Mijn ervaringen met Bax-shop helpdesk

Geoff

Stamgast
Lid sinds
1 februari 2010
Berichten
205
Locatie
Antwerpen België
Is het mij toegestaan mijn frustraties aangaande mijn eerste ervaring met de Bax-shop help desk alhier te ventileren?


Probleem... Ik wilde een b stock product bestellen waar een kortingscode op van toepassing was. Ik kon in de bestelling de kortingscode ingeven, en deze werkte perfect, maar ik wilde een deel van de betaling uitvoeren met 4 cadeaubonnen die ik nog had... PROBLEEM. je kan dus geen kortingscodes, en cadeau bonnen combineren in 1 bestelling...


Telefonisch contact gehad met de helpdesk, mijn probleem (met hand en tand) uitgelegd, de cadeaubon codes telefonisch doorgegeven, en er zou een betaal link per mail volgen (kostprijs telefoon gesprek 4 euro!).


Even later een mail gekregen met de betaal link voor mijn item, inclusief de kortingscode, maar zonder de cadeaubon codes (jaah, dat had ik zelf dus ook gekund...) kort daarna een mail met de excuses dat de kortingscodes niet bruikbaar waren, en of ik de codes wilde door mailen zodat ze alsnog konden proberen het bedrag hiervan in rekening te brengen.


Ik mail hen een foto van de 4 cadeau bon codes, na verschillende uren te wachten zelf nog even gemaild, waarop een zeer onvriendelijke reply kwam, and I quote:


Ik heb dit nagekeken, maar dit zijn kortingscodes van 5% per bon Helaas kan er van een kortingscode maar 1 op een order worden toegevoegd. Ik zie dat je al geluk hebt gehad, aangezien mijn collega 10% korting op je order heeft verrekend in plats van 5%. Ik kan deze kortingsbonnen dus helaas niet toevoegen op deze order. Fijn weekend.

Eeeeuh Neee.

Ik mail terug met een foto van de voorkant van de cadeaubonnen, waar dus de vermelding cadeaubon op staat, maar daar komt geen reactie op.


een paar uur later dan nog maar eens gebeld, een zeer vriendelijke man aan de lijn die mij in no time gelijk geeft, en geen probleem ziet waarom de cadeaubonnen niet verrekend zouden kunnen worden. hij zou mij binnen 10 minuten een nieuwe betaal link sturen met het juiste bedrag (kostprijs telefoongesprek 4 euro)


Jaaa daag...

verschillende uren later nog geen betaal link gezien. nog maar eens een iets bozere mail gestuurd, waarop prompt een reply komt. de waarde van de cadeaubonnen werd verrekend in mijn order, en gelieve het nieuwe bedrag over te schrijven...


Jaaa Hoe?

In deze mail zit geen betaal link, ik zie wel dat er aan mijn bestelling iets is veranderd, maar kan deze betaling dus niet op de reguliere manieren uitvoeren.


Is het altijd zo bij de bax-shop helpdesk? Er worden beloftes gemaakt die niet nagekomen worden, je krijgt verkeerde, en onvolledige informatie, het is toch allemaal geen 'rocket science' en zou toch niet zo moeilijk moeten zijn...


Wat mij vooral opvalt is dat het dus niet mogelijk is om op de site iets te bestellen waar een kortingscode op van toepassing is, en dit dan te betalen met een (of meerdere) cadeaubon(nen)


Alvast bedankt om mij mijn verhaal eens te laten doen, reacties graag, en ik hou jullie op de hoogte van het vervolg.
 
Last edited by a moderator:
ik heb best fijne ervaring met bax online en hun telefonisch support. betaallinks, aanpassingen aan bestellingen nadat ze geplaatst zijn.

bax heeft de laatste 1-2 jaar best wel wat thomann bestellingen afgetroeft.

Hun winkel in A'dam daarintegen.. een ramp. Leuk om ff te gaan pielen met synths in de showroom, maar geholpen worden duurt eeuwen. Gasten die daar werken kunnen er weinig aan doen. Gaat gewoon niet. Te weinig personeel en heel veel klanten die op een fysieke winkel afkomen weten blijkbaar vaak niet wat ze willen en zijn op zoek naar advies.

