Mijn ervaringen met Bax-shop helpdesk

Eureka

Mijn besteloing is aangekomen...

Uiteindelijk dan maar betaald via overschrijving, in plaats van de betaal link, een screenshot van de betaling gemaild. Nog een mailtje terug gehad van de helpdesk dat ze de betaling zouden afwachten tot die was aangekomen.

In de originele bestelling bij het eerste telefoontje had ik nog wel gevraagd om te verzenden rechtstreeks naar het postkantoor omdat ik thuis de postbode altijd net misloop... hebben ze toch de postbode er eerst mee langs mij thuis gestuurd waardoor ik pas een dag later naar het postkantoor kon...
 
In de originele bestelling bij het eerste telefoontje had ik nog wel gevraagd om te verzenden rechtstreeks naar het postkantoor omdat ik thuis de postbode altijd net misloop... hebben ze toch de postbode er eerst mee langs mij thuis gestuurd waardoor ik pas een dag later naar het postkantoor kon...

Als het via PostNL kwam dan kan ik dat begrijpen, volgens mijn pakketbezorger moeten ze verplicht eerst bij je langs komen voordat ze het op het postkantoor kunnen afleveren, zelfs al kan je van tevoren aangeven dat je dan niet thuis zal zijn. Dus niet Bax maar PostNL (uitermate handig:frons:)...
 
Als het via PostNL kwam dan kan ik dat begrijpen, volgens mijn pakketbezorger moeten ze verplicht eerst bij je langs komen voordat ze het op het postkantoor kunnen afleveren, zelfs al kan je van tevoren aangeven dat je dan niet thuis zal zijn. Dus niet Bax maar PostNL (uitermate handig:frons:)...
En een geld dat dat extra kost: een bezorger die eerst naar je woning moet en daarna naar het dichtstbijzijnde afgiftepunt. Daarom zijn de bezorgprijzen (voor particulieren) omhooggegaan van € 6,50 naar € 6,99. Als ze extra gaan vragen voor mensen die service tot aan de voordeur wensen scheelt dat volgens mij bakken met geld.
 
Eureka

Mijn besteloing is aangekomen...

Uiteindelijk dan maar betaald via overschrijving, in plaats van de betaal link, een screenshot van de betaling gemaild. Nog een mailtje terug gehad van de helpdesk dat ze de betaling zouden afwachten tot die was aangekomen.

In de originele bestelling bij het eerste telefoontje had ik nog wel gevraagd om te verzenden rechtstreeks naar het postkantoor omdat ik thuis de postbode altijd net misloop... hebben ze toch de postbode er eerst mee langs mij thuis gestuurd waardoor ik pas een dag later naar het postkantoor kon...


Daar heeft Bax inderdaad helemaal geen vat op. PostNL doet het zoals PostNL het doet en dat is altijd eerst een bezorgpoging.

Overigens maakt Bax sinds kort gebruik van DHL en Dynalogix als bezorgers en deze zijn aanzienlijk flexibeler (ook maandag en avond bezorgingen).
 
Ze hebben wel een service om in de avond te bezorgen maar kost iets van 2 euro nog wat extra.

Volgens mij werken ze (in Nederland) niet of nauwelijks meer met Post.nl. t loopt voornamelijk via GLS en DHL.
De afgelopen 2 maanden heb ik (bij 3 bestellingen) alleen maar van deze koeriers spullen ontvangen.

Mijn bestelling die ik afgelopen zondag (20:00) uur deed gaat ook via GLS.. moet helaas nog binnenkomen.. en morgen is er niemand aanwezig op het alternatieve bezorgadres wat ik heb... lekker dan... :erm:
Misschien speelt het mee dat de spullen die ik bestel wat groter zijn maar die slogan die ze hebben: voor 10 uur besteld....de volgende dag in huis... gaat bij mijn bestellingen vrijwel nooit op.
 
Er zijn meerdere webshops waar je gewoon de optie hebt om de postnl het bij een postkantoor naar keuze te laten bezorgen. Het ligt dus wel aan de site of ze dit implementeren of niet.
Werkt super chill, je krijgt een mailtje als het er ligt met de tijd vanaf hoe laat je het kan komen afhalen.
 
