Yamaha A4000 + IDE to CF

De fan maakt genoeg herrie om je er aan te storen. Ik heb de mijne er uitgehaald. Heel misschien zet ik er een vervanger in maar die moet dan echt wel heel stil zijn en geen gierende stormwind veroorzaken.
Je kunt ook het stekkertje uit het board trekken (wel rekening houden met de borgen bij de connector). Ik heb een uren aangehad, ook tijdens het importeren van Volumes van een van de CDs. De voeding wordt nauwelijks warm, je kunt het net voelen. De twee grote vierkante ICs worden wel warm, iets van 50°C schat ik. Die zitten zo'n end weg dat ik betwijfel of die gekoeld worden door de fan, die blaast door de voeding heen.
Ik wil de A5000 vooral gebruiken voor drumkits omdat die relatief klein zijn vergeleken met hele orkest libraries. De laadtijd van de A5000 is zo abominabel traag dat ik echt niet met grote Programs wil werken. De A5000 heft lekker veel outs, da's wel fijn met drums. Daarnaast als effectbak en natuurlijk om zelf te samplen
 
Draadje even omhoog kicken
Heb helemaal geen geluk met de ide to cf adapter .
De cf kaard is een transcend 8gig @ 133 mhz , de A4000 ziet de transcend kaart maar geeft een error bij het formateren .
Heb geen enkel idee of het eventueel zou kunnen liggen aan de te hoge write -read speed van de transcen of niet .
Denk dat ik het meeste succes ga boeken met een oude sandisk 8gig maar die kosten wel al wat geld .
 
Heb inmiddels 2 oude sandisk cf cards op de kop kunnen tikken , 8 en 16 gig en beide 30mb/s acces speed .
Nog steeds geen geluk .
Wat me echter opvalt is wanneer ik in disk menu zit, geen van alle drie de kaarten hun opslagcapaciteit tonen , alleen de naam can de cf +0 , alsook in de rechterbovenhoek op het scherm is er niks te zien , afgaande op de verschillende you tube filmpjs zou daar toch iets moeten staan.
Vreemdste van alles , wanneer ik de ide master ( cf reader dus ) unmount en heropstart staat die er gewoon nog steeds +de naam van de kaart .
 
Wat anders gedaan dan eerst?
helemaal niks , opeens formateerde hij een van de sandisks , dan de andere gepbrobeerd en die werd ook ineens geformateerd ( mag echt niet langer dan 1-2 min.duren ).
Geen succes met de transcend cf , denk dat acces speed te hoog is .
Echt super , is dus een dual cf reader en yammie ziet zowel masteren slave . dus 16 gig aan opslag .
Enigste minpunt , opstarten duurt wat langer .
Heb ook ondervonden dat de yammie een vreemd geluid maakt op regelmatig tijdstip , mischien crosstalk met de cf reader ?
 
Laatst gewijzigd:
En hoe krijg je die kaarten nu vol?
Wie zegt dat ze vol moeten zijn ?
8 gig aan opslag is meer dan genoeg , en als de kaart vol is steek de andere cf erin.
 
Snap ik , maar vanwege dat malle file format van de AX000 sample libraries zul je meestal van de wav's moeten beginnen. Eigen samples maken met deze machine is natuurlijk hartstikke leuk en dan is 8 GB voorlopig zat.
 
Back
Top