Deckard's Dream - CS-80 kloon (diy)

Ik denk dat sommige luitjes hier op het forum deze wel leuk gaan vinden:
1348_16996208_10210521397605076_7786566187024578342_n_1.jpg

Meer foto's op romanF's instagram:
https://www.instagram.com/sputnikmodular/

"No rare parts, 25cm deep 4u rack, midi, presets, autotune."
 
Ja zeker afwachten hoe hij klinkt.
Ik heb zelf een keer blind een omega 8/ prophet 12 gekocht en die viele heel erg tegen.

Maar lijkt m wel super vet dit!.
Ooit een cs60 gehad, super klank
 
Voor 1000€ heb je er geen. Je hebt een startpuntje om er eentje te bouwen waar nog veel uren en centjes voor nodig zijn. Er is een reden dat hij afgebouwd 5k moet kosten.

Afwachten hoe hij klinkt lijkt me ook wel erg slim.

Met die TTSH is het toch ook aardig gelukt? 5K zou mij erg meevallen maar die extra unit met ring mod bediening etc en polyAT zijn wel een must. Op mn CS-60 zit ik vooral te freaken met ring mod controls'. Geen ribbon? Oef.
 
Ja zeker afwachten hoe hij klinkt.
Ik heb zelf een keer blind een omega 8/ prophet 12 gekocht en die viele heel erg tegen.

Maar lijkt m wel super vet dit!.
Ooit een cs60 gehad, super klank

De C.O.D.E. heb jij ook nog gehad meen ik mij te herinneren, hoe beviel die?
 
Met die TTSH is het toch ook aardig gelukt? 5K zou mij erg meevallen maar die extra unit met ring mod bediening etc en polyAT zijn wel een must. Op mn CS-60 zit ik vooral te freaken met ring mod controls'. Geen ribbon? Oef.
The Human Comparator 2600 Mini Meanie klinkt voor mij en een muziekvriend van me net als het origineel. Ook al hebben we ze niet naast elkaar kunnen vergelijken, ik heb met het origineel gewerkt en hij heeft er een in bezit gehad. En als we ongelijk hebben, dan doet dat niets af aan het plezier aan de klank en de gebruikersinterface.

De nieuwe Odyssey klinkt voor ons wel weer anders, zelf zonder drive. De gekloonde vco's vinden we een stuk braver. Daardoor snijdt de klank minder door een mix heen.

Ik ben het met je eens over de ring mod en de poly aftertouch; dat zijn wezenlijke onderdelen. Ik heb de CS-40M en daarvan gebruik ik vooral de ringmodulator. Dat is een van de grote krachten van de oude CS-serie.
 
The Human Comparator 2600 Mini Meanie klinkt voor mij en een muziekvriend van me net als het origineel

Dat is zo goed als zeker onmogelijk voor dit specifiek toestel,teveel transistoren erin die bepalend zijn voor de sound.

Clones klinken strakker zelfs als je 1/1 alles gelijk namaakt of gebruikt,dit omwille van veroudering en schommeling waardes van componenten, tenzij je hoofdzakelijke componenten ook vervangt in het vintage exemplaar,maar dan heb je niet de vintage sound meer.
 
Maar dat wil dus wel zeggen dat een 2600 vroeger dus ook al niet vintage klonk omdat alle onderdelen toen nog nieuw waren ;)
 
En toch he, als ik bv een seventies opname van een Minimoog hoor dan klinkt die alsnog meer vintage dan een 2016 Minimoog. En in de seventies was die oude ook nieuw...
 
Een CS-50/60/80 heeft geen suboscillator (in het audio pad).
 
Dat heet in synthland gewoon een LFO idd..

Yamaha_CS60_DL_05.jpg


Edit: en die zit er gewoon op als ik het plaatje zie in de OP. :)

Ben benieuwd wat dit gaat kosten in een DIY versie. Kun je nog besparen op het aantal stemmen misschien?
Ik vind 4 stemmen voor sommige dingen al prima.. die typische bandbass-achtige dingen met de reso open is zo jummie op n yammie uit de CS serie. :)
 
Laatst gewijzigd:
Stond op muffwiggler:

- it will be DIY, build units will be offered as well
- full midi support and presets
- autotune
- MPE mostly (still need to dig it)
- VSTi editor by Spektro Audio
- 2 units may be chained for 16 voice system
- 1u expansion module following the main unit, with analogue effects, assignable CV/GATE inputs and desktop ribbon controller (will connect to the expander via cable)
first demos in a week, preorder hopefully in a month, shipping 8 weeks after

roman
 
Glissando (portamento in stapppen van halve tonen) is ook leuk. Een mooi voorbeeld hoor je aan het eind van To the unknown man van Vangelis.
 
Back
Top