Analogue Solutions Fusebox

Analogue Solutions komt met een nieuwe 3 VCO bak....en hij is oranje :)

Ziet er wel interessant uit!

attachment.php


Van www.sequencer.de:

This new Synth by Analogue Solutions has 3 VCOs with Sync and FM (Xmod) that also allows PWM – even the LFO has a PW setting so it can be asymmetric (maybe only for rectangular waves – possibly more) – that filter is well know to AS – it’s an Oberheim-SEM-type of state variable 12dB/Oct Filter with morph from LPW to HPF and BPF switch. it alos has an arpeggiator which is new to A-Sol-Synths, is it? The Patternator seems to be a note trigger that can be set to skip quarter notes or not maybe set it’s probability or length or both and the way which notes are highlighted or played with accent or not – at least to me it looks like that.

Meer foto's via Matrixsynth:

http://www.matrixsynth.com/2017/06/new-orange-synth-coming-from-analogue.html
 

Attachments

  • AnalogueSolutions_Fusebox_288.jpg
    AnalogueSolutions_Fusebox_288.jpg
    78,8 KB · Bekeken: 115
Ziet er echt leuk uit!
Zie ik nou goed dat er geen S&H op zit? Wel jammer aangezien ze wel al een LFO en een noise erin hebben verwerkt..
Wellicht dat die patternator een beetje hetzelfde doet?

Lijkt mij wel leuk om te hebben iig :engel:
 
ik ken de allerlaatste dingen van analog solutions niet, maar tot en met de telemark was het voor mij toch vaak een kwestie van 'net niet' en dat zat hem vaak in de kwaliteit van de uitvoering. het moest allemaal te goedkoop, leek het wel. quirky is een goed woord.
naast de problemen met tuning, inputs en outputs toch eigenlijk ook het geluid. op papier ziet het er allemaal veel indrukwekkender uit dan het in werkelijkheid klinkt.

maar zoals gezegd, ik ben een tijdje terug al afgehaakt en raak dat gevoel niet meer kwijt, dus misschien is het intussen allemaal veel beter geworden.
 
Ik vind hem echt wel te gek eruit zien. Niet echt smaakvol ofzo, maar niet lelijk en ik werd er gelijk vrolijk van.

Ben erg blij met mijn AS Leipzig S. In een zwak moment had ik die bijna verkocht, omdat hij veel overlap heeft met de Minitaur die ik ook had en een stuk compacter was. Maar uiteindelijk blaast hij alle andere synths die ik heb uit het water. (Aan de Minitaur was hij gewaagd, maar die had dan weer minder functies/ modulatie-opties.)

Dat 'quirky' klopt wel, in de zin dat je even moet wennen aan de details van de bediening. (Verloop van resonance en envelopes bijvoorbeeld, en welke functie waar zit..) Maar ik vind het meer 'quirky' op een goede manier; je hebt echt een andere en unieke synth, die meer dan andere moderne synths doet denken aan een vintage synth, maar dan zonder dat onbetrouwbare.
 
Ik heb de Polymath. Die was bepaald niet goedkoop, maar is gebouwd als een tank en klinkt als een klok. Hij mist wel een driehoekgolfvorm die ik op de Fusebox wel tegenkom. Ik zou deze dus niet bij voorbaat links laten liggen.....
 
ik heb 2 Nyborgs (12 en 24) en die zijn echt dik okay, dit ziet er wel heel cool uit, ik houd wel van OrANGE :-)
 
Juist wel, jij snapt het gewoon niet......maakt niet uit, maar het is wel zo:)
 
Gaaf ! Tom Carpenter sprak hier al over in de Namm filmpjes... er komen 3 nieuwe synths dit jaar ?

Ben ook wel oranjegezind.... wat zeg ik nu ?
 
Wat een zooitje dat design, een industrieel designer in dienst nemen zou niet verkeerd zijn. Je kan maar 1 keer een 1e indruk maken.

:eureka:
 
Smaken verschillen hoor: Prachtige Vintage looks, echt iets voor AS

19055138_1513486738671341_2064753983298241803_o.jpg
 
ik vind het er fraai uitzien. Maar naar mijn smaak klinken de AS een beetje van het zelfde
 
Echt leuk om die vent te horen praten over zijn synths. Geschatte prijs valt me mee.
 
Ik vind best een gaaf ding! Al helemaal na kijken van filmpje :)
 
Ja mooi ding, hoe langer ik naar de clip keek hoe beter die werd, mooie knoppen ook.
Zeker die rechtop staande waarmee ze de filosofie van de oude synthesizer look in ere houden, gaaf!
Gelukkig is het wat zacht oranje en niet dat hele felle, even wennen maar het doet geen pijn aan je ogen.
Lekker wat patch mogelijkheden en uitgebreide arpeggiator, lijkt me een geluidenfabriekje zo bij elkaar.
Vind zowiezo hun idee van volledig analoge opbouw sympathiek.
De vergelijking aan het eind met Caterham is wel goed gekozen wat dat betreft.
Zit qua prijs ook een beetje in de range van de rest van AS.
 
Wow, de prijs had ik niet verwacht. AS prijzen kennende, dacht dat ie een pak duurder ging gaan. Pond staat ook wel laag natuurlijk...
 
Back
Top