Nieuwe track Oxy-Yan

Oxy-Yan

Action
Lid sinds
4 oktober 2001
Berichten
1.018
Locatie
Amsterdam
Nieuwe lente, nieuw geluid..

Ik heb gisteravond even de eerste aanzet gemaakt tot een experimenteel technonummer.

Je kunt hem hier downloaden.

Het is geïnspireerd op de werkwijze, zoals ik dat een keer in Loladamusica zag, van Speedy J.
Eerst heb ik loops gemaakt van de S-950, gesequenced door mijn groovebox. En die vervolgens digitaal bewerkt in de computer, met allerlei filters, externalizers, vocoders enz.
In Acid heb ik daarna een nieuw arrangement gemaakt van alle losse loops, en ben toen volledig vrij gaan kloten...

Die ultrazware bass vanaf 1:30 komt uit de Juno 60, met wat extra filters erover.

Tot slot heb ik de track nog door een compressor gegooid, alleen weet ik niet of dat helemaal geslaagd is. Blijft altijd lastig vind ik.

Nou laat maar weten wat jullie ervan vinden!!!

Groeten Oxy
 
Super!

Super!

Wow, dit is en blijft toch een gaaf genre. Ik ben er niet zo goed in maar nogmaals het blijft wel lekker. Waarom? Nou omdat ik er zo´n ongelofelijke energie van krijg. Door de beats komt er zo´n energie bij me los. Heerlijk.

´Chemical Brothers meet Underworld´. Nou dan heb je meteen al twee favorieten van me te pakken!

Produktie technisch heb ik te weinig kaas gegeten om daar iets over te zeggen. Dus ik hou het bij het creatieve vlak! En dat was gewoon goed!

Eric
 
Ik vind dit geen techno, wat het wel is? Lijkt eerder op D'nB.. LB verder, want het klinkt erg lekker. Eindelijk iemand die lekker z'n geluiden aan het verneuken is. 8)
 
Ik vind dit geen techno, wat het wel is? Lijkt eerder op D'nB..
Wat jij wilt! Electronische herrie dat is het in ieder geval..
 
Origineel geplaatst door Oxy-Yan

Wat jij wilt! Electronische herrie dat is het in ieder geval..

Kom kom, niet zo bescheiden. Stoere Electronische herrie dan maar? ;)
 
Experimenteel. dat is het zeker. de opbouw is goed.
vette synths sounds. er zit wel erg veel hoog in; de 909
hi-hat klinkt bijna naar noise en is vrij rechts opgenomen
waardoor hij een beetje verzuipt.
ook is de bassdrum bijna niet te horen.
of dat de bedoeling is geweest weet ik dus niet.

Voor de rest is het een kwestie
van smaak denk ik.
 
Dit is cool! Lekker vernieuwend en toch nog te happen. Ga zo door met deze stijl en ik koop je CD! Inderdaad is het laag een beetje wegen ik zou het einde ook een beetje anders doen, maar voor de rest ben ik zeer positief!


Arv
 
lache beat......wel een lekker nummertje...niet mijn stijl maar hij is zeker goed beluisterbaar....en niet vals....:)
 
stoer!

leuk dat je gewoon wat aan experimenteert

zo'n square-drop is altijd vet :{

lekker trackje idd wat aan de korte kant
 
lekker trackje idd wat aan de korte kant
Het is ook nog niet klaar, dit is slecht het begin.....

Ik begrijp dat je die Squaredrop vet vind....maaruhh wat is dat eigenlijk??
 
ehhh die square wave die in pitch daalt die je ook wel vaker hoort in dn b enzo. Vinnik altijd wel leuk
 
Wanneer ik dit op de vloer zou horen, zou ik er beslist op dansen. Meestal de beste factor voor beoordeling. Zou wel graag wat meer verschil horen in het laag, het zit allemaal wat dicht bijelkaar. Maar het trapt konten!

Greetz,

Yawgmoth
 
Ja hoor, dit is vet!

Had vandaag The Prodigy en Fat of the land aanstaan maar het lijkt wel wat op elkaar dacht ik zo. De compositie op zich is spannend, afwisselend en blijft ook wel een beetje hangen zo. Inderdaad om trots op te zijn. :)

Ben zelf nog even aan't rommelen geweest met de mix enzo. Het is niet hard of zo maar wel lekker strak. Wel dat je duidelijk hoort dat de kick de hihat helemaal wegduwd. Mocht je interesse hebben dan wil ik m'n mix wel even op m'n webserver zetten.
 
Ja tuurlijk, fuse. Laat maar efffe horen!
Leg dan ook even uit wat je gedaan hebt en met welke compressors. Dan kan ik het voor mijn eindmix de volgende keer zelf al doen.

Ox.
 
Back
Top