pitch shifter

anoniempje

hobby knooier
Lid sinds
30 september 2003
Berichten
4.873
Wie weet er een leuke gratis 64 bit pitch shifter plugin voor osx die geen rendering tijd nodig heeft en dus geen latency heeft?

Wil hem op een bus gooien zodat ik de pitch traploos kan automaten on the fly, samplen en dan de pitch automaten werkt niet, echt een pitch plugin zoek ik, ook geen detuning maar echt 12 noten naar beneden of meer mag altijd. Mag slecht klinken, het is alleen een edit effect.
 
Laatst gewijzigd:
Kost wel flink wat inderdaad, heb nog een hardware pitcher liggen maar dat wordt wel lastig uitwisselen tussen 2 computers, maar zou fijn zijn als het in een project is op te slaan.

Heb nu maar de ableton freq shifter gebruikt, ik denk dat ik het korte stukje van het spoor wat ik wil pitchen maar gewoon sample en dan met ableton ga pitchen.
 
een frequency shifter is natuurlijk niet hetzelfde als een pitch shifter. Die Quikquak van hierboven is een hele mooie.
 
Nee het is niet helemaal wat ik moet hebben, kan verder inderdaad niets vinden wat in de buurt komt.
 
Ik zie dat je Ableton gebruikt en dat je al iets van pitch automation hebt gebruikt.

Voor de volledigheid, heb je ook transposition automation gebruikt op een sample met warp aan (niet op repitch mode)?
Binnen envelopes op clip zit transposition.
 
ja dat zou ik kunnen doen maar dan moet ik alle tracks bouncen waar ik het wil gebruiken, het is in elk geval wel gratis. Denk dat ik het maar zo ga doen voor nu.

Zplane was ik tegengekomen maar ook niet bepaald goedkoop.

In elk geval bedankt voor alle reacties.
 
Oke ik was nog niet helemaal tevreden, geen flexibiliteit met wav clip pitch automation. Pitch automation in clip view werkt alleen met warp mode dus tempo blijft onaangepast.

In simpler werkt het wel met beide manieren.

Track bouncen, bounce wav in simpler gooien,

*in warp mode: pitch automaten zonder tempo verandering.
*non warp mode: pitch automaten met evenredig tempo verandering.
 
Back
Top