Deckard's Dream - CS-80 kloon (diy)

Ik denk dat sommige luitjes hier op het forum deze wel leuk gaan vinden:
1348_16996208_10210521397605076_7786566187024578342_n_1.jpg

Meer foto's op romanF's instagram:
https://www.instagram.com/sputnikmodular/

"No rare parts, 25cm deep 4u rack, midi, presets, autotune."
 
Je kan toch board per board maken? Eerst het mainboard en 1 voice en de case + psu
daarna elke keer een extra voice.
dan kun je er al mee spelen voor 2074 :D

Jemig... Dat zou eventueel ook kunnen ja. ...
 
ishi, blij mee?
ken je toevallig andere mensen die hem ook hebben en dan zelf gebouwd?
 
Ja, prachtig geluid. Ik gebruik hem met een Seaboard Rise en Linnstrument. In deze thread op Muffwiggler en de FB-pagina (builders group) zijn bouwers te vinden.

Als ik nu kon kiezen, zou ik hem liever zelf bouwen. Lijkt me een erg leuk project. Volgens ervaren bouwers ook niet heel moeilijk, maar wel veel werk. Toen ik hem kocht was ik nog niet begonnen met SDIY.. en nu heb ik mijn handen er vol aan! :W
 
Laatst gewijzigd:
ishi Vet zeg mpe met de DD. Lijkt me helemaal vet met de Osmose.
heb je toevalig wat audio daarvan of is dat geheim ?:D
Ik heb me kop gestoten aan smt, das toch niet zo makkelijk zandkorrels solderen
Maar idd de DD lijkt me een gaaf project. Is de firmware opensource en kunnen diy's ideeen toevoegen?
 
ishi Vet zeg mpe met de DD. Lijkt me helemaal vet met de Osmose.
heb je toevalig wat audio daarvan of is dat geheim ?:D
Ik heb me kop gestoten aan smt, das toch niet zo makkelijk zandkorrels solderen
Maar idd de DD lijkt me een gaaf project. Is de firmware opensource en kunnen diy's ideeen toevoegen?

Ik zou hem niet kopen tenzij je HEEL erg fan ben van een CS-80,maar hij klinkt dus niet als een CS-80,let daar dus heel erg mee op.

Filters van dit ding zijn niet de gebruikelijke LP wat je terugvind in de meeste poly's.

Deze synth kan goed klinken met een berg effects op,wat steeds ook meestal aanwezig is in demo's,laat deze weg en het klinkt plots als 3k teveel betaalt..

Hou ook rekening bij dat indien je hem als kit koopt de service van black corp zo goed als nihil is.
 
Met de Behringer CS80 clone op komst ga ik zeker niet meer voor een ietwat duur verkochte DD.
Lekker afwachten wat dat gaat brengen.
 
Deze synth kan goed klinken met een berg effects op,wat steeds ook meestal aanwezig is in demo's,laat deze weg en het klinkt plots als 3k teveel betaalt...

Neuh er zijn zat demo's zonder FX waar dat ding gewoon heel goed klinkt. De demo van Ricky Tinez bv, sommige stukken van Paul Schilling en er is meer.
Maar 't kan zijn dat jij die demo's perongeluk gemist hebt natuurlijk.

Hou ook rekening bij dat indien je hem als kit koopt de service van black corp zo goed als nihil is.

Ik heb idd wisselende berichten gelezen over de service van black corporation..
 
Ik zou hem niet kopen tenzij je HEEL erg fan ben van een CS-80,maar hij klinkt dus niet als een CS-80,let daar dus heel erg mee op.

Filters van dit ding zijn niet de gebruikelijke LP wat je terugvind in de meeste poly's.

Deze synth kan goed klinken met een berg effects op,wat steeds ook meestal aanwezig is in demo's,laat deze weg en het klinkt plots als 3k teveel betaalt..

Hou ook rekening bij dat indien je hem als kit koopt de service van black corp zo goed als nihil is.

ben je wel helemaal lekker? ik heb een gortdroge demo gehoord van een jaar lang, manmanman, wat klinkt dat ding mooi
 
De meeste demo's hebben een verscholen reverb,nauwelijks hoorbaar.

Verder of je hem goed vind of niet is een eigen mening,ik zeg alleen maar dat hij niet als een CS-80 klinkt.
 
nee dat zeg je niet alleen, je zegt ook:
"Deze synth kan goed klinken met een berg effects op,wat steeds ook meestal aanwezig is in demo's,laat deze weg en het klinkt plots als 3k teveel betaalt.."
snapje
 
De meeste demo's hebben een verscholen reverb,nauwelijks hoorbaar.

