Geen ruimte in studio voor extra synthjes: wat nu?

neoking

Stamgast
Lid sinds
1 Maart 2017
Berichten
273
Hallo beste forumleden :)

Sinds kort heb ik een nieuwe verslaving waar velen van jullie wel bekend mee zijn: synthjes kopen!
Nu is het zo dat ik een een paar kleine problemen heb: Mijn desk is staat helemalal vol met hardwaresynths, monitor en toetsenbord. Een nieuw bueau aanschaffen is op dit moment ook niet echt een optie omdat ik nog op een studentenkamertje zit van 25m2. In de hoogte dingen verplaatsen gaat ook lastig omdat dan mijn speakers of monitor geblokkeerd worden. Nu zat ik aan iets als een bijzettafeltje te denken ofzo, maar heb niet echt iets geschikts kunnen vindne. Heeft een van jullie wellicht een mooie oplossing? :P
 
Koop VST synths... ;)
 
Welkom bij gear slutz
 
Laat mij je plafond eens zien? (waar een wil is....) :D

1e30a50abfeb37dc186964a0bca93a0a.jpg
 
Check mijn oplossing eens: ikea keukenkasten met jaspers er OP. Zit zelfs een 19 inch rack op en de monitors hangen opzij aan 't rack. Treklade onder de desk, synth er op, stofhoes er op en daarop keyboard vd pc.
Massa's plek dus. Wat ook helpt is sparen voor mooiere synths en de goedkopere verkopen. (Niet dat ik dat kan haha)

Ik haalde bij deze kerel inspiratie - jaspers kan je trouwens ombouwen zodat ze niet zo hoog zijn maar net breder ;)

rack opzij by Blote flickr, on Flickr
 
Dank voor de tips, inclusief de minder serieuze :P Zat ook al aan iets als de ikea te denken. Heb in principe nog wel ruimte voor een verstelbaar tafeltje, dat zou echt perfect zijn. Die Jasperstands zien er goed uit, maar vind het wel wat aan de dure kant voor iets wat dient als tafel.

Het hoeft sowieso geen keyboardrack te zijn, eerder iets waar ik een desktopsynthje op kan zetten.
 
Zo n jaspers 2e hands. Verliest amper waarde dan
 
Jaspers rack van een aantal verdiepingen en je kunt weer een tijdje voort.
Kleine bakjes aanschaffen of voor software gaan.

Op de langere termijn...
Een grotere woon- of verblijfplaats en, ook niet onbelangrijk, een begrijpende partner die op termijn geen grote bezwaren heeft tegen een grensoverschrijdende hobby. :D
 
En op een gegeven moment pas wat kopen als je er wat anders voor wegdoet. Dat kan helpen :-)
 
En op een gegeven moment pas wat kopen als je er wat anders voor wegdoet. Dat kan helpen :-)

Makkelijker gezegd dan gedaan :o: Elke keer als ik dat wil doen, kom ik er toch weer achter dat ik geen afscheid kan nemen. Wou zo laatst mijn Moog Minitaur wegdoen omdat de software editor voor geen meter werkte , heeft Moog toevallig heel recent een nieuwe firmware uitgebracht waardoor het eindelijk werkt hoe het zou moeten doen :P
 
Beter ga je je focussen op muziek maken met het spul wat je nu hebt.
Daar zijn synths uiteindelijk voor bedoeld.

Hoe meer hoe beter gaat in dit geval echt niet op.
Met één synthesizer en één drum machientje kan je al een hele dope track bouwen.

 
Kwaliteit ipv kwantiteit. Ik heb liever 1 steengoede synth dan 4 mindere. Denk ook dat je er meer aan hebt 1 apparaat volledig te beheersen, dan van meerdere apparaten een beetje te kennen. Alles binnen handbereik hebben is ook een uitkomst. Daarnaast, gewoon muziek maken met wat je hebt, zoals Modus ook zegt.
 
Beter ga je je focussen op muziek maken met het spul wat je nu hebt.
Daar zijn synths uiteindelijk voor bedoeld.

Hoe meer hoe beter gaat in dit geval echt niet op.
Met één synthesizer en één drum machientje kan je al een hele dope track bouwen.

Electronome - Een Drumcomputer & Een Synthesizer - YouTube

Punt 1, denk dat TS al muziek maakt met de spullen die hij heeft.
Punt 2, dat weet jij niet, track is wel fijn, maar hoeft perse niet het soort muziek te zijn wat TS wilt maken.
 
Ik zou net als al eerder gezegd wordt voor kwaliteit geen ipv kwantiteit want met een paar goede synths kan je al een behoorlijk klankenpalet opdienen of je kan je melden bij een verslavingskliniek bijv haha (grapje hoor!)
Het is ook een leuke hobby natuurlijk uiteindelijk.

Ik had ook het probleem dat ḿ'n tafel volstond dus heb ik zo'n stellingrek gekocht bij gamma en er nog een paar planken tussen gezet, dan kan je makkelijk een stuk of 8 a 9 synths kwijt.
Enigste is dat je even 'm op je desk zet en aansluit op het moment dat je 'm nodig hebt maar da's een minuutje werk.
Zo blijft je desk ook een beetje opgeruimd, da's ook wel zo prettig.

https://www.gamma.nl/assortiment/ha...ct_id=546644&gclid=COqDue6p5dQCFTcz0wod3_EAWw
 
Punt 1, denk dat TS al muziek maakt met de spullen die hij heeft.
Punt 2, dat weet jij niet, track is wel fijn, maar hoeft perse niet het soort muziek te zijn wat TS wilt maken.

:okdan::okdan:

Ik heb op dit moment 4 hardwaresynths die ik allemaal regelmatig gebruik voor zowel mijn eigen producties als mijn studie.

Dat gammarek ziet er al behoorlijk fijn uit qua functionaliteit en prijs willem1958 :)
 
Dit is mijn oplossing. Misschien niet voor iedereen ideaal, maar voor mij werkt het wel (al een jaar of 5 inmiddels, gok ik)

kast_01.jpg

kast_02.jpg


Ik heb ooit 1 lade als 'plank' voor desktop spul gebruikt (zie de eerste foto, daar staat nu een jx8p op), dat ging eigenlijk ook prima.
Je moet hem trouwens wel echt goed verankeren. Je wil niet dat die zooi naar voren komt...
 
Back
Top