Ebay conflict

Äänivälli

Ingeburgerd
Lid sinds
21 juni 2017
Berichten
28
Locatie
Het hoge noorden
Via een veiling op ebay heb ik een Roland Scooper aangeschaft. De verkoper beschreef de unit 'als nieuw', dus ik ging er vanuit dat hij compleet met toebehoren verkocht werd. Nu ik hem ontvangen heb blijkt de adapter (die nieuw met het apparaat wordt meegeleverd) niet meegestuurd te zijn.

Nou heb ik met de verkoper contact opgenomen. Hij heeft me verteld dat hij niet in het bezit is van de bijbehorende adapter (wat op zichzelf al bijzonder is) en dat het bovendien zeer onredelijk van mij is om deze te verwachten. Zelf vind ik het vanzelfsprekend dat een product dat 'als nieuw' aangeboden wordt compleet geleverd wordt, maar misschien vergis ik mij hierin. Gezien een vervangende adapter 40 euro kost (en ik een aanzienlijk bedrag voor de module heb betaald) wil ik er wel werk van maken.

Omdat ik nieuw ben wat betreft tweedehands synths en dergelijke was ik benieuwd naar jullie mening. Is het inderdaad onredelijk van mij of had ik gewoon op een compleet pakket kunnen rekenen? Is dit het soort geschil waar ebay mij eventueel zou kunnen bijstaan? Bedankt voor jullie input.
 
Als dat niet vermeld was heb je een punt want die voeding is steeds nieuw erbij. Dus als je een conflict start tegen hem, win je 't maar je moet 't toestel dan op eigen kost terugzenden om je geld terug te krijgen als je met paypal hebt gewerkt, tenminste. Ebay volgt de zaak helemaal op en dat duurt een tijd (reken dikke maand)
De vraag is of je daar zin in hebt. Terugzenden kost je ook geld.

Het slimste is vast om af te spreken dathij je de helft stort van de kost van een nieuwe adapter - als ie niet akkoord gaat, claim je hem - let wel: enkel via paypal geniet je max bescherming
 
2x heb ik een akkefietje met een aankoop bij eBay gehad die ik - heel verstandig - wel met PayPal betaald had. Zonder betaling met PayPal kun je m.i. naar je geld fluiten en - het is voor mij al even geleden - van eBay hoef je denk ik niets te verwachten.

Via PayPal kun je - als je er met de verkoper samen niet uitkomt - een claim van een geschil maken. Van de twee keer die ik hiervoor noem heb ik mijn geld volledig terug gekregen.

Maar je zal op zijn minst (aan PayPal) moeten kunnen aantonen / kunnen bewijzen dat die adapter er standaard bij hoort. Kun je dat niet, dat vind ik die optie die klinkske noemt een hele goeie. Dat kost je dan weliswaar 20 euro (de helft van 40 euro), maar het bespaart je de kosten van terugzenden en minstens een hele maand heel veel gedoe.
 
Je kunt bij Paypal ook korting claimen wegens onvolledig product. Niet eens zo heel ingewikkeld.
 
Ik heb pogingen gedaan met de verkoper te overleggen maar deze schoot meteen in de verdediging en nam een erg 'onvriendelijke' houding aan. Het bevestigd een beetje het vermoeden dat de verkoper waarschijnlijk gewoon de adapter apart verkocht heeft.

Ik heb inmiddels ebay op de hoogte gesteld maar mijn verzoek werd afgewezen omdat de aankoop niet onder kopersbescherming zou vallen. Nou ben ik wel benieuwd waarom dit het geval zou zijn gezien ik gewoon met paypal betaald heb, maar daar wijdt ebay verder niet over uit.

Ik heb bezwaar aangetekend op de beslissing van ebay maar begin toch een beetje het gevoel te krijgen dat ik gewoon belazerd ben.
 
Ik heb pogingen gedaan met de verkoper te overleggen maar deze schoot meteen in de verdediging en nam een erg 'onvriendelijke' houding aan. Het bevestigd een beetje het vermoeden dat de verkoper waarschijnlijk gewoon de adapter apart verkocht heeft.

Ik heb inmiddels ebay op de hoogte gesteld maar mijn verzoek werd afgewezen omdat de aankoop niet onder kopersbescherming zou vallen. Nou ben ik wel benieuwd waarom dit het geval zou zijn gezien ik gewoon met paypal betaald heb, maar daar wijdt ebay verder niet over uit.

Ik heb bezwaar aangetekend op de beslissing van ebay maar begin toch een beetje het gevoel te krijgen dat ik gewoon belazerd ben.
Je bent inderdaad belazerd. Hopelijk kun je nog een aparte poweradapter op de kop tikken (als het geen bijzonder exemplaar is kun je misschien een generieke x Volt en y Ampere adapter gebruiken). Wat mij altijd irriteert tot op "raketwerper op bedrijf richten" niveau is als men iets weigert zonder motivering. Of traineren. Succes ermee!
 
Je kunt bij Paypal ook korting claimen wegens onvolledig product. Niet eens zo heel ingewikkeld.

Ik heb het nu inderdaad geëscaleerd naar een paypal geschil. Nu maar weer afwachten.

Je bent inderdaad belazerd. Hopelijk kun je nog een aparte poweradapter op de kop tikken (als het geen bijzonder exemplaar is kun je misschien een generieke x Volt en y Ampere adapter gebruiken). Wat mij altijd irriteert tot op "raketwerper op bedrijf richten" niveau is als men iets weigert zonder motivering. Of traineren. Succes ermee!

Ja ik herken dat gevoel. Het ergste was nog wel dat ze mij een mail stuurden met "Goed nieuws. We hebben een terugbetaling aan je overgemaakt $refundAmount$ op 11 jul 2017." en dan daaronder het commentaar dat ze niets kunnen doen. Het verloopt daar allemaal lekker soepel bij de klantenservice :r
 
Ik ga er ook vaak vanuit dat bepaalde dingen er bij zitten, maar vraag het toch vaak voor de zekerheid

want:
'als nieuw' gaat over de staat van de unit die te koop staat, niet over of alle toebehoren erbij zitten, dat is een aanname
als er had gestaan in complete originele nieuwstaat inclusief toebehoren dan was het een ander verhaal geweest

het was dan wel weer netjes geweest van de verkoper om dit erbij te vermelden dat er geen adapter bij zit

succes in ieder geval
 
vergeet niet dat je 'm nog negatieve feedback kan geven...
dat kan best impact hebben op ebay en heeft mij een keer uit m'n enige vervelende situatie geholpen
 
Back
Top