Waldorf Quantum - 8 Voice Hybrid Poly Synth

Waldorf Quantum - 8 Voice Hybrid Poly Synth

 

Attachments

  • Quantum_straight.jpg
    Quantum_straight.jpg
    109,6 KB · Bekeken: 780
Last edited by a moderator:
Hmm, tegen Nick zei hij dat ie in Beta stage (dat betekend dat ie nog niet af is) is en er nog een hoop geluiden bijkomen.
 
Mss zijn drie goedkope Synthi stacken wel goedkoper want ik hoor eigenlijk geen nieuwe geluiden.

Na traktor zijn alle sounds toch wel gemaakt , kan me voor stellen dat iedereen teleurgesteld is. Ik hou het maar op een paar esq-s klinkt ook geweldig.
 
Dacht dat hij €3000,- zou gaan kosten? €4000,- is mij echt te gortig. Mogen ze bij Waldorf wel een vergelijking maken met een goede saxofoon maar dat gaat voor mij toch niet helemaal op. Goede saxofoons zijn echt volledig handwerk.
 
En een goede saxofoon behoudt zijn waarde. Denk dat je blij mag zijn als je deze over 5 jaar voor de helft kan doorverkopen - wat nog eens versterkt wordt door het toepassen van nu nog relatief dure en hippe techniek die over 5 jaar waarschijnlijk alweer zwaar achterhaald is (hierbij doel ik vooral op dat grote touchscreen met custom OS). Die les heb ik wel geleerd met de aankoop van een nieuwe Yamaha Motif XS. Deze synth zou denk ik beter voor €1999 in de markt gezet kunnen worden, dan zou de verleiding een stuk groter zijn.
 
ik heb t gevoel alsof al dat geluid door het zelfde dunne bottleneckje gaat
 
ik heb t gevoel alsof al dat geluid door het zelfde dunne bottleneckje gaat


ik moet toegeven dat het zo is (zal zijn ) bij de Q+ was het ook zo,ik begrijp niet hoe ze er stand bij houden om na de analog filters het signaal weer om te zetten naar digitaal enkel om door de effects te gaan en dan terug naar analoog voor naar de output te gaan :(
 
dit is rechtstreeks overgenomen vanuit waldorf Nave, serieus als je een iPad hebt dan is dit echt een app die je heel veel gaat geven wat de waldorf quantum je ook gaat brengen, waldorf nave kan zo enorm veel op dat gebied, het is echt een kwestie van een wav file of even iets opnemen in Nave en vervolgens kun je op allerlei manieren door die geimporteerde fingerprint van die wav file heenlopen om je sound vorm te geven.

Kan ik voor dat geld eigenlijk een Imacpro kopen en de nave,en er nog wat waldorf sofsynth bijlappen,komt duurder uit maar je hebt,tuurlijke de mogelijkheden je pro vol te proppen met kwaliteits softs in de toekomst.Misschien minder handig in bedienen van je muis om klanken te maken(er zijn goede contollers tegenwoordig).Maar op je Quantum moet je ook je handje gebruiken om de knoppen te beroeren.Muis,knop?
Of is deze argumentatie niet logisch?(bedoel vooral aankoop Imacpro).
 
Kan ik voor dat geld eigenlijk een Imacpro kopen en de nave,en er nog wat waldorf sofsynth bijlappen,komt duurder uit maar je hebt,tuurlijke de mogelijkheden je pro vol te proppen met kwaliteits softs in de toekomst.Misschien minder handig in bedienen van je muis om klanken te maken(er zijn goede contollers tegenwoordig).Maar op je Quantum moet je ook je handje gebruiken om de knoppen te beroeren.Muis,knop?
Of is deze argumentatie niet logisch?(bedoel vooral aankoop Imacpro).

Opgelet,luister aandachtig de video wat die zegt,het is geen volledige Nave soft dat in die Quantum zit!
 
ik moet toegeven dat het zo is (zal zijn ) bij de Q+ was het ook zo,ik begrijp niet hoe ze er stand bij houden om na de analog filters het signaal weer om te zetten naar digitaal enkel om door de effects te gaan en dan terug naar analoog voor naar de output te gaan :(

Ja das de vraag of het signaal dan 100% naar de fx gaat of dat je ook dry vanuit de filters behoud.

Voor een 4000Euro synth verwacht ik 1 fx send per voice :D
 
Kan ik voor dat geld eigenlijk een Imacpro kopen en de nave,en er nog wat waldorf sofsynth bijlappen,komt duurder uit maar je hebt,tuurlijke de mogelijkheden je pro vol te proppen met kwaliteits softs in de toekomst.Misschien minder handig in bedienen van je muis om klanken te maken(er zijn goede contollers tegenwoordig).Maar op je Quantum moet je ook je handje gebruiken om de knoppen te beroeren.Muis,knop?
Of is deze argumentatie niet logisch?(bedoel vooral aankoop Imacpro).
Het is logisch maar je mist een paar puntjes.
De quantum heeft analoge filters en vca's. Misschien geen reden voor je om die synth te kopen, dat is denk ik een kwestie van smaak.
De quantum kan een paar truukjes die Nave en anders softsynths niet kunnen. De wavetable oscillators van de Quantum kun je ook uit Nave halen. Maar de resonators en grain-sampler heeft ie niet.

Ja das de vraag of het signaal dan 100% naar de fx gaat of dat je ook dry vanuit de filters behoud.
Dat is hoe de Prophet 12 en als ik me niet vergis de Novation Peak het doen idd. Dry signaal is gewoon analoog. Wet gaat van analoog naar digitaal naar effect en weer naar analoog. Het zou me verbazen als Waldorf dit truukje niet gebruikt. Maar ik verbaas me wel vaker.

Ik vind het nog steeds een leuke synth, de demo's vallen een beetje tegen maar ik heb wel dingen gehoord die veel beloven. Maar ik ben het wel met flyweight eens dat 4k er net 1 te veel is.. dus voorlopig kan deze even van mijn lijstje. Misschien een keer een leuke 2e hands.
 
Ja das de vraag of het signaal dan 100% naar de fx gaat of dat je ook dry vanuit de filters behoud.

Neen het wordt na het filter meteen terug omgezet naar digitaal,was op een video te horen.

Dus amplifier/voice triggering is allemaal digitaal.
 
De quantum heeft analoge filters en vca's. Dry signaal is gewoon analoog. Wet gaat van analoog naar digitaal naar effect en weer naar analoog. Het zou me verbazen als Waldorf dit truukje niet gebruikt.

ik denk ,en ga er vanuit van niet omdat er duidelijk gezegt wordt in de eerste presentatie demo video dat het na het filter terug meteen omgezet wordt naar digitaal.
 
Ik heb met waldorf vorige week gesproken op de Namm die vertelde mij dat in de Quantum alle geluiden van de PPG, De waldorf Wave , De Q in de Quantum er uiteindelijk in gaan zitten 2 gb totaal dat maakt het wel intresant
 
Ik heb met waldorf vorige week gesproken op de Namm die vertelde mij dat in de Quantum alle geluiden van de PPG, De waldorf Wave , De Q in de Quantum er uiteindelijk in gaan zitten 2 gb totaal dat maakt het wel intresant
Wat zijn "geluiden"?
Wavetables + programs? (Dat is zeker geen 2 GB.)
Samples (opnames) van de programs? Multisamples? (Hoeveel per key? Hoeveel keys? Heel onwaarschijnlijk dat dat in 2 GB past)
 
Back
Top