Waldorf Quantum - 8 Voice Hybrid Poly Synth

Waldorf Quantum - 8 Voice Hybrid Poly Synth

 

Attachments

  • Quantum_straight.jpg
    Quantum_straight.jpg
    109,6 KB · Bekeken: 785
Last edited by a moderator:
Tsja. Maar ze verwaarlozen wel hun andere spullen *kuch* zahrenbourg editor, module *kuch*
Ik vertrouw er niet op dat ze hun beloften gaan nakomen, zelfs al koop je 3k+ aan spullen.

DSI FTW!!

[edit] oh, na 4 jaar vaporware te zijn geweest is er nu stilzwijgend een download voor de zarenbourg online.
 
Ik vind dat magnetron scherm in het midden nou niet echt fraai. Het oog wil ook wat. Smaakkwestie.
 
Het is een kwestie van smaak natuurlijk, maar het geluid laat me tot nu toe redelijk koud. De Q had ook analoge filters, maar klonk voor mij toch te steriel. Ik vrees dat hier hetzelfde gaat gebeuren.
 
de 008 is een ramp kwa sound VS $,het is wel een ander product ('analoog sound'),niet te vergelijken eigenlijk (maar prijs/sound,bugs...)

de 002 klinkt goed maar heeft veel beperkingen VS $

Zegt ie zonder dat ie er waarschijnlijk ooit een in het echt gezien heeft, man wordt jij nooit doodmoe van jezelf met je voortdurende bedweterige gebrabbel ?

002 en 008 zijn misschien wel de mooiste machines (ook optisch) die ik bespeeld heb in de 25 jaar dat ik met synthesizers bezig ben en als ik nu plots geen dealer
meer zou zijn, zou ik dat nog steeds zeggen. Modal kan letterlijk de vraag niet aan, I/O kaarten voor 002/008 zijn zelfs volledig uitverkocht, maar al de kopers zijn
compleet gestoorden als men jou moet geloven ?

Deze Waldorf moet Modal qua sound (over mogelijkheden nog te zwijgen) eerst maar eens zien te matchen en wat ik er tot zover van heb gehoord komt het niet in de buurt.
Mensen hoeven mijn beweringen ook niet te geloven mocht dit aan de orde zijn, stap in je auto, ik heb de Modals aangesloten staan.

Ik weet het, dit topic gaat over de Waldorf die ik er goedkoop en plastic uit vind zien, sorry voor de hack.
 
nee, osc's zijn digitaal , dan D->A naar filter en dan terug A->D voor digitale effecten. geen parallel pad geloof ik, helaas.

Dus toch. Vond het al zo curieus. Wel apart, die omzettingen.
 
Tsja. Maar ze verwaarlozen wel hun andere spullen *kuch* zahrenbourg editor, module *kuch*
Ik vertrouw er niet op dat ze hun beloften gaan nakomen, zelfs al koop je 3k+ aan spullen.

DSI FTW!!

[edit] oh, na 4 jaar vaporware te zijn geweest is er nu stilzwijgend een download voor de zarenbourg online.

Kwam laatst een thread tegen op Gearslutz waarin iemand beweerde wel een editor in beta-versie van Waldorf te hebben ontvangen: https://www.gearslutz.com/board/electronic-music-instruments-electronic-music-production/960568-waldorf-zarenbourg.html

Wanneer je die editor echt wilt hebben lijkt het mij dat je ofwel diegene op Gearslutz kan mailen dan wel Waldorf?

Las betreffende thread net even verder door en wat blijkt? Waldorf heeft die editor voor hun Zahrenbourg als download op hun site staan: http://www.waldorf-music.info/en/zarenbourg-downloads

Deksels nog aan toe, dat had je dus al door. Reageerde ik toch weer te snel. Sorry!
 
Ik vind hem op zich wel leuk en ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat, maar wat ik in dit korte filmpje hoor klinkt wel heel precies en steriel. Het is natuurlijk een kwestie van smaak, maar mijn Modal 002 en 008 klinken - tot nog toe en in mijn oren - echt veel beter!
 
Ik vind dat scherm wel vet, maar hoop wel dat de responstijd wat beter wordt want er lijkt flinke lag te zitten tussen het aanraken en reageren.
 

Nope, de laatste firmware komt er wel aan, maar er wordt nog steeds aan gesleuteld. Er komen geen nieuwe features meer bij, maar de firmware is erg stabiel nu. Alles werkt zoals het hoort op een paar kleine dingen na die niet onoverkomelijk zijn.

Excuus voor het off/topic gaan.

Wat betreft de sound in de video van deze Waldorf ben ik ook niet weggeblazen, maar dat zegt echt meer over het sound design. Dit ding heeft zo onnoemelijk veel sound design mogelijkheden :)
 
Die VST synth verpakkingen worden met de dag duurder...
 
Deze Waldorf moet Modal qua sound (over mogelijkheden nog te zwijgen) eerst maar eens zien te matchen en wat ik er tot zover van heb gehoord komt het niet in de buurt.

de 002 heeft niet eens FM tussen beide oscillators,hallo,wakker worden daar!

Modal kan letterlijk de vraag niet aan, I/O kaarten voor 002/008 zijn zelfs volledig uitverkocht, maar al de kopers zijn
compleet gestoorden als men jou moet geloven ?

Tja normaal, iedereen koopt die kaarten uit noodzaak om het voicespreading probleem 'op te lossen'

Gebruikers ervaring staat uitgebreidt op het net te lezen,de 008 zit vol problemen,van clickende en noisy vca's tot het locken van de vco's omwille van hardware design,info is niet verzonnen door mij dus.

Maar de Waldorf Q+ was ook een ramp,vol bugs/hardware problemen,dus is het echt wel afwachten hier ook
 
Het ziet er wel veelbelovend uit, vette crossover tussen verschillende soorten synthese maar jezus wat een kutgeluid komt eruit zeg. Jammer dat dat uiteindelijk toch is wat telt...
 
SPAM: tis wel bijna a look-a-like met de Blofeld engine.... ;)
 
Back
Top