Wou ik afgelopen weekend een aantal spulletjes kopen tijdens de -10% actie maar had nog een paar vraagjes. Krijg ik dus vandaag antwoord met de mededeling dat die actie ondertussen verlopen is... Ik vraag me af op welke planeet ze daar leven maar ik ga echt niet 10% meer betalen omdat de helpdesk traag reageert... Dan koop ik nog liever ergens anders...
 
@ r.5:
Ze werken daar allemaal in hokjes met een afgebakende taak en om die 10% korting alsnog buiten de actie om te mogen geven moeten ze eerst daarvoor toestemming vragen aan hun leidinggevende. Maar daar moet jij ze waarschijnlijk wel eerst op wijzen... Ik denk wel dat je na wat gezeur uiteindelijk die korting nog van ze zal krijgen. Als je er dan nog trek in heb...
 
Er zijn meerdere webshops waar je gewoon de optie hebt om de postnl het bij een postkantoor naar keuze te laten bezorgen. Het ligt dus wel aan de site of ze dit implementeren of niet.
Werkt super chill, je krijgt een mailtje als het er ligt met de tijd vanaf hoe laat je het kan komen afhalen.

Ook bij Bax kun je er gewoon voor kiezen om het het pakket op een DHL afhaalpunt in de buurt te laten bezorgen. Dat heb ik afgelopen zondag namelijk nog gedaan en het pakket maandagmiddag opgehaald. :)
 
Wou ik afgelopen weekend een aantal spulletjes kopen tijdens de -10% actie maar had nog een paar vraagjes. Krijg ik dus vandaag antwoord met de mededeling dat die actie ondertussen verlopen is... Ik vraag me af op welke planeet ze daar leven maar ik ga echt niet 10% meer betalen omdat de helpdesk traag reageert... Dan koop ik nog liever ergens anders...

Op de planeet realisme denk ik. :D De 10% actie was zaterdag t/m zondag en werd uiteindelijk ook nog eens met de maandag verlengd. Zowel de zaterdag als de maandag was er mogelijkheid Bax telefonisch te benaderen en er was dus meer dan voldoende mogelijkheid om direct een antwoord te ontvangen. Mailen is een zeer passieve methode van communicatie en zeker in perioden van drukte gegarandeerd langzaam.

Daarnaast hebben het over een weekend en ook nog eens een weekend waarin Bax open dagen organiseerde EN een 10% kortingsactie had. De helpdesk zal het druk genoeg hebben gehad.

Ik vind dit soort verwachtingen eerlijk gezegd niet heel realistisch... Bax is overigens altijd zeer schappelijk met compensaties.
 
Ik heb nog nooit problemen gehad met BAX,
Zou het komen door mijn relaties ?
 
Ik heb er ook nog nooit gezeik mee gehad, mijn spullen komen altijd op tijd binnen en zijn ook gewoon in orde. 1 keer per ongeluk een B-Stock item binnengekregen die ik vervolgens terug had gestuurd en hiervoor gelijk een nieuw exemplaar kreeg.
Dit was ook geen probleem verder.

Wat AcidFever hierboven vermeld ben ik het ook wel mee eens. Je kunt niet ervan uitgaan dat een e-mail voldoende is om snel een respons te krijgen, laat staan in het weekend met een zondag ertussen.
 
Wat de meesten vergeten is dat er volgens mij bij Bax het meest besteld wordt door de mensen op het forum.
Daarom lees je ook verreweg de meeste berichten over Bax en zeker als het mis gaat
Ik heb de afgelopen jaren bij verschillende winkels wel 'ns wat besteld maar over een winkel als Klundert muziek lees je nooit iets maar ik denk dat in verhouding daar ook stukken minder besteld wordt.
Je leest ook vaker slechte berichten over Opel, Ford en Volkswagen en minder over Maserati of Lamborghini en dat heeft precies met hetzelfde te maken.
De wet van de grote getallen.
Ik heb ook wel 'ns iets gehad met Bax wat niet goed ging maar in de meeste gevallen ging het wel goed dus hoor je mij niet meteen moord en brand schreeuwen over ze.
En wat MacGyverGear aangeeft; ik heb ook 'ns iets voor 12 uur besteld en voor een euro of 2 had ik het 's avonds voor achten in huis en dat doet geen enkele webshop ze na geloof ik, echt wel top dus.
 
