Instellen en upgraden Eventide Orville: help!!

154

Lid van de week
Lid sinds
30 januari 2007
Berichten
5.274
Locatie
Amsterdam
Na jaren rotzooien en aanrommelen is het tijd hier de dingen even goed en strak in te richten, en dat betekend dus ook vooral: het aansluiten en upgraden van mijn Orville!

Wat ik voor ogen heb is de machine als analoog stereo in via dsp's naar digitaal stereo uit en als digitale send/return loop aan mijn Metric Halo 2882. Dat kan via AES/EBU of Spdif, beide zijn nog vrij op de 2882. Helaas kan geloof ik niet beide, het is of AES/EBU of Spdif op de Metric :(

Dan is er nog het verhaal Wordclock, en dus het upgraden. Er staat nu een versie uit de middeleeuwen op(2003?) en dat upgraden kan geloof ik enkel via Windows serieel of een PCMCIA kaart(laatste weet ik niet zeker). Windows heb ik al niet meer sinds W2000, een PCMCIA kaart is geloof ik ook niet zonder risico?

Heel veel vragen, maar wie weet is er een Eventide koning hier die deze absolute beginnersvragen direct makkelijk weet te beantwoorden :)

Help!
 
Eventide Orville

Eventide Orville

De laatst verschenen software versie is V3.0 (April 2015).
Upgraden kan inderdaad alleen met Windows XP en een USB naar serieel adapter.
PCMCIA kaart met upgrade software kan ook, maar zal niet meer te koop zijn bij Eventide U.S.A.
 
Mm, zal ze toch eens proberen te mailen, er was geloof ook iets met die PCMCIA kaarten, je kon ze niet allemaal gebruiken. Mocht er iemand zijn met een bruikbare kaart met het os die ik zou kunnen lenen zal ik mn uiterste best doen diegene rijkelijk te belonen, gezien mijn werkverleden bij de Bierkoning valt daar vast iets mee te verzinnen :D

Dus nog steeds: help! :D
 
Bij de Orville kunnen alleen de PCMCIA static RAM kaarten type 1 gebruikt worden.
Ik betwijfel of Eventide USA die nog levert.
Ik wil wel even kijken of ik met Windows XP en het Eventide update programma iets kan doen.
Moet ik wel even zoeken....
Ik zag in mijn database dat er een V3.002 ook is geweest. Was V3.0 met wat bug fixes.
Mijn EVENTIDe heeft niets met Eventide USA te maken.
Ik heb alleen veel met Eventide gewerkt vanaf de H910 en verder alle andere modellen tot en met de Orville.
Daarna heb ik niets meer met Eventide gedaan.
 
Dat zou geweldig zijn!

Het is jammer dat er zo weinig online te vinden over de Orville, het is een erg complexe machine en tutorials zouden meer dan welkom zijn. Net als over Vsig. Ik ben uiteindelijk muzikant meer dan technicus en dat maakt dat ik af en toe wat verdwaal in de Eventide.
 
Ik heb alle documentatie, maar iemand echt aan het werk zien op youtube is voor mij al een stuk overzichtelijker. Helaas zijn de ultra harmonizers toch een beetje van voor de youtube revolutie(of budgetair buiten het bereik van veel vloggers) dus helaas. Bv voor Elektron zijn er zoveel gebruikers die mij op weg hebben geholpen met hun tutorials/online live knoeiwerk.
 
Heb over een xp computer gedacht, of zo'n virtuele xp op osx dinges, maar daar wordt ik toch wat angstig van
 
Ik heb ooit met behulp van die tutorials wat presets gemaakt in vsig. Dat was in het XP tijdperk dus ik hoefde geen nieuwe pc ervoor te kopen. ;) Uiteindelijk was het me te lastig om er iets nuttigs mee te doen. YMMV natuurlijk maar met die extra horde van XP er nog bij zou ik het je afraden om er mee aan de gang te gaan. Er zitten tonnen goede presets in de Orville, als je meer wilt zou je ook een andere, wat makkelijker programmeerbare bak erbij kunnen kopen.
 
Daar heb ik een KSP8 voor, maar toch :)

Het hangt ook allemaal aan een metric halo, waarom makkelijk doen als het moeilijk kan...
 
Back
Top