Compucap: hoe heet dat materiaal?

bikkel

Everything is on the One
Lid sinds
14 november 2001
Berichten
12.715
Locatie
Utrecht
Ik ga hier iemand dustcovers in elkaar laten zetten voor me. Welk materiaal wordt er voor dat soort dingen gebruikt?
 
Vaak skai, maar ik doe het gewoon met linnen.
 
Copmu cap had zilver grijs, later zilver, dan doorzicgig en nu weer grijs, maar vanaf t doorzichtige stinkt t niet meer bij levering. Ik denk dat t vinyl is.
 
De naad van de doorzichtige stonk ja. Want dat was t vorig materiaal (grijs)
 
Wordt vinyl ook niet vaak toegepast? Is echt dicht.

VB:

http://www.rolandvs2480.net/top-items/SOCs-Covers.htm

Ja, daar staat in de tekst wel 'vinyl', maar vinyl (PVC) is een harde plastic. De omschrijving suggereert meer skai. En het ziet eruit als gewoon polyethyleen (waar ze ook die hoezen voor je lounge set van maken).

Maar volgens mij zijn die van Compu-cap polyethyleen (denk: hele dikke plastic tas).
 
Meest wazige bedrijf aller tijden, maar wel goede covers!
Mijne hadden ook een penetrante geur, maar die is al lang weg.
 
Laatste ontvangen hoes (paar weken geleden) was grijs met zo'n leuk leerprintje. Staat stuk leuker dan dat gladde spul
 
Moederdag weer geweest zeker. En hup aan het werk! :D

ik gebruik vuilniszakken. Gisteren eerste compucap met drumcomputer overgenomen. Wil er wel meer.

En ik ken een naaimachine vrouw dus benieuwd of jullie achter het materiaal komen.
 
Ik heb laatst een lap verduisteringsstof bij de stoffenhandel gekocht, is katoen, maar wel heeel dicht geweven, komt geen stof door. En je loopt ook niet het risico dat het iets beschadigd door de weekmakers of andere kwalijke dampen. Heb er een hip quilt stofje tegenaan genaaid. Overwogen om echt een hoes te maken, maar het is wel fijn om de kabels in de BSP en keystep ingeprikt te laten, dus het is simpelweg een soort lap geworden.
 
Gewoon een gedachtekronkel maar zou je celofaanfolie over je instrument kunnen spannen en hierover met een kwast zo'n pot plastidip/ vloeibaar rubber kunnen verdelen en laten drogen. Alles eraf trekken en dan hopen dat de plastidip niet hecht aan het folie ( of de bovenlaag van de folie eerst vet maken met Baukje bakspray oid). Lijkt me dat je dan net als met gips een soort rubberen stofkap krijgt precies op maat.
Heb een modularcase van MDF ruim 1,5 jaar geleden met plastidip in spuitbus behandeld. Geen grondlaag oid en dat spul zit er onveranderd nog op zonder krassen of loslaten.
Voor een dustcover zal ik geen spuitbus gebruiken de laagdikte is te dun en dat gaat zeker weten scheuren.
 
Plastidip is mooi spul, maar er zelf een folie van maken lijkt me niet zo kansrijk. Je moet al best een dikke laag hebben wil het stevig zijn.
 
Ja, daar staat in de tekst wel 'vinyl', maar vinyl (PVC) is een harde plastic. De omschrijving suggereert meer skai. En het ziet eruit als gewoon polyethyleen (waar ze ook die hoezen voor je lounge set van maken).

Maar volgens mij zijn die van Compu-cap polyethyleen (denk: hele dikke plastic tas).


Hm, nee, er zijn ook zachte vinyl sheets/materialen hoor.
Niet alle plastics hebben maar 1 verschijningsvorm.

PVC ook zo een spul dat in "soft" variant te koop is.
 
Vandaag bij de Hornbach geweest en een strekkende meter vijverfolie gekocht
https://www.hornbach.nl/shop/HEIssN...-zwart-4-m-breed-per-1-m/3813745/artikel.html
Ze hebben verschillende soorten diktes en materialen. Je kunt het zo gek maken als je wilt.
Van de week ga ik een keer knippen en plakken. De randen kun je omzetten en lijmen met PVC lijm of bandenplak lijm (solutie). Als je handig bent, kunt je het ook zelfs aan elkaar smelten.
Ideetje van m'n pa trouwens. Die heeft er al 20 jaar 1 liggen op z'n keyboard en ziet er nog steeds goed uit.

Ik geef geen garantie trouwens :) Het kan misschien dat bepaalde folieen weekmakers bevatten die de kunstof synthknoppen aantasten. Maar in PVC en rubber zitten zover ik weet geen weekmakers of iets geks.
 
"Maar in PVC en rubber zitten zover ik weet geen weekmakers of iets geks."

'alle" kunststoffen bevatten weekmakers; pvc dus ook, maar voor een dustcover zijn weekmakers toch geen probleem (?).
 
Back
Top