Ik zou graag een kleine service-gerichte muziekwinkel al mijn business gegeven hebben, al was het maar als een vorm van 'gunning'. Maar in mijn GAS-quisities van de afgelopen 2 jaar is het me nog niet gelukt om een partij te vinden die niet gerund wordt door lapzwansen die niet terugbellen, niet thuisgeven bij serviceverzoeken of anderszins laten blijken dat ze mijn omzet niet waarderen. Van de week nog met een partij gedeald waar ik klaar stond om een EQ van 2500 euro te bestellen, maar mijnheer hield ineens op met op mail reageren en kwam uiteindelijk niet af met een offerte.

Bax, fantasieloze dozenschuivers als ze zijn, is tot nog toe op mij overgekomen als de minste bullshit en de hoogste betrouwbaarheid. Als ze hun assortiment aan de high-end kant wat zouden uitbreiden zou ik denk ik nergens anders meer shoppen.
 
Ik zou graag een kleine service-gerichte muziekwinkel al mijn business gegeven hebben, al was het maar als een vorm van 'gunning'. Maar in mijn GAS-quisities van de afgelopen 2 jaar is het me nog niet gelukt om een partij te vinden die niet gerund wordt door lapzwansen die niet terugbellen, niet thuisgeven bij serviceverzoeken of anderszins laten blijken dat ze mijn omzet niet waarderen. Van de week nog met een partij gedeald waar ik klaar stond om een EQ van 2500 euro te bestellen, maar mijnheer hield ineens op met op mail reageren en kwam uiteindelijk niet af met een offerte.

Bax, fantasieloze dozenschuivers als ze zijn, is tot nog toe op mij overgekomen als de minste bullshit en de hoogste betrouwbaarheid. Als ze hun assortiment aan de high-end kant wat zouden uitbreiden zou ik denk ik nergens anders meer shoppen.
Dit is heel herkenbaar, deels veroorzaakt door laksheid, onderbezetting, lomp gedrag, arrogantie en geen fatsoen. Je kunt er iets van zeggen, maar direct afhaken is in dergelijke gevallen zonder twijfel het beste wat je kunt doen. De kleine service gerichte muziekwinkels zijn er nog wel hoor, maar daar betaal je meestal ook gelijk 3x de hoofdprijs voor.

Bax zijn idd dozenschuivers c.q. gericht op snelle verkoop (zonder deskundig advies), maar dat doen ze meestal wel zeer efficiënt en veelal zonder problemen. Aan de high-end kant schiet het idd in het assortiment wel hier en daar te kort en helaas ontbreken er ook enkele relevante merken. Maar je wordt er ALTIJD klantvriendelijk geholpen, althans die ervaring heb ik tot nu toe wel gehad. De laatste tijd heb ik er vaker iets gekocht dan voorheen.

Klantvriendelijkheid is heel wat jaren niet meer van deze tijd geweest, maar ik zie het - mede t.g.v. de forse toename van webshops - bij steeds meer winkels langzaam terugkomen. Maar bij de muziekwinkels heeft dit blijkbaar wat meer tijd nodig nog. Maar ze zullen wel (snel) moeten, want anders blijven er op zeer korte termijn nog maar 1 of 2 grote muziekwinkels over. Maar voor de langere termijn zie ik de overlevingskans voor de kleine muziekwinkel sowieso zeer somber in. De macht van het grote kapitaal, dat houdt normaal geen enkele winkel heel lang vol.
 
Vorige week BAX Rotterdam drie keer proberen te bereiken, niemand nam op.

Toen maar de Jupiter 50 maar ergens anders gekocht.
 
Vorige week BAX Rotterdam drie keer proberen te bereiken, niemand nam op.

Toen maar de Jupiter 50 maar ergens anders gekocht.

Vorige week hebben 8 mensen s'avonds een Jupiter 50 online besteld en de volgende dag afgeleverd gekregen. 3 mensen hebben besloten om hem kosteloos terug te sturen.
 
Vorige week BAX Rotterdam drie keer proberen te bereiken, niemand nam op.

Een week geleden op ik dacht donderdag hadden ze een probleem, kreeg ook geen gehoor.
In alle filialen.
Vrijdag kreeg ik van Goes te horen dat er donderdag storing was geweest.
 
Ik kon ze ook niet bereiken en heb daarom de vorige 10% kortingsactie gemist. Toen ik ze uiteindelijk te pakken kreeg wisten ze me doodleuk te vertellen dat de actie voorbij was. Dat is gewoon je klanten in hun gezicht uitlachen... Ze verdienen je geld niet eens als ze je zo behandelen...
 
Back
Top