Yamaha R100 geeft storing op mixer zodra hij ingeschakeld wordt

Ik heb nog nooit een audiokabel gesoldeerd, dus ter verduidelijking: de kabel die ik daarvoor gebruik is twee-aderig met afscherming? Maakt de diameter van de kabel nog wat uit?


Juist; twee-aderig met afscherming.
Diameter van de kabel maakt niet veel uit; wel is handig als het past door de (achterzijde van de) TRS/TS huls.

** Ik bedenk nog iets.
Aangezien je het apparaat al eens open hebt gehad; heb je eraan gedacht om de soldeerpunten van die Rechter output connector op de PCB even over te solderen?
Het komt vaker voor dat de solderingen van oudere hardware poreus worden.
Weliswaar heb ik nooit brom/storing daardoor ondervonden, alleen signaal uitval.
Maar het is iets om in jouw achterhoofd te houden, en baat het niet, dan schaadt het niet.
 
Juist; twee-aderig met afscherming.
Diameter van de kabel maakt niet veel uit; wel is handig als het past door de (achterzijde van de) TRS/TS huls.

** Ik bedenk nog iets.
Aangezien je het apparaat al eens open hebt gehad; heb je eraan gedacht om de soldeerpunten van die Rechter output connector op de PCB even over te solderen?
Het komt vaker voor dat de solderingen van oudere hardware poreus worden.
Weliswaar heb ik nooit brom/storing daardoor ondervonden, alleen signaal uitval.
Maar het is iets om in jouw achterhoofd te houden, en baat het niet, dan schaadt het niet.

Dat zal ik zeker nog gaan proberen, eerst misschien even doormeten om te zien of er zo al iets vreemds blijkt.

Wat de kabel betreft, deze ga ik nog maken, maar dat zal even duren omdat ik op dit moment eigenlijk niet de correcte soort soldeerapparatuur heb voor zulk fijn werk. Zodra het geklaard is, zal ik op dit onderwerp terugkomen.

Bedankt voor alle hulp tot nu toe!
 
Back
Top