Zijn er Linuxers hier?

MacOS is ook gewoon Unix......
 
Carla gebruik ik soms ook maar dan als vst om zo lv2 plugins te gebruiken, alleen jammer dat er geen automation mogelijk is.(of toch niet bij men weten).
Gaat toch gewoon midi in? Midi dus opnemen in bijv. qtractor en je hebt je automation (of iets dergelijks).


@ stije: leugens, het is een slap aftreksel waarbij je nauwelijks eigen keuzes kunt maken in hoe je systeem is ingericht :P
 
Ik zou altijd zelf de installatie van m'n machine doen (wel apart dat ze nog Ubuntu 14.04 leveren), maar het betekend in ieder geval wel dat er goede hardware ondersteuning voor die Dell's is en dat is mooi :)
 
Ik zou altijd zelf de installatie van m'n machine doen (wel apart dat ze nog Ubuntu 14.04 leveren), maar het betekend in ieder geval wel dat er goede hardware ondersteuning voor die Dell's is en dat is mooi :)
Alleen jammer dat ik een nier moet verkopen om een Dell XPS laptop te kunnen betalen, ha ha. ;)
 
Ok, tot zover mijn bijdrage in dit topic...
Ik merk dat mijn inbreng genegeerd wordt... 8)

Cheers! :W
 
^ waarom zo butthurt? Heb je je windows xp op internet aangesloten ofzo? :P

De calf plugins zijn zeker gaaf ja. Zien er mooi uit maar klinken ook nog eens goed.
 
@ stije: leugens, het is een slap aftreksel waarbij je nauwelijks eigen keuzes kunt maken in hoe je systeem is ingericht :P

Dat ligt eraan hoe kundig je bent....en dat staat er sowieso los van of het wel of geen Unix is.....het is Unix...
 
Mijn hoofdpctje draait op Linux Mint. En ik vind het prettig werken.
Af en toe wat compiliteitsproblemen in documenten die ik met windowstoepassingen deel.

Maar mijn deuntjes maak ik nog steeds op een Windows XP systeem...

Ik heb wel wat gespeeld met muziek op Linux. Maar vond het nog wat instabiel soms.. (KXStudio repos)
Ardour en ook de Calf plugins zien er best goed uit.
Bedankt voor de tip over de upgrade naar Mint 17.3. Wat vond je instabiel aan muziek op Linux? Enige waar ik last van heb zijn crashende VST's. Da's jammer want vooral het crashende Easydrum X8 (een soort TR-808) vind ik een leuke VST.
 
Wat vond je instabiel aan muziek op Linux? Enige waar ik last van heb zijn crashende VST's.

Inderdaad, soms crashende VST's. Maar ook Ardour die mijn projectbestanden niet meer kon lezen. Al kan de meest recente versie dit opeens weer wel! :-)
 
Sure, maar hoe is dit relevant eigenlijk?

Totaal niet relevant want eigenlijk is MacOS de enige bekende UNIX syeetm (misschien Solaris nog). De delen van OS-en waar het vanaf geleid is (Mach & FreeBSD) mogen de term UNIX niet dragen. Zelf Linux niet. UNIX is namelijk een merknaam waar je voor moet betalen. MacOS is dit ook pas sinds 10.5 trouwens...
 
Gaat toch gewoon midi in? Midi dus opnemen in bijv. qtractor en je hebt je automation (of iets dergelijks).

Welja in theorie :-). Probleem is dat bitwig geen lv2 ondersteunt dus ik gebruik Carla als vst bridge.
Toen ik het tijdje geleden probeerde kon ik geen automation toe passen op de lv2 plugins die in de vst bridge draaiden. Misschien omdat bitwig enkel Carla zag en niet wat daarin draaide.
. Ik zou het nog eens moeten proberen, is intussen meer dan jaar geleden denk ik.
Vooral de gitarix lv2 plugins interesseren mij.
 
Wow! Met zulke hardware heb je inderdaad geen software trucen nodig. Zeker als Bitwig je audiokaart goed ondersteunt. Ik gebruik Qtractor en dat is een applicatie die steunt op het werk van velde anderen, o.a. op Jack. Ik ben huiverig om 300 Euro uit te geven aan Bitwig omdat ik krap bij kas zit. Ik kan me voorstellen dat men op den duur iets beters wil en Bitwig aanschaft. Ik hoor daar zeer veel positieve verhalen over. :)

Bitwig moet men kaart niet ondersteunen, het besturingssysteem wel :-).
Ik gebruikte vroeger beetje ardour, en toen kwam Midi implementatie erin, maar ik vind/vondbhet niet handig werken. Modderde wat aan men andere programma's ook. Maar vond het allemaal omslachtig, ondanks dat ik al sinds begin 2000 met Linux werk. Toen ik bitwig leerde kennen, 2j geleden bij versie 1.0 de demo geprobeerde en was er superenthousiast over. Eindelijk iets wat mij goed afging. Na paar maanden prutsen met demo, gelukkig kon je clips bewaren :-), overstag gegaan toen ik men vakantiegeld kreeg(geen idee of dat bestaat in Nederland). Ik heb er nog geen moment spijt van alvast.
Nu gebruik ik mengeling van gesloten en open bron software ervoor.

Als ik krap bij kas zit heb ik andere prioriteiten ook, zo is men airco van auto al een jaar defect ;-).
 
Welja in theorie :-). Probleem is dat bitwig geen lv2 ondersteunt dus ik gebruik Carla als vst bridge.
Toen ik het tijdje geleden probeerde kon ik geen automation toe passen op de lv2 plugins die in de vst bridge draaiden. Misschien omdat bitwig enkel Carla zag en niet wat daarin draaide.
. Ik zou het nog eens moeten proberen, is intussen meer dan jaar geleden denk ik.

Het is me net gelukt om in de demo van bitwig 2.1.1 een carla-rack to openen. een lv2 plugin te selecteren. en in bitwig automation op CC2 te tekenen welke in de lv2 plugin de filter cuttoff veranderde.

Het is me niet gelukt om gewoon midi-output van bitwig te krijgen. Dat zou ik zelf liever hebben dan carla in bitwig te draaien.
 
Wat bedoel je met Midi output? Midi naar hardware synths ofzo sturen of Midi van bitwig via jackmidi naar andere Jack applicatie? Jack Midi is (nog) niet ondersteund bij men weten dus dat zal niet lukken.
Hardware aanspreken moet perfect lukken alvast, werkt hier zonder probleem.

Morgen Carla vst nog eend proberen. Zou tof zijn, direct meer mogelijkheden :-).
 
Back
Top