Waldorf Quantum - 8 Voice Hybrid Poly Synth

Waldorf Quantum - 8 Voice Hybrid Poly Synth

 

Attachments

  • Quantum_straight.jpg
    Quantum_straight.jpg
    109,6 KB · Bekeken: 785
Last edited by a moderator:
die heeft zich vrij stevig in de setup genesteld
 
Volgens mij zegt 'ie in het filmpje dat de waveforms ook algoritmes zijn, dus lijkt me dat alleen het filter analoog is.
 
De gehele Nave zit in een Waldorf Wave en Waldorf Microwave...incl speech syntheses op een paar parameters na dus het is eigenlijk andersom ;)

Aha! Kijk, dat kon ik niet weten aangezien ik nimmer een Wave of Microwave gehad heb :biertje:
 
Dat dacht ik ook een beetje. Die Nave is toch een IOS synth die later als vst uitkwam?
Heeft hij nou wel vco's of alleen een analoog filter?

In het filmpje zegt hij iets aparts, de oscillatoren zouden van analoog naar digitaal gaan. Om die reden neem ik aan dat het DCO's zijn. Maar ik kan het natuurlijk ook helemaal mis hebben hoor.
 
wow, deze synth is wel n sounddesign beest...
Als wavetable-digitaal monster lijkt het me ideaal, als je al een goede een analoge poly en mono hebt. al klinkt ie wel extreem clean & crisp. meer als een workstation dan een karakter-instrument.
moesten qua specs de andere synth-producenten nu ook eens zo genereus zijn...
 
In het filmpje zegt hij iets aparts, de oscillatoren zouden van analoog naar digitaal gaan. Om die reden neem ik aan dat het DCO's zijn. Maar ik kan het natuurlijk ook helemaal mis hebben hoor.
nee, osc's zijn digitaal , dan D->A naar filter en dan terug A->D voor digitale effecten. geen parallel pad geloof ik, helaas.
 
In het filmpje zegt hij iets aparts, de oscillatoren zouden van analoog naar digitaal gaan. Om die reden neem ik aan dat het DCO's zijn. Maar ik kan het natuurlijk ook helemaal mis hebben hoor.

Ik denk dat de gehele oscillatoren sectie digitaal is:
De wavetables zijn per definitie digitaal
De standaard waveforms (op de microwave zijn dit gewoon wavetabels waarbinnen je kunt scrollen)
Particles is een digitaal algoritme (Granulare synthese)
De resonator....dit kan een delay feedback loop zijn met een filterbank in de loop of het is alleen een filterbank. Al met al is alles qua opwekking digitaal zoals ik het nu hoor.

Wbt de filters...dat begreep ik nog niet helemaal uit het filmpje...een dual analoog filter + een digitaal filter maar in/out voice schakelbaar. Hopelijk is er snel een handleiding online maar Waldorf kennende zal dat wel even op zich laten wachten. Sowieso...die leverdatum Q4.....zal eerder Q1 2018 worden :D
 
chain is zoals de Q+ digitaal->analoog vcf's ->dan terug AD conversie.

2 filters die je parallel kan gebruiken of stacken maar gekoppeld dan = 1 frequency knop voor de twee filters + 1frequentie knob enkel voor het tweede filter,deze kan je dan ofsetten en dan heb je twee peaks,dus kan je OScar sounds bekomen op deze synth
 
Inderdaad een "Flagschiff Zynthezizer" zoals hij het zelf zegt.

Voor gewone stervelingen wordt het wachten op een tweede hands MicroQuantum.

Ondanks dat nog geen heel erge GAS opwekkende sounds gehoord....te veel effecten er over of juist te simpel.
 
wat is die andere stealth synth op de Waldorf stand?

EDIT: het is de ECHT 20 in het zwart
 

Attachments

  • Whatisdis.jpg
    Whatisdis.jpg
    50 KB · Bekeken: 79
enkele minpunten:

-Gladde onhandige knoppen om te tweaken.
-te veel plexy rond het scherm en die encoders dat altijd vol vingervlekken zal zitten.
-onhandig wanneer die op een stand moet geplaatst worden (zie achterkant)
-repetitieve interface met veel knoppen verticaal = mogelijke verwarring bij het editen
 
Dus de Waldorf Stromberg(prototype 2010) heeft nu een andere naam en is hybrid geworden.Ze hebben de ontwikkeling sindsdien niet stilgezeten.
Klinkt als de vroegere Q vind ik,een zeer goed teken.Ben benieuwd naar de toekomstige demo's.
Op vakantie naar Ijsland of de quantum?Hmmm
 
Back
Top