Lekker voor 23:00 online bestellen en morgen bezorgt krijgen is wel heel lekker..
 
Met het online shoppen heb ik overigens ook nog geen problemen ondervonden, altijd heerlijk en snel geleverd... om die reden had ik dan ook voor verjaardag en kerstmis cadeaubonnen gevraagd aan de familie.

Dan wordt het echter wel een soep blijkbaar.

Ik vind het wel jammer dat de cadeaubon ook bij kortingscodes ingegeven moeten worden, ze zouden dit toch beter bij de betaalmethode incorporeren...
 
[...] Telefonisch contact gehad met de helpdesk [...] (kostprijs telefoon gesprek 4 euro!).
Na het lezen van deze zinsnede was ik al helemaal klaar met Bax. Waar halen ze de brutale moed vandaan om te laten betelen voor iets dat ze gewoon in behandeling moeten nemen? Zijn ze helemaal! :(
 
688b0641716fc73edebc50b4dbd715cf.png


Maar zonder gekheid... Ik heb ook wisselende ervaringen met de Help-desk en dan vooral als het op advies van apparatuur en levertijd aankomt. Toch geeft Bax altijd de beste prijzen.. dus als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten, zit je afentoe wat langer te wachten.. (denk ook niet dat het elders veel beter is.)

Toch zou ik zou er dit aan toe willen voegen. De mensen die daar werken doen echt wel hun best maar hebben ook te maken met hun meerdere. De opzet om maar 1 code per transactie in te voeren is er misschien ook niet voor niets..
Het zou in theorie gewoon moeten kunnen om je cadeaubonnen in 1 keer te verzilveren (wel zo eerlijk) maar hou in gedachten dat het mensen zijn die voor Bax werken en worden betaald..;)

Ik denk eerlijk gezegd dat Bax heel wat verlies moet incasseren voor de mogelijkheden die ze bieden op gebied van zooi die je terug kunt sturen. Kijk eens wat er allemaal aan B-stock ligt weg te rotten.. allemaal fijne klanten, die het even een tijdje hebben gebruikt maar de accessoires en zelfs soms de doos kwijt zijn. (plus alle extra shipping costs...)
Waarschijnlijk wordt je ook niet heel blij van het loon wat je bij Bax op de helpdesk verdiend. Je moet dus wel een beetje gek zijn om daar te gaan werken.. en als je het al niet bent wordt je het wel van die fijne klanten. :P
 
Over de kosten van de telefoongesprekken moet ik nog wel deze nuance toevoegen,

Ikzelf beschik niet over een vaste telefoonlijn, omdat ik over het algemeen weinig telefoneer heb ik een herlaadkaart, mdat dit in het dagelijks leven mij het goedkoopste uitkomt. Als er dan natuurlijk een uitzondering is waar je 10 minuten aan de lijn moet blijven hangen lopen de kosten daarvan wel op. Voor sommige mensen met een vaste telefoon waar vaak gratis gebeld kan worden zal dit minder door wegen.

Van de technische ondersteuning en product informatie verwacht ik overigens niets van de helpdesk, in mijn mening zijn er daarvoor betere kanalen om je te informeren (hier, youtube,...), maar omdat het in mijn geval over de aankoop service gaat ging ik wel te rade bij de helpdesk.
 
Als je geen vaste lijn, of beperkte belbundel hebt, kun je voor helpdesk nummers beter een accountje op 12voip (of iets dergelijks) aanmaken.. kun je na aankoop van iets meer dan 12 euro beltegoed gratis 90 dagen lang met vaste nummers bellen.
Servicenummers met een vast tarief kun je daar ook van betalen, of mobiele nummers bv.. ;)
Heb het accountje ooit eens aangemaakt toen ik veel met het buitenland moest bellen.. scheelde echt bergen geld.. Australië is bv gratis..
Vul het beltegoed afentoe eens aan als ik weet dat ik lang in de wacht moet staan.. zo zit je toch stukken lekkerder in de wacht :)

De helpdesk is voor mijn gevoel goed bereikbaar. Heb nooit echt lang in de wacht gezeten. Het hangt er weleens vanaf wanneer je belt. tussen 5 en 7 is het vaak wat langer wachten.. begrijpelijk....

