Meerdere sporen tegelijk opnemen

Die Zoom R16 is een mooi ding.. Het is wel handig om te melden dat je dan wel 16 tracks hebt, maar dat je er maar 8 tegelijkertijd op kan nemen.... maar da's best veel al..
De Zoom R24 kan dan weer wel 16 tracks tegelijkertijd opnemen...

Volgens mij niet:
zoom_r24_multi-track_recorder_sampler_drumcomputer_back.jpg


Verder een prima ding net als de R16, hij is wel nieuwer, da's wellicht een voordeel (drivers, audio performance).
 
@4-Tek: bedankt voor de uitnodiging. Supervriendelijk van je. :)

@de rest. Ik heb gisteravond zitten kijken wat die Zoon R16 allemaal kan. Werd er zeer "gear lustig" van. Als ik bedenk dat de Behringer 8 track audio interface ook ong. 315 Euro is dan biedt de Zoom wel even wat meer zeg! Hij staat bij Bax niet te boek als audio interface maar als multitrack recorder. Vandaar dat 'ie mij in eerste instantie niet opviel. Er zitten effecten (reverb, flanger etc.) op. Dat scheelt ook weer een boel aankopen. Die effecten hoef je niet op alle tracks tegelijk te zetten, maar kunnen per track geactiveerd worden (lees: distortion op de bass drum, reverb op de snare etc.) en EQ! Ik ga er voor het gemak even vanuit dat je zonder de opname functie te gebruiken de R16 ook kunt gebruiken als "mixer" met de effecten en de EQ (live spelen).
 
Uit mijn hoofd heeft de Zoom alleen 1 stereo output dus volgens mij kan dat niet. Je kunt hem wel als controller gebruiken. De AD en DA conversie waar het werkelijk omdraait is voor de prijsklasse goed tot zeer goed. Voor een laag budget een goede investering. O ja als je meer inputs wenst kan je meerdere Zoom's R16 via USB aan elkaar linken.
 
Ik gebruikte eerder wel eens een mastering preset op die zoom, maar nu eigenlijk nooit meer, en ik zou hem ook niet kopen voor de effecten. Al die effecten zitten in menu's en daar heb ikzelf in ieder geval geen zin in, lastig te editen, weet ook iet hoeveel verschillende je op verschillende sporen kunt hangen. Kan me wel voorstellen dat dat een stuk anders is bij de R24 dan bij de R16 (omdat die nieuwer is, en bv. ook die drumcomputer functionaliteit heeft).
1 paar main outputs only, hoewel je wel ook een headphone out hebt, en je kunt in ieder geval kiezen of je de click naar line outs doet of naar de koptelefoon output, verder weet ik niet of er wat te differentieren valt.
 
Ik heb er zelf nooit mee gewerkt maar als je tot 8 sporen gelijk kunt opnemen in die zoom en 'm ook aan je pc kunt linken en als mixer kan gebruiken in je daw dan lijkt het me logisch dat je ook 8 tracks in je daw kunt opnemen tegelijk met dat ding.
Want anders kan je 8 tracks met de zoom opnemen en dan als stereo track in je daw invoeren dat zou vreemd zijn.
Hier staat dat je 'm zo op je daw aansluit als interface en dan heb je eigenlijk een 16 kanaals mixer als hardware voor je neus met als beperking dat je idd max 8 sporen tegelijk op kan nemen maar het leuke vind ik dat je echt een stuk hardware in je handen hebt; https://www.zoom-na.com/products/pr...orders/zoom-r16-recorder-interface-controller

Ik ga er voor het gemak even vanuit dat je zonder de opname functie te gebruiken de R16 ook kunt gebruiken als "mixer" met de effecten en de EQ (live spelen).

Tuurlijk, hij heeft gewoon twee line outs die je op je speakers aansluit want het is gelijk ook een audio interface net als een externe geluidskaart.
 
Back
Top