Nieuwe track: Night Patrol

trigg

Brass Intelligence
Lid sinds
27 november 2002
Berichten
2.576
Locatie
Delft
Aloha!

Hierbij m'n eerste trackie gemaakt met m'n nieuwe studio setup.
Het nummer heet "Night Patrol".
Ik zou het willen omschrijven als "minimal ambient laidback piano-breakbeat" (jaja, een hele mond vol)
Normaal maak ik meer energieke breaks enzo, maar dit is dus effe heel wat anders.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Gebruikte instrumenten: Korg SP100 en VST-plugins Halion en Atmosphere (met Cubase SX).
Mastering: Waves L2

Klik hier om de track te downloaden (128kb MP3, 2.7 MB)
 
Laatst gewijzigd:
He, di's best cool....

goeie basic track heb je hier, waar misschien de piano en bas bijgesleuteld kunnen worden...

En iets uitrekken en varieren. De basic groove is goed.
 
Hoi trigger,

Wat ik nu hoor klinkt erg fijn, maar na een tijdje zou ik er toch nog wat extra's bijgooien.
Een extra melodietje of zo. Gewoon een paar noten, een stringetje, opvulgeluidje, etc.
 
Graag zou ik hierbij hele heftige diepe bassen horen en uitermate swingende drumpartijen, verders is ie erg tof!
 
Ik vind de piano net iets te direct of te synthetisch. ;) Het opnemen met een echte piano zal wonderen doen.
Dit mist eigenlijk net een harmonische opvulling in het laag, of een baslijn die er goed bijpast.
 
Hey luitjes,

Bedankt voor jullie replies!
Met de meeste kritiek ben ik het wel eens.. iets meer variatie kan de track nog wel gebruiken, hij
is nu iets te minimaal in elkaar gezet.

Dat de piano synthetisch klinkt vind ik ook wel een beetje, maar dat zou eigenlijk niet mogen kunnen,
want ik gebruik m'n Korg SP100 (digitale piano) ervoor en die klinkt toch beter als je er gewoon op
speelt.

In ieder geval... als de remake klaar is gooi ik hem wel weer op het net, maar dat kan nog even duren,
want voorlopig ben ik druk bezig met andere (en betere ;-)) tracks....
 
Back
Top