Paypal en Ebay, kopersbescherming

Bob1991

Ouwe rot
Lid sinds
13 november 2004
Berichten
669
Locatie
Haarlem
Momenteel sta ik op het punt om voor zo'n €1100 euro een mooie bandrecorder op de kop te tikken uit Polen.
Betaling zal gewoon via Paypal gaan, en volgens Ebay is de koper dan volledig beschermd. Ik heb zijn gegevens, het klinkt allemaal legitiem tot nu toe. Voor de zekerheid nog om een foto of video met een briefje met mijn naam op het apparaat gevraagd.

Vroeger waren er veel negatieve dingen te vinden over Paypal dat weigerde opgelichte kopers uit te betalen. Momenteel lees ik echter in de gebruikersvoorwaarden alleen maar dat zolang alles gewoon via Paypal in 1x is betaald, de koper volledig verzekerd is tot €1000 euro indien een object niet geleverd is.

Is hier iemand bekend met het huidige beleid van Paypal hieromheen, en om de veiligheid van grotere internationale Paypal-transacties?
 
PayPal heeft als criterium dat geleverd wordt zoals het in de ebay advertentie staat omschreven. Voor specifieke vragen kan je het best de bron raadplegen.... oftewel neem contact met PayPal op voor de juiste informatie :)
 
Was laatst bij iemand die had een GX635D er stond nog een Akai naast dat zou een prototype zijn. Dat ding had buizen en was modulair van opbouw. Die laatste mocht weg. Alleen vroeg ik niet wat die er voor wou hebben. Totaal geen verstand van. GX635D was wel een mooi ding. :)
 
Gewoon die van mij kopen, dan zit je niet met die Paypal heisa! Toertje doen over de grens.
 
Deal met de verkoper is rond in ieder geval, ik ga het merken volgende week.

Sorry, geen interesse in de Telefunken. Succes!
 
als verkoper heb je eerder problemen met paypal.

het is vaak handig en je komt er niet omheen (hoewel, misschien ben ik te gemakzuchtig) maar ik vind het een onsympathiek struikrovers-bedrijf.
 
De met Paypal betaalde MX5050 MKIII-4 uit Polen is in goede staat gearriveerd, ondanks af en toe wat stroeve communicatie met de verkoper. Alles is dus goed gegaan, bleef natuurlijk wel een beetje spannend.
Wat ik inmiddels veelal op inderdaad heb gelezen vertellen jullie inderdaad ook, dat je als koper eigenlijk wel veilig zit, maar als verkoper flink ellende kan krijgen..
 
....dat je als koper eigenlijk wel veilig zit, maar als verkoper flink ellende kan krijgen..
Redelijk veilig als koper, maar verkopers balen vreselijk van dit in hun ogen onrechtvaardige systeem. Vandaar dat verkopers vaak vragen - terwijl zij de mogelijkheid van betaling met PayPal wel noemen - of je wilt betalen met bankoverschrijving. En dit ook om reden dat PayPal bij de verkoper transactiekosten in rekening brengt. En er zijn verkopers die deze transactiekosten bij de koper in rekening willen brengen, nadat er al een deal gesloten is. En als je dit weigert, dan loop je het risico dat de deal niet doorgaat... hetgeen mij 1x overkomen is. Ik vind het geen groot bezwaar om de transactiekosten te betalen, maar dan moet wel duidelijk in de advertentie genoemd staan dat deze voor de koper zijn.
 
Back
Top