Evil Goat Riders - Ohne Dich cover

MvD

Ouwe rot
Lid sinds
28 oktober 2005
Berichten
613
Locatie
's Heerenberg
We hebben weer eens een cover gedaan van de fantastische band Rammstein, dit keer van Ohne Dich!



Hope you like it :)
 
Last edited by a moderator:
We hebben weer eens een cover gedaan van de fantastische band Rammstein, dit keer van Ohne Dich!

https://soundcloud.com/evilgoatriders/ohne-dich

Hope you like it :)


Heerlijke jaren 80 gevoel krijg je hierweer van
Al die classic sounds die hier in zitten
die hoor ik niet vaak meer
Wel leuk dat je hier op dit forum vaak nummers hoort die bijna niet meer gemaakt worden in de muziek van nu!!!


Alleen ik hou niet zo van duist kwa zang taal
zit niet altijd veel passie in op een aantal nummers na natuurlijk
Maar dat is persoonlijk
Trouwens Ik hoorde een keer poolse rap maar ik vond het wka taal samen met de muziek echt vet!!!
 
Ik vind het wel netjes klinken qua sound..... Ik dacht dat ik wat aan te merken had op de reverb instelling, maar nee toch niet. Past wel mooi en klinkt een beetje retro. Wel leuk. :)
Ik hoorde er op den duur 'ogen dicht' in. :P

Niet veel op aan te merken dus eigenlijk. Leuk gedaan!
 
Thanks harrewarre, we hebben zeker ook inspiratie vanuit de 80 jaren met synthpop :D. Dat is inderdaad een persoonlijke smaak maar om nu Rammstein in het Engels te gaan zingen lijkt me niet zo'n goed idee lol. Cool :)

Thanks Dozart, ik wilde een bepaalde vibe creëren met de reverb / delay. Er zit ook een korte slap delay op om de vocals wat meer body te geven.

Thanks Gloomer, ik probeer altijd redelijk duidelijke keuzes te maken met wat meer op de voorgrond moet en naar de achtergrond. Ik mix en master nu denk ik een 4 tal jaar en ben nu best trots op dit resultaat. Ik ben me nog steeds verder aan het ontwikkelen :)
 
Ik vind dat de vocal erg op de achtergrond ligt. Komt waarschijnlijk, zoals ik begrijp uit eerdere reacties, door de galm die je erop hebt zitten. Ik neem aan dat er compressie op de vocal zit, maar wel een compressor met wat langzame attack? Ik hoor een aantal transiënten in de vocal lelijk erdoorheen schieten. Persoonlijk vind ik het fijn om op vocals eerst een compressor te zetten met een zeer snelle attack, redelijk snelle release, 10dB threshold en 1:6 ratio. Kan met The Glue bijvoorbeeld. Die heeft ook een mooie dry/wet knop voor makkelijk parallele compressie. Daarna in de mix kijken of extra compressie nog nodig is.

Ik vind de transiënten van de kick en snare ook niet aanwezig genoeg. Vooral de snare mist een -tsja- snaar klank. Boost op 6-8kHz zou al beter zijn. Misschien is dat wel smaak though.

Die vododer op het eind is ook een smaak keuze denk ik. Het past bij de stijl van de sfeer die je neerzet, maar persoonlijk vind ik het wat misplaatst.

Nevertheless, leuke plaat. Compleet niet wat ik had verwacht ook als ik kijk naar de afbeelding op soundcloud, haha! Dus een leuke verrassing was het zeker.

Doe zo voort!
 
Hoi MvR, ik vind het wel grappig om te lezen dat de meningen over hoe de vocals in de mix zitten toch verschillend zijn :) Er zit zeker compressie op de vocals (uit mijn hoofd RVox van Waves), daarnaast doe ik de vocals altijd via een bus voor parallel compressie en compress it really hard and vervolgens subtiel in de mix.

Ik zal je tips zeker even meenemen voor de volgende track en zal de settings even uitproberen, thanks daarvoor!

Thanks, het is ook een rustiger nummer van ons, we hebben ook wat harder werk, staat wat op SoundCloud, YouTube en Bandcamp :)

Zal ik zeker doen, thanks :)
 
Back
Top