: 80
Dit is optie 2 een klein heel klein kamertje.

ga ik last krijgen (optie 1) van het dak ik ga mijn bureu ongeveer op 1 meter hoogte zetten 30 cm daarboven staan mn genelecs. of zouden julie deze ruimte toch verkiezen boven optie 2

die hoeft niet geisoleerd te worden.... en daarbij hoef ik niet tot oktober te wachten dat ik weer wat kan doen graag wat tips of meningen
 

Attachments

  • optie B.png
    optie B.png
    19,6 KB · Bekeken: 79
Optie 1, Schuin dak is niet zo een probleem zolang het in de richting waar het geluid heen gaat maar steeds wijder wordt. het reflecterend geluid van het plafond wordt dan verder naar achteren geprojecteerd, dat is eerder een voordeel.

Als het hoger wordt dan de 1e etage zou ik een kleine vliering bouwen, handig voor lege dozen enz.
 
Iemand ook een goed idee om de enkel steense muren te isoleren ivm vocht en een beetje warmte.. ik ben bang dat het veel te smal gaat worden
 
Zou ook voor de grotere kamer gaan
Beetje isoleren en reflexies beteugelen dat wel
 
ik neem aan dat je ook de eerste bedoeld ?? is smal minder groot probleem dan lengte dan.. z,n ruimte word natuurlijk wel nog kleiner.. die optie 2 hoeft niet geïsoleerd te worden.

dat gatajes bord is een goede tip.

aan Felshout: begrijp ik goed dat die iso alleen maar gerold hoeft te worden net als verf?
 
voor zover ik weer gaat thermoshield met een spaan of spuiten. Maar op het plaatje staat een roller. Misschien kan dat ook, moet je maar even navragen. Ik weet dat niet.
 
Tip! Floorplanner werkt iets nauwkeuriger om te tekenen. Dan heb je gelijk ( binnen/buiten) maten en een 3 weergave. gratis te gebruiken.:mega:
 
Qua ratio en afmetingen kom je met optie 1 beter uit. Optie 2 is ook teveel een vierkant.
 
het wordt de eerste met acherin een opzet muurtje tegen vocht (spouwmuur noemen ze dat?)
en de zijkanten komt glaswol met gipsplaten.
voor de ijd dat ik even niks heb.. maar een nieuwe koptelefoon bestel kan ik in iedergeval een beetje muziek luisteren
 
Pak steenwol ipv glaswol
Werkt fijner, veel minder irritatie , en isoleert/ dempt beter
 
Of het beter isoleert/dempt (of absorbeert) is volledig afhankelijk van welk type er wordt gebruikt. Glaswol kan net zo effectief zijn als steenwol als het om die eigenschappen gaat. Steenwol irriteert duidelijk wel minder dan glaswol... Voordeel van steenwol is wel dat er meer bekend is over de akoestische eigenschappen van diverse typen plaat, dan over glaswol.

Als je dan toch wol gaat kopen voor isolerende doeleinden, doe jezelf een plezier en koop wat extra voor akoestische behandeling in je ruimte. Omdat je niet zoveel ruimte hebt zijn basstraps misschien minder goed haalbaar, maar je wil écht wat absorptie aanbrengen!

edit: type 221 van rockwool is een prima plaat voor absorptie, maar ook te gebruiken voor isolatie.
 
Back
Top