Main out CR1604 op speakers + opnemen

92SDO

Stamgast
Lid sinds
26 september 2015
Berichten
162
Locatie
Amsterdam
Hoi,

Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Ik loop een beetje vast.

Ik heb een Mackie CR1604 staan. (overige gear voor zover relevant: patchbay, motu 828 mk3, yamaha hs8's) Hoe kan ik wanneer ik een nummer af heb, het geluid uit de tafel opnemen, terwijl ik die opname ook kan horen op mn speakers?

Vooralsnog heb ik mijn main output gewoon aangesloten rechtstreeks op mijn actieve speakers, omdat ik alvast even wilde horen hoe het klonk. Ik zat er aan te denken om de main output op mijn patchbay aan te sluiten (daar is nog plaats op) en die dan default te verbinden met de speakers. En als ik het dan wil opnemen, kan ik zo het signaal van de main output op de patchbay patchen naar twee inputs van de motu om zo het op te gaan nemen. Maar volgens mij verbreekt ie dan het signaal dat naar de boxen gaat..

Bestaan er misschien kabels die aan de ene kant 2x mono jack en aan de andere kant 2 x 2 mono jacks hebben? Ik kan ze in ieder geval niet vinden..

Thanks alvast!
 

Attachments

  • mixer cr1604.jpg
    mixer cr1604.jpg
    36,6 KB · Bekeken: 120
hm bij de latere uit de 1604 reeks zit er een dedicated "Control Room / Monitor output" met zn eigen volume knop
hier blijkbaar niet.
Kan je niet gewoon je speakers aan de 828 hangen?
 
Misschien je speakers aan de headphone output van je mixer hangen?
 
Maar volgens mij heb ik toch een oplossing gevonden! In demanual staat "Can I split the signal at the main Outputs with Y-cords? A: Yes! There is more than enough signal strength available at the Main Outputs to drive the high impedance inputs of two devices with no quality loss of the original signal. For example, if you wanted to record the Main Output to a cassette deck as well as a DAT, two Y-cords could be used to send an identical signal to both devices. This type of configuration could be very useful for many applications.

Dusss als ik niet een rare denkfout maak kan ik in de main output van de mixer in de L én de R ieder een kabel doen met 1 x jack mono -> 2x jack mono, en die verbinden met de patchbay zodat ik daarop 2x L signaal van de mixer heb en 2x R signaal. Waarvan ik dan 1 set automatisch verbindt met de speakers, en 1 set zonder connectie laat zodat ik die kan patchen naar 2 motu inputs zodra ik ga opnemen.

Alleen waar vind ik die kabels? Ik kan alleen jack (stereo) -> 2 jack (mono) vinden.. Of kan je een stereo jack probleemloos in een mono output steken?
 
Kan je niet gewoon je speakers aan de 828 hangen?

Ik nam aan dat je hiermee bedoelde dat ik de speakers dus aansluit op de main outputs van de 828, en vervolgens de main outputs van de mixer (het geluid dat ik wil kunnen opnemen en afspelen tegelijk) aansluit op 2 inputs van de 828, zodat ik die kan opnemen én afspelen tegelijk.

Maar dat wil ik dus niet want dan ben ik standaard 2 inputs op de motu kwijt aan die main output van de mixer. 8~

EDIT: Op het moment dát ik ga opnemen, maakt het natuurlijk niet uit dat ik 2 inputs daarvoor nodig heb, want dan heb ik stems uit mn gear etc. al opgenomen!
 
Maar de vraag is inmiddels dus of het kwaad kan 2 maal een stereo 1/4" jack (male) > 2x mono jack 1/4" (male) (de enige die ik kan vinden) te gebruiken om het mono signaal uit de linker en rechter main output van de mixer te verdubbelen? Uit het citaat uit de manual hierboven haal ik dat het signaal iig sterk genoeg is, maar ik weet niet of je daar een stereo plug voor kan gebruiken.
 
je moet 1 maal mono jack naar 2 maal mono jack hebben.

met stereo jack zal het waarschijnlijk niet lukken als je outs balanced zijn (vermoedelijk zijn ze dat).

Zijn er geen andere outputs op de mackie dat je niet gebruikt? De koptelefoon oplossing voor speakers vind ik een stuk eleganter trouwens
 
Die mixer heeft toch nog een extra stereo out aan de achterkant? Kan me moeilijk voorstellen dat dat niet zo is.