Voor advies moet je geluk hebben. Ik moest wat lampjes inkopen voor een feestje en heb daar totaal geen ervaring mee. Had ook niet de tijd om dingen uit te gaan zoeken op internet aangezien het 3 dagen later nodig was.
De persoon die er verstand van had was op het moment dat ik belde in gesprek maar ben later netjes teruggebeld nadat hij dus advies had ingewonnen en e.e.a. voor me had uitgezocht aangezien ze een mega showroom met verlichting hebben daar bij Bax. :okdan:

De levertijd garantie die ze hebben (Voor 11 uur besteld, volgende dag in huis) moet je heel ruim zien..
Bij mijn bestelling leek het er zelfs even op dat het pas na het feest aan zou komen.. maar na wederom bellen met de helpdesk is het toch nog goed gekomen.
Ik vind het maar knap hoe ze dat allemaal regelen met die koeriers. mijn pakketjes via DHL gaan niet zo hard in ieder geval..
 
Laatst gewijzigd:
Sorry hoor, maar ik blijf bij mijn standpunt dat contact via de telefoon gewoon bij je core-business hoort. Daar extra geld voor vragen is het ontmoedigen van informatie opvragen of contact opnemen. Dat is tegen alle ondernemers mentaliteit in. Dan moet je je doodschamen als ondernemer.
 
Bax rekent geen extra belkosten. Je hebt alleen de kosten van je vaste lijn. Of de kosten van je pre-paid kaart (in het geval van de TS)
 
Hun winkel in A'dam daarintegen.. een ramp. Leuk om ff te gaan pielen met synths in de showroom, maar geholpen worden duurt eeuwen. Gasten die daar werken kunnen er weinig aan doen. Gaat gewoon niet. Te weinig personeel en heel veel klanten die op een fysieke winkel afkomen weten blijkbaar vaak niet wat ze willen en zijn op zoek naar advies.

Dat zijn ook mijn ervaringen inderdaad.
Ze doen hun best daar in Amsterdam maar te weinig personeel als je de pech hebt dat er verschillende mensen advies willen en dat zijn er nog wel 'ns wat, vooral in het weekend.
Dan kan het gebeuren dat je zomaar een kwartier of langer moet wachten.
Aan de anderen kant kwam ik 'ns een keer met m'n Blofeld omdat die vastgelopen was en dan ging iemand 'm aansluiten en uitgebreid proberen en zoeken dus ik vond dat toen een nette service.
Ik heb ook telefonisch wel 'ns hulp nodig gehad en dan nemen ze wel de tijd voor je dus da's ook goed.
Ik heb ook pas geleden een stel kabels die ik had gekocht in Amsterdam toch teveel uiteindelijk en netjes in de verpakking maar alleen nog de pinbon en geen factuur.
Geen probleem, ze stuurden een retourlabel en ik kon het toch gratis terugsturen via DHL.
Maar ik heb ook wel 'ns missers gehad in de communicatie betreffende een order dus ja het gaat ook wel 'ns mis maar over het algemeen vind ik ze goed.
 
Ik heb in 2016 een ongeveer vergelijkbaar probleem als de TS met BAX gehad. Na wat over en weer mailen met klantenservice - zonder enig resultaat - was ik er klaar mee. Toen heb ik het betreffende artikel gewoon bij een andere winkel besteld. :okdan: Ik heb geen zin om me daar lang druk over te maken. :)

Bij de BAX winkels kun je prima terecht om alles (wat ze in het assortiment hebben!) uit te proberen. Maar ga daar svp geen advies vragen of vragen stellen. :halleluja In 9 van 10 gevallen krijg je slecht advies of ze weten het niet :stupid, althans dit zijn mijn ervaringen tot nu toe geweest. En ze moeten me niet B-stock willen verkopen voor de normale prijs. Dan ontglippen me woorden, waarvan ik later denk OEPS :D Erg vriendelijk zijn ze er wel, en de koffie is er gratis. :okdan:

BAX levert - via de webshop - meestal wel super snel (hoe belangrijk is dit???) en ze zijn vaak het goedkoopste. Persoonlijk ga ik liever naar de betere muziekwinkel waar ze kennis van zaken hebben. Ja, je moet iets meer betalen. Maar dit valt eigenlijk ook best mee, en zeker als je verkeerde aankopen door slecht verkregen adviezen er vanaf kunt trekken.

