Geen ruimte in studio voor extra synthjes: wat nu?

Als je van je huisbaas mag boren in de muur: monteer kasten of planken dicht bij het plafond (= opslagruimte). Ikea is your friend. Anders: die tip v/d jaspers lijkt mij een goede. Is denk ik ook een goede investering want elke professional en elke hobbyist gebruikt ze. Ga je nog jarenlang plezier van hebben. En in tegenstelling tot de opslag dicht bij het plafond kun je je synths zodoende nog bespelen ook.
 
Met één synthesizer en één drum machientje kan je al een hele dope track bouwen.

Kan zijn, maar hoeveel compressors/distortions/etc zitten hier wel niet achter ? Als ik de verhalen van toen mag geloven (wie het weet mag het zeggen) toch nog redelijk veel en die nemen ook plaats in beslag.
 
Dit is mijn oplossing. Misschien niet voor iedereen ideaal, maar voor mij werkt het wel (al een jaar of 5 inmiddels, gok ik)

kast_01.jpg

kast_02.jpg


Ik heb ooit 1 lade als 'plank' voor desktop spul gebruikt (zie de eerste foto, daar staat nu een jx8p op), dat ging eigenlijk ook prima.
Je moet hem trouwens wel echt goed verankeren. Je wil niet dat die zooi naar voren komt...

Moby heb het ook zo.

En toetsen gebruik je niet? Lijkt mij onhandig.

Maar welk merk is het?

Ik heb trouwens Ikea expedit variant van de leen bakker verbouwd. Alle synths staan daar recht op in. En trek ze eruit als ik er 1 wil gebruiken. Wel wat vakken laten zitten voor stevigheid. En kast is 90 graden gedraaid. Daardoor staan lange planken rechtop. Ipv horizontaal.
 
Is er, anders dan de hoogte, nog een ander verschil tussen de Jaspers 3M-120B en 3D-120B ?

Want op Thomann is de 20cm langere versie momenteel 18 € duurder...

Bovendien lijkt me een verschil van 20cm behoorlijk verwaarloosbaar.
 
sinds lange tijd heb ik een oude verslaving waar iedereen hier wel mee te maken heeft!! synths verkopen...
krijg ik er nog wel genoeg voor terug......... ga ik er geen spijt van krijgen.. is me al vele malen over komen.. maar dan denk ik altijd maar ach het zijn maar apparaten..
 
Modular beginnen en in de hoogte bouwen.... ik denk ook niet dat je dan nog geld overhoudt voor nog meer synthjes.
 
4 synths op 25m2? Ik heb er ca. 15 op 6m2. Dan moeten er toch zeker 60 in jouw kamer passen!
Voor mij inderdaad ook de oplossing zoals hierboven. Ik heb er 10 min of meer binnen handbereik en kan er makkelijk 1 wisselen vanuit hoge kast (de aloude Ikea Broder).
Kortom, ruimte zat!
 
OMG, wat een onnozele bullshit-vraag. Koop gewoon een ander huis met meer ruimte.

Bericht door een moderator:
Niet-reageren was beter geweest. Neerbuigend andermans vragen neersabelen is hier ongewenst. Let daarop.
 
4 synths op 25m2? Ik heb er ca. 15 op 6m2. Dan moeten er toch zeker 60 in jouw kamer passen!
Voor mij inderdaad ook de oplossing zoals hierboven. Ik heb er 10 min of meer binnen handbereik en kan er makkelijk 1 wisselen vanuit hoge kast (de aloude Ikea Broder).
Kortom, ruimte zat!
Jij woont op een studentenkamertje van 6 m²? 8D
 
Ik heb een Leen bakker variant van de ikea expedit. Die heb ik 90 graden gedraaid. Alle lange planken die normaal horizontaal lopen, staan nu vertikaal. En ik heb een aantal van die tussen plankjes die er tussen zaten er uitgehaald. Alle synths staan nu op hun zijkant erin. De vakjes boven zit er nog in. Daardoor kunnen wat smallere synths daaronder staan. En drummachines etc in de vakjes boven.

Als ik iets nodig heb trek ik het gewoon uit.
 
Back
Top