Anders is een passive splitter wellicht een meer elegante oplossing dan verloopjes, hoewel die er wel zijn.
 
je moet 1 maal mono jack naar 2 maal mono jack hebben.

met stereo jack zal het waarschijnlijk niet lukken als je outs balanced zijn (vermoedelijk zijn ze dat).

Zijn er geen andere outputs op de mackie dat je niet gebruikt? De koptelefoon oplossing voor speakers vind ik een stuk eleganter trouwens


Ja maar zo'n 1 maal mono jack naar 2 maal mono jack is niet te vinden... Heel raar :(.

@The Unholy: nope.. http://medias.audiofanzine.com/images/normal/mackie-cr1604-132287.jpg
 
raar? nee.. zo'n kabel is nogal onlogisch. je zal het wel ergens vinden, of zelf moeten (laten) maken
maar toch, zou ik de headphone out of een andere ongebruikte out gebruiken
of die mixer verkopen en een recentere 1604 kopen, die hebben tenminste een dedicated monitor out en ruisen minder ;)
 
@j0ris denk dat het idd dan maar zoiets wordt!

@Rvooh Ja een nieuwe 1604 zou mooi zijn, maar heb ik het geld op dit moment niet voor over. De headphone out is idd een optie maar wil ik liever niet omdat ik nu op dit moment juist heel mooi de kabels allemaal heb weggewerkt, en een kabel in de headphone out doen verpest dat een beetje!


thanks voor alle tips/reacties!
 
Ja maar zo'n 1 maal mono jack naar 2 maal mono jack is niet te vinden... Heel raar :(.

@The Unholy: nope.. http://medias.audiofanzine.com/images/normal/mackie-cr1604-132287.jpg

Je kunt door je kanalen te muten, de signalen naar Alt 3-4 sturen. Met de Alt-preview knop kun je dit dan via de headphone beluisteren.

Ik weet niet hoe je verder de boel hebt aangesloten, maar ik zou mijn speakers op de output van je Motu aansluiten en 2 inputs gebruiken voor de Mackie.
 
Je kunt door je kanalen te muten, de signalen naar Alt 3-4 sturen. Met de Alt-preview knop kun je dit dan via de headphone beluisteren.

Ik weet niet hoe je verder de boel hebt aangesloten, maar ik zou mijn speakers op de output van je Motu aansluiten en 2 inputs gebruiken voor de Mackie.

Dat alt 3-4 had ik zelf ook al gespot en even uitgezocht maar ik zoek dus een oplossing waarbij ik tegelijkertijd kan opnemen, én geluid uit de boxen heb! Met muten en naar alt 3-4 sturen los ik dat niet op, ik zou dan alleen kunnen switchen tussen beiden.

@MadR: Als ik mijn speakers heb aangesloten op de main output van mijn motu, en ik wil het geluid van de main output van de mixer op de boxen kunnen horen dan zal ik toch echt de main output van de mixer eerst naar de motu moeten sturen aangezien ik dat geluid dan pas naar de speakers kan sturen.. Dan ben ik toch twee inputs op de motu kwijt daaraan?

Die twee inputs wil ik niet kwijt zijn aangezien ik er maar 8 heb en die al vol zitten.
 
Dat alt 3-4 had ik zelf ook al gespot en even uitgezocht maar ik zoek dus een oplossing waarbij ik tegelijkertijd kan opnemen, én geluid uit de boxen heb! Met muten en naar alt 3-4 sturen los ik dat niet op, ik zou dan alleen kunnen switchen tussen beiden.
gewoon niet muten dan... :D

@MadR: Als ik mijn speakers heb aangesloten op de main output van mijn motu, en ik wil het geluid van de main output van de mixer op de boxen kunnen horen dan zal ik toch echt de main output van de mixer eerst naar de motu moeten sturen aangezien ik dat geluid dan pas naar de speakers kan sturen.. Dan ben ik toch twee inputs op de motu kwijt daaraan?

Die twee inputs wil ik niet kwijt zijn aangezien ik er maar 8 heb en die al vol zitten.

welke 828 heb je? volgens mij heeft de 828 meer outputs toch? en ook een headphone out.
 
Ik ga ervan uit dat je 828 gebruikt om te recorden. Dus dan ben je die 2 inputs ook kwijt. Maar misschien mis iets.
 
Back
Top