Wat kan ik nog meer met Roland TB-03?

Octatrack kan toch geen overlappende noten sequencen?

Ja, zo hoort dat te werken, die trukerij die het filmpje laat zien.. en dat werkt bij
synth waar als 2 noten elkaar overlappe, dat ie portamento doet.. de meeste tb303 clonen doen dit zo:
slide bij overlaps, en Accent bij velociity hoger dan waarde X... maar..

https://static.roland.com/assets/media/pdf/TB-03_MIDI_Imple_e01_W.pdf
zie hier de midi-spec-sheet.. en kijk eens bij CC102 .. "slide-status"..
Geen slides, behalve als de waarde van CC102 boven de XX zit, volgends bitwig van 0 naar 127..

En daar stond ik eigenlijk wel van te kijken.. "heel de wereld" doet het manier A.. en roland tb03 doet manier B. en manier B vind ik minder handig gekozen..
 
In het geval van extern sequencen kan een CC wel leuk zijn.
Wat gebeurt er bijv. als je een lange noot aanhoud en gedurende de noot de slide CC ritmisch iets laat doen?
 
In het geval van extern sequencen kan een CC wel leuk zijn.
Wat gebeurt er bijv. als je een lange noot aanhoud en gedurende de noot de slide CC ritmisch iets laat doen?

Ik snap je insteek. maar eerlijk? heb dat nog niet uitgeprobeert..
Mijn eerste plan was om de tb03's filtertjes e.d. aan te sturen met de lfo's van mijn octatrack.
dat werkt,. alleen dat was m ook niet helemaal ivm gebrek aan midi-local-on/off optie:
en door die CC102 ging overzetten van pattern van tb03 naar octatrack ook niet zo denderend.
wil er nog midi-filtertje tussenzetten zodat het wel werkt. (alle noten en ongewenste CC's filteren..)

maar in de tussentijd heb ik die tb03 aan bitwig geplakt.. en dat werkt wel redelijk zoals ik het wil, zonder alle gedoe in combi met octatrack.. het kan allemaal wel.. al zitten er wat haken en ogen aan..
 
Als je de 303 127 stappen MIDI geeft, dan gooi ik hem direct weg.
Laat ze tenminste 8 bit gebruiken door 2 controllers bijelkaar op te tellen, maar ze gebruiken meestal liever sysex die oplichters zodat je een edirol controller kan kopen erbij.


Als je een opbouwend acid nummer maakt valt het erg op die 7 bit MIDI range met langzaam sweepen, dan hoor je hem af en toe een stapje omhoog gaan.

Hebben alle AIRA synths geen midi interpolation algorithme?
 
Subscribed en heb m'n verzoeklijstje gepost... ben benieuwd :P

Phuture/Pierre's Pfantasy Club: - Got the Bug - the Creator - Dream Girl - I can't stop for you
Acid Trax III (Trax Records) Spanky - Acid Base LA - LA Music
James "Jack Rabbit" Martin: - Rabbit Trax I (Yoton Records) - Let Us Have Love (Step By Acid) (Housetime Records)

:okdan::okdan::okdan:
 
Back
Top