Mijn modulaire kick-off! (Zit ik in de goede hoek..?)

Want de hard sync is dan toch een soort reset? Merk je daar uberhaupt iets van bij hoge frequenties? Als de wave opnieuw begint maar de frequentie heel hoog is hoog je dit toch amper (zal het ook eens testen straks:P)
Dat hoor je wel hoor, de complete cyclus wordt afgekapt en opnieuw gestart. Dat geeft juist een andere resultaat, kun je leuke schreeuwende leads mee maken. Het is wel zaak om je master osc qua frequentie lager te hebben staan dan de slave, dan hoor je het effect het best.
Met een clock sync van een LFO wordt het tempo van de cyclus veranderd, maar wordt de cyclus zelf niet afgekapt. Neemt niet weg dat je ook ge-hardsyncte oscillators prima als LFO zou kunnen gebruiken, als ze maar laag genoeg gaan.
 
Dat hoor je wel hoor, de complete cyclus wordt afgekapt en opnieuw gestart. Dat geeft juist een andere resultaat, kun je leuke schreeuwende leads mee maken. Het is wel zaak om je master osc qua frequentie lager te hebben staan dan de slave, dan hoor je het effect het best.
Met een clock sync van een LFO wordt het tempo van de cyclus veranderd, maar wordt de cyclus zelf niet afgekapt. Neemt niet weg dat je ook ge-hardsyncte oscillators prima als LFO zou kunnen gebruiken, als ze maar laag genoeg gaan.

Ben bang dat ik deze zin nog een paar keer moet lezen de komende tijd om hem volledig te begrijpen 8~ , of meer om hem toe te kunnen passen met goed resultaat :)
 
@ smartbits: Je hebt natuurlijk gelijk dat sync in essentie iets anders is dan een clock input. Echter, ik heb geen LFO's (allen analoog) die hun cycle eerst afmaken. Ze worden meteen gereset. Ik had het over reset en jij over een daadwerkelijke clock input. My bad...

De Batumi is een prachtmodule.
Er zijn ook zoveel LFO's dat het ook lastig is om in het algemeen er iets over te zeggen, wat de ene als optie heeft heeft de ander weer niet. En het standaard gedrag is ook niet altijd hetzelfde. Maar van dit soort draadjes word ik ook altijd weer een beetje wijzer... ;)

Het enige vervelende is dat je dan ook geattendeerd wordt op modules die je nog niet heel goed bekeken had en erg interessant zijn. Dus ik ga die Batumi nog maar even niet bekijken, ik vrees dat ik die te leuk ga vinden...
 
Misschien de verkeerde volgorde, eerst kopen dan vragen, maar ach ze zeggen dat je zowieso nooit lfo's teveel kan hebben :P.

Deze is onderweg:), ik begreep van de handleiding dat ie dus kan syncen aan een sequencer, maar hard sync of niet geen idee...

image_26555.jpg
 
Met de reset ingang kun je zoiets bereiken, maar dat is niet echt syncen. Ik heb deze ook en je kan er leuke dingen mee.
 
Nou m'n eerste rackje is vol, voorlopig eerst maar eens lekker klooien! Die LFO is wel errrrg fijn, met zo'n ding kun je volgens mij onbeperkt klooien zeg: p!

Heb dit nu:

safe image

Moet nog eens goed even de manual van de mfb lezen, wat nou wanneer iets doet bij wel en niet patchen van de CV's. Vet ook dat het zo nauwkeurig werkt en je met soms een klein tikje met of minder het geluid echt anders hebt, helemaal als de lfo's op elkaar reageren.

Wel een paar vraagjes, misschien kan iemand me helpen of de goeie richting insturen:
- ik zou verwachten dat als ik de LFO op de cv1 aansluit van m'n vco dat ie de frequentie stuurt, maar zodra ik de out vd LFO op de cv1 (in toch.....?) aansluit vd VCA dan gaat de LFO voluit branden en doet ie eigenlijk niks, zeker niet in vergelijking met als ik dit doe op de cv2 of op een filter. Zowieso gek dat de LFO zo reageert terwijl ie juist iets uitstuurt... Althans zo denk ik:)??
- ik heb de reverb aangesloten en het kastje met de springveren in m'n Doepfer kast geschroefd (aan de binnenkant aan de bodem). Ik vind alleen de reverb vrij zwak als ik puur de reverb aan gooi. Ik moet alles echt max zetten voor een beetje geluid, als ik de geluiden dan mix dan klinkt t uiteraard anders maar ik heb niets met over om het echt extreem te maken. Kan dit gewoon niet met deze reverb of moet ik bv juist iets op de external in aansluiten dat het dan extremer maakt? Zo is ie wat slapjes.

M'n extreme filter begint nu ook een beetje meer leven te tonen. Signaal in wat harder, LFO's erop, tikje zoeken met de resonance en hij begint lekker te leven. Maar inderdaad zoals iemand al zei, het is geen gemakkelijk beestje. Kan met m'n midi in wil leuk spelen in iedergeval:), zeker bij een combi midi in een audio in die als gate voor bv een soort van sidechain veroorzaakt , al juist dan niet de usual way maar met een combi met een filter en een reset van de LFO!

Thanks hier voor de tips in deze thead, hebben wil geholpen zoals je ziet: p. Ik ben bang dat er binnen een paar maanden toch echt wat vco's, lfo's en effecten (de clouds is nu zeker een moetje;)) in huis erbij komen.... Ai.:):):halleluja
 
Ik zie dat je het Xtreme filter verkoopt omdat het toch niet een gewenst resultaat oplevert. Waarom voldoet het dan niet aan jou verwachting?

Wat verwacht je van het filter? Moet hij smerig klinken, wil je Low pass, Band pass, high pass of iets anders?

Misschien goed voor een volgende aanschaf om filmpjes te kijken op youtube. Er zijn er genoeg te vinden.
 
Ik zie dat je het Xtreme filter verkoopt omdat het toch niet een gewenst resultaat oplevert. Waarom voldoet het dan niet aan jou verwachting?

Wat verwacht je van het filter? Moet hij smerig klinken, wil je Low pass, Band pass, high pass of iets anders?

Misschien goed voor een volgende aanschaf om filmpjes te kijken op youtube. Er zijn er genoeg te vinden.

Hey ja klopt. Vind het lastig nog te bepalen wat ik precies wil. Heel plat zou ik willen dat hij bv zoiets doet als 'frequency' en 'cut-off' zoals op m'n Bass Station II. voornamelijk voor LPF