Verder of je hem goed vind of niet is een eigen mening,ik zeg alleen maar dat hij niet als een CS-80 klinkt.

Het boeit mij eigenlijk geen ruk of hij identiek klinkt als een CS-80, het boeit me ook geen ruk of ik er Blade Runner patches mee kan maken en een Vangelis-coverband kan starten. Dat soort vergelijkingen vind ik puristen-geneuzel. Het gaat erom of het instrument een eigen karakter heeft en dat heeftie IMO.

En verder ben ik grote fan van verscholen reverb, zeker als je het amper kan zien... in een donker steegje ofzo
 
nee dat zeg je niet alleen, je zegt ook:
"Deze synth kan goed klinken met een berg effects op,wat steeds ook meestal aanwezig is in demo's,laat deze weg en het klinkt plots als 3k teveel betaalt.."
snapje

Ja want deze demos met fx klinken goed,ik heb maar weinig demo's gevonden zonder fx,en zonder is het meteen heel wat anders.

En verder ben ik grote fan van verscholen reverb, zeker als je het amper kan zien... in een donker steegje ofzo

De meeste die hem gekocht hebben en daarna snel terug verkocht waren zonder het te beseffen ook fan van verscholen reverbs...:D
 
Da's een mooi voorbeeld flyweight. In die van Ricky Tinez zitten ook mooie sounds tussen (en dry)
https://www.youtube.com/watch?v=d1le-afpgIM

En sowieso dat gezeik over een klein beetje reverb.. alsof dat dan gelijk betekent dat het brongeluid niet deugt. Bullcrap.
Als je een sound laat verdrinken in een reverb met een decay van 20 seconde op 80% wet dan ben ik het met je eens dat je niet meer echt kan horen hoe de bron klinkt, maar een klein beetje ruimtelijkheid toevoegen aan een patch kan juist een beter beeld geven in wat voor context zo'n geluid gebruikt kan worden.
 
egres wat vind je hiervan dan? Denk dat die hier af en toe wel droog opstaat

Ja,is de sound zonder fx,als dat ok is voor je en 3k waard dan moet je er voor gaan...

En sowieso dat gezeik over een klein beetje reverb.. alsof dat dan gelijk betekent dat het brongeluid niet deugt. Bullcrap.
Als je een sound laat verdrinken in een reverb met een decay van 20 seconde op 80% wet dan ben ik het met je eens dat je niet meer echt kan horen
hoe de bron klinkt, maar een klein beetje ruimtelijkheid toevoegen aan een patch kan juist een beter beeld geven in wat voor context zo'n geluid gebruikt kan worden.

Die steeds volledig gedempte reverb truuk op bijna alle demo's is met de bedoeling om de release en overlapping van de synth voices zachter te laten vertonen dan ze werkelijk zijn
omdat het ding niet zo smooth als een CS-80 klinkt.

Het is zodanig ingestelt dat je heel goed moet focussen om het te horen soms.

'Is goed voor de context',hmmja..kan je toepassen op elke synth..,eenmaal je de synth dry hoort betwijfel ik of je er nog 3k+ voor wil geven, of heb je er al 1?
 
Ja,is de sound zonder fx,als dat ok is voor je en 3k waard dan moet je er gaan

Nou idd te duur. Maar vind de sound erg mooi.
Toch een van de mooiere van nieuw analoge poly's
maar als het je smaak niet is dan snap ik dat wel
hij is niet zo mooi rond een cs80 en klinkt wat killer.
 
hij is niet zo mooi rond een cs80 en klinkt wat killer.

Het zijn curtis clone vco chips he die der inzitten,de goedkope AS3340 clone versie dus dan nog wel, voor die 3k+

Neem een OB6 en een Prophets 6 desktops 2dehands samen gelayerd en je hebt een DD killer ;) en veel meer mogelijkheden
 
Het zijn curtis clone vco chips he die der inzitten,de goedkope AS3340 clone versie dus dan nog wel, voor die 3k+

Neem een OB6 en een Prophets 6 desktops 2dehands samen gelayerd en je hebt een DD killer ;) en veel meer mogelijkheden

De prophet 6 is wel een stuk goed koper. Ik hield eerst niet van de DSI sound. Vond het vaak dun klinken.
Todat ik de strings van een prophet 6 in smooth funk hoorde.
F*cking mooi en een stuk goedkoper dan de DD.
toch denk ik dat de DD ook zijn eigen plek heeft met een eigen geluid.
 
ja daar gaat t toch om, om het eigen geluid? dat autistische gelul over welke vco chips er in zitten man, who cares... inspireert t ding je om er vette dingen mee te maken of niet? of slaan je nerdsigns op tilt omdat je checklist niet volledig is
 
Back
Top