EBM bass sounds

Theoath

Stamgast
Lid sinds
8 december 2015
Berichten
249
Locatie
Gemert
Ik zoek een synth met ebm bass sounds ala Front 242.
Beste wat ik zelf heb gevonden is de Acces Virus B en Pioneer Toraiz as-1.
Iemand enige suggesties ?
 
Ik denk meer dat je richting digitale synths moet gaan....Voor de echte eind jaren 80 EBM sound ala headhunter....FM en vectorbakken (DX7, Yamaha SY/TG serie), Romplers van Korg en hybride synths, de Ensoniq ESQ-1/SQ80 is echt heel dik voor Front 242 achtige bassen...ik denk iets als de Korg DSS-1 ook...

en natuurlijk ook veel samplers (EMU EMAX)
 
Ik denk meer dat je richting digitale synths moet gaan....Voor de echte eind jaren 80 EBM sound ala headhunter....FM en vectorbakken (DX7, Yamaha SY/TG serie), Romplers van Korg en hybride synths, de Ensoniq ESQ-1/SQ80 is echt heel dik voor Front 242 achtige bassen...ik denk iets als de Korg DSS-1 ook...

en natuurlijk ook veel samplers (EMU EMAX)

Idd, krijg ze makkelijk uit mijn DX200 en Blofeld... Zelfs uit mijn Korg rompler (X3) maar dat voelt niet lekker...

Luister anders even naar volgende Blofeld soundset demo. EMU en Ensonique eigenlijk nog nier hiervoor geprobeerd...
 
Oorspronkelijk idd eerder analoog Roland System 100, Jupiter, Yamaha CS40m en Moog Source.
Later kwamen daar ook meer recentere analoge synths bij (bvb Oberheim Matrix en Roland MKS) en
vervolgens digitale synths (Ensoniq VFX, PPG Wave, Waldorf, Korg Wavestation, Z1) bij en natuurlijk ook samplers (voornamelijk Akai).

Het is pas echt bergaf beginnen gaan :D toen ze VA begonnen te gebruiken (Access Virus, Clavia, Waldorf Q...).
Nu treden ze alleen nog op voor oudjes... :beard:
 
Dx7 zeker. Vroeger werk Roland generatie jupiter4 (lees system 100, oude sh series etc). Maar vanaf funkadaffi dx7 bassen. Tot aan de laatste relevante plaat, laten we zeggen front by front :)
 
Nu treden ze alleen nog op voor oudjes... :beard:

net tickets gescoord voor december. I'm fookin' old :D
Dx7 weet ik zeker omdat iemand die ik ken de patches heeft vd dx7 van een van hun hits.
 
Ja hangt ook een beetje af van welke Front 242 periode je wilt...geography enzo waren meer analoge bakken en TR808

Ze hebben gedurende de hele loopbaan analoog en digitaal en alles door elkaar gegooid (en goed )
maar voor dit soort basjes gebruik ik van de preset Seq Bass uit de Aplha Juno .... die kun je als een soort percussie gebruiken langs de eigenlijk bassline ....2 past altijd in een mix en je krijgt die instant EBM sound ..
 
Bedankt allemaal voor de goede tips, heb intussen alle genoemde mogelijkheden bekeken en beluisterd.
Op deze reis heb ik nog enkele andere opties gevonden maar uiteindelijk verdwaalde ik in het ebm bos.
Maar heb nu wel een TX7 FM module van een forum lid overgenomen en kreeg ik van een oude kennis een pakket met documentatie + data. Daar kan ik dus voorlopig wel even mee vooruit. KaosKaos ik heb nog ooit muziek gedraaid voor het optreden van jouw oude band in de Bunker in Gemert :)
 
Back
Top