Korg M1 zelf sounds programmeren: tips?

blanka

東京都
Lid sinds
17 april 2017
Berichten
718
Locatie
040
Ik heb een verse Korg M1, en ik merk dat als je op Program drukt en een beetje gaat pielen met de virtuele schuifjes, je heerlijke bijna analoge synth-sounds kunt maken.
Maar het zijn ZOVEEL opties, ik zie door de bomen het bos niet.
Ik was begonnen met een blokgolf op oscillator 1 en een zaagtand op oscillator 2, dan wat effecten erover, en je hebt al snel een soort van DX7 sound, maar ik probeer de logica te vatten.
Is er ergens een goede tutorial, de handleiding schiet te kort. Misschien met wat leuke presets als voorbeeld.
 
Gaat echt om alle typische M1 setting menu's. Op de D50 heb je er een PG 1000 voor, maar hier is het erg cryptisch.
 
Ik heb de m1 manual bekeken maar daar staat alles gewoon netjes uitgelegd wat de parameters zijn. Snap je hoe synthese werkt? Zo niet zou ik daar eens wat basis filmpjes over checken en dat vertalen naar de M1. Vdf lijkt mij filter etc. Heet allemaal net iets anders. Maar is wel duidelijk in de handleiding.
 
Editten met een software editor? Er is volgens mij een gratis eentje voor Windows...voor de MAC weet ik niet zo 123 je hebt wel soundquest maar dat is best wel duur.

Of met die Korg Legacy M1 software spelen dat je een beetje overzicht krijgt hoe alles werkt en wat alles is...die interface is best overzichtelijk (die kan volgens mij niet een echte Korg M1 editten of wel?)
 
Ooit vroeger 'back in a day' heb ik eens een boek over MIDI gekocht. Een pil van wel 7cm dik. Daar staat wel alles in. Boek zal ongeveer even oud zijn als de M1 of iets ouder. Daar staat alles is over MIDI en alle mogelijkheden ervan met ook alle parameters uitgelegd etc. Ik kan het binnenkort wel even opzoeken en de exacte titel en IBAN opgeven.
Het boek gaat niet over Korg maar MIDI in het algemeen, merk onafhankelijk. Net als MIDI zelf en al zijn parameters.
 
Back
Top