Tip:
Neem je eigen hoofdtelefoon (incl. adapters!) mee naar de BAX winkel. Dan kun je nl. gelijk beginnen met luisteren. Anders moet je er een vragen en dat gaat je minstens een half uur (tot een uur) van je tijd kosten. :(
 
Het zou in theorie gewoon moeten kunnen om je cadeaubonnen in 1 keer te verzilveren (wel zo eerlijk)

Sterker nog, op hun site staat niks over die beperking, en wordt zelfs gesproken over dat de cadeaubon gewoon een betaalmiddel is (ook in de winkel).

https://www.bax-shop.nl/cadeaubon-en-kortingscode

Omdat een cadeaubon (in tegenstelling tot een kortingsbon o.i.d.) gelijk staat aan echt geld en geen ruilproduct is (ze worden verhandeld met 0% BTW), mag je wettelijk gezien ook geen bonnen weigeren volgens mij.

Als hun systeem maar één bon aan kan, moeten ze gewoon de codes van de huidige bonnen ongeldig maken en een nieuwe verstrekken van het totaalbedrag. Het lijkt me een beperking van hun webshop, wat nu een beetje als probleem van de klant wordt afgescheept.
 
Mijn ervaring met de helpdesk van Bax is ook wat wisselend. Ik merk dat de mensen aan de lijn over het algemeen heel klantgericht zijn en proberen te helpen (zo kreeg ik ongevraagd tijdelijk de beschikking over een vervangend apparaat bij een defect), maar dat 'het systeem' hierbij nogal eens in de weg zit en dat het soms lijkt dat het daar een redelijk administratieve chaos is. Op het moment dat je in die molen komt kan het regelmatig voorkomen dat je meerdere keren moet bellen en klagen voordat het geregeld is. Zo ben ik maanden achtervolgd door aanmaningen voor reeds geretourneerde producten waarvoor ik minstens 3x de tracking code opnieuw heb moeten sturen.
 
Altijd vervelend als helpdesk medewerkers de regels niet snappen OF het systeem geen ondersteuning biedt voor iets dat wel zou moeten kunnen.
Toch vind ik dat het de rol is van deze medewerkers om die zaken intern aan te kaarten en op te lossen, en jou niet af te schepen.

Sterkte. Dit soort dingen is zoooo frustrerend.:stupid
 
Ach ja, ik wou dat ik kon zeggen dat dit bij andere winkels heel anders is. Ze maken allemaal slordige fouten helaas. Of het nu om de grote dozenschuivers gaat of de kleinere lokale winkels.
 
Hey etaoin,

Op zich denk ik er dus ook zo over, alleen zou jou oplossing geen soelaas bieden omdat ik in mijn geval een b stock artikel wilde aanschaffen waar een kortingscode op van toepassing was, en dit deels betalen met cadeaubonnen.

Zelfs met 1 cadeaubon van het totale bedrag is het nog kiezen tussen de cadeaubon of de kortingscode op de site.
 
Nu het toch over Bax gaat; ik was van het weekend in A'dam om de deepmind live te testen alvorens tot koop over te gaan en het viel me op dat ze er 2 jaar garantie op gaven ipv de gebruikelijke 3 jaar die ze normaal geven.
Wel vermelden ze dat door te registreren je bij Behringer 3 jaar garantie hebt maar toch.
Ik heb thuis even op het net gekeken en de meeste zaken geven zowiezo 2 jaar op hun produkten maar ik zag dat Thomann toch 3 jaar op de deepmind gaf tenminste; er stond 3 jaar maar wie weet is dit ook met behulp van Behringer?
Uiteindelijk de Behringer niet aangeschaft, ik had niet meteen het YES! gevoel dus ik laat het nog maar even bezinken.
 
Wettelijke garantietermijn is 2 jaar, Bax geeft 3 jaar op alles behalve B-stock, software en verbruiksartikelen. Of het dan via de fabrikant is middels registratie of via Bax zelf zal wel afhangen van wat ze met de leverancier afspreken.
 
Back
Top