Delay versnelt...

deathspell

Ouwe rot
Lid sinds
29 juni 2012
Berichten
1.577
Dag allemaal,

Ik ben op dit moment bezig met de cd-opnames van mijn bandje. Op de zanglijn heb ik gedurende alle nummers een delay zitten - voorlopig een tape delay-emulatie, plugin - die gesync'd is op het tempo in Logic - op zich prima natuurlijk. Het probleem is echter dat er in de nummers nogal wat versnellingen/vertragingen. Bij deze overgangen hoor je de 'staart' van de delay versnellen, logisch op zich, wat tot een lelijk bij-effect leidt.

Is er een manier om dit te voorkomen, afgezien van de sync-functie uitschakelen?
 
Delay opnemen in verschillende tempo's?
 
Ik neem aan dat je de toonhoogte-veranderingen bedoelt tijdens het versnellen en vertragen?

Volgens mij hebben sommige delay plugins de optie om te time-stretchen bij tempo wisselingen in plaats van de toonhoogte te veranderen. Fabfilter Timeless dacht ik. Ik heb hem zelf niet maar je kan hem volgens mij 30 dagen gratiz uitproberen.
 
Ja precies, het gaat om de toonhoogteverandering. Ik denk dat ik inderdaad gewoon de time sync (met automation) uit ga zetten vlak voor een overgang en dan na een maat of twee na de overgang weer aanzet. Daar zit meestal toch geen zang.

Dank voor de input!
 
Als je maar een paar verschillende tempos hebt kan je ook een delay track met een vaste delay per tempo maken en dan op de juiste momenten de juiste schuiven open zetten.
 
Als je maar een paar verschillende tempos hebt kan je ook een delay track met een vaste delay per tempo maken en dan op de juiste momenten de juiste schuiven open zetten.

Ik ben bang dat er daarvoor een beetje te veel tempowisselingen zijn, maar bedankt voor het voorstel. :)
 
Back
Top