Mac Mini wordt voortgezet...

DRe

SSM spacestation
Lid sinds
20 oktober 2004
Berichten
4.953
Locatie
Hilversum
De Apple mac mini wordt voortgezet. Dat heeft een "belangrijk persoon" gezegd bij Apple.
John paczkowski zei dit er over. "The Mac Mini remains as a product in our lineup"
Aan gezien er toch een hoop personen de mac mini gebruiken voor muziek.

De iMac wordt dit jaar nog ge upgrade. Dus nog ff wachten.
 
Laatst gewijzigd:
Ik kijk die mededelingen niet zo vaak , maar dat was al bekent dus..
 
Het is maar beter ook dat je die mededelingen niet kijkt, word je alleen maar hebberig van (Apple GAS).
 
Maar we maken m steeds slechter en steeds duurder...
 
Ik ben wel blij dat ik destijds gauw nog een 2012 i5 gekocht heb in de uitverkoop. 16GB RAM en een SSD als main disk naast het langzaam draaiende stuk roest waarmee hij geleverd werd. De een na snelste computer in mijn huis nog steeds. Het zou mooi zijn als er een versie komt die in ieder geval standaard een SSD en 8GB RAM heeft. Meer hebben de meeste mensen niet nodig in 2017 om een beetje vlot te werken.

Maar we maken m steeds slechter en steeds duurder...

En als je het zelfde probeert samen te stellen met de zelfde kwaliteit bij Dell of HP ben je nauwelijks goedkoper uit. Tenzij je een plastic stoeptegel met een stel opstijgende haardrogers als fans en een batterijleven van 1 uur ineens precies het zelfde vindt als een MacBook Pro, dan kun je meer laptop voor bijna de helft kopen. Ik kan je een Dell XPS blind aanraden maar het zit absoluut in de zelfde prijsklasse, niet meer dan 10% - 20% goedkoper afhankelijk van de configuratie.

De vraag is of die 10 - 20% korting genoeg is om Windows te moeten gebruiken.
 
Precies daarom maakt Apple de boel slechter en duurder. In land der blinden is eenoog koning. Snap alleen niet waarom je halverwege overstapt op vergelijking met macbook pro. Dat is nou net segment waar Apple wel serieuze concurrentie krijgt.
 
Precies daarom maakt Apple de boel slechter en duurder. In land der blinden is eenoog koning. Snap alleen niet waarom je halverwege overstapt op vergelijking met macbook pro. Dat is nou net segment waar Apple wel serieuze concurrentie krijgt.

Wat probeer je ons te vertellen? Volgens mij is de Mac Mini nog steeds de goedkoopste Mac ooit. Dat de laatste versie van specifiek de Mac Mini niet echt een verbetering was gaf ik al aan. Maar duurder werd hij niet.
 
Misschien moeten we maar geen Apple hetze beginnen. Anders laat ik je tekst verwijderen. Ik weet het was niet slim om een 1.5 of 2 maanden oud zin als nieuws te verkondigen . Sorry
 
Gelukkig heeft nog niemand de woorden Windows of Microsoft genoemd.

Oeps....
 
Maar duurder werd hij niet.

Jawel. normale i5 was eerst 499, toen 599, en nu is ie 699 En dat model is amper sneller geworden. Zet je m uit tegen Moore's LAW is de prijs over de kop gegaan.
 
Jawel. normale i5 was eerst 499, toen 599, en nu is ie 699 En dat model is amper sneller geworden. Zet je m uit tegen Moore's LAW is de prijs over de kop gegaan.

569 euro op de Apple pagina, de duurste manier om een Mac te kopen die er bestaat. En dat terwijl de euro zwaar onderuit is gegaan dus importeren flink duurder is geworden. Maar ik geloof dat iedereen het wel eens is dat de Mac Mini en de Mac Pro echt een update nodig hebben op dit moment.

Van wat ik op WWDC gezien heb qua software en hardware ben ik bijzonder positief gestemd over de richting waarin Apple zich beweegt op dit moment. Durf niet te beloven hoe interessant de Mac Mini en Pro refreshes gaan worden tot ik het zie maar er gaat in ieder geval weer iets komen.
 
WOW,
Hij is zelfs 819€ nu! Dat bedrag dat jij noemt is voor de kreupele 1,4 Ghz versie, en die is ongeveer net zo snel als model 2010 een een model wat er net zo goed niet kan zijn.
In 2011 had je een i5 van 2,3 Ghz voor 499, nu een 2,6 voor 819. Lekkere vooruitgang. NOT.
 
WOW,
Hij is zelfs 819€ nu! Dat bedrag dat jij noemt is voor de kreupele 1,4 Ghz versie, en die is ongeveer net zo snel als model 2010 een een model wat er net zo goed niet kan zijn.
In 2011 had je een i5 van 2,3 Ghz voor 499, nu een 2,6 voor 819. Lekkere vooruitgang. NOT.

OK prima. Niet dat de standaard met 2GB RAM en 500GB 5200RPM drive geleverde i5 van destijds de bladeren van de bomen blies maar je kon hem in ieder geval nog upgraden, iets waar ik dankbaar gebruik van gemaakt heb.

Maar een 8GB 128GB SSD instapmodel met een i5 zou prima zijn voor die prijs ook al kan je hem niet upgraden.

En Moore's law: die geldt al een tijdje niet meer bij Intel.
 
Back
Top