[Tech-funk] Pjotr G - Jawbreaker

Pjotr G

funky lid
Lid sinds
1 november 2001
Berichten
4.580
Locatie
Nieuwkoop
Hallo,

Ik heb weer een track afgemaakt, techno achtige beats (zo'n beetje toch), met funky hookjes. Ben benieuwd hoe dat hier in de smaak valt. Er zit niet echt n climax erin, maar niet elke track hoeft per se op te vallen mijns inziens.

Clavia Nord Rack 2 voor 2 synth lijntjes
E-mu ESI4000 turbo voor kick, veel percussie, gitaar & bass
Roland MC-307 voor wat aanvullende drums
Zoom RFX-1000, 2 stuks voor galm & delay
LEM CLX2 compressor over de main inserts


Download:

http://homepage.uvt.nl/~s216887/samples/songs/Pjotr_G_-_Jawbreaker.mp3

Commentaar zoals altijd op prijs gesteld :)

Groeten Peter
 
Erg lekkere beats! Ik vind het gitaar geluidje er alleen niet echt bij passen. Goed keuze voor de rest van de sounds!
 
vind 'm wel goed!
alleen in het gitaartje zou op een gegeven moment nog wat meer variatie moeten komen en dan grooved ie helemaal lekker
 
weer een lekker ding 8D
 
Vind m zeker ok, flanger-achtige brugje erg leuk, alleen toch een climax mis ik..
moet geen probleem zijn denk ik om daar iets aan te sleutelen.
Misschien experimenteren met een goed groovy bass lijntje,
ik denk dat ie dat nog een beetje mist, verder lekker laten zo:okdan:
 
Hmzz, sorry dat ik het zeg maar ik vind dit 3x nix. Het varieert totaal niet, het soul/funk loopje veel wordt te vaak herhaald.. Nee zo een plaat zou ik niet aanschaffen..

Sorry Pjotr, you can do better!
 
Ok:

- Beats klinken ok...wat overdone compressie zou 't nog wat lekkerder laten pompen denk ik.
- Sweeps klinken goed.
- Gitaarsampletje vind ik er niet echt lekker bij. Hangt een beetje te los van de rest van het geheel.
- Aan 't arrangement heb je echt te weinig aandacht aan gegeven. Lijkt wel erg veel op knip en plakwerk.
- 't Stereobeeld mag wel iets breder.

Dat was 't wel zo'n beetje...Aan de slag dus weer :D
 
Ik heb het idee dat het nummer te snel is, misschien als je het aantal bpm verlaagd dat het niet zo gehaast klinkt, verder vind ik het op het te veel herhalende gitaartje best ok....
 
het is op 140 bpm met in het achterhoofd dat het naadloos integreert in mijn live-set.

Dit verklaart dan ook waarom er niet echt gervarieerd/fill-in'd wordt met dat gitaartje: dit is live speelbaar. Patroontje van 4 maten in de roland en hoppa. Ik zal het misschien nog wat afpoleisten, t is toch n studio mix he :)
 
Klasse!!!!! lekkere clubtrack!!! (ik vind het meer progressive club,maar goed) gelukkig is dit wel zo ongeveer de stijl wat ik ook draai,lekker dus,ik mis alleen een vette bassline die is er een beetje bij doorgeschoten,en ik mis wat filters op de gitaar,maar dan zou ie in mijn platencollectie thuis horen.... :okdan:
 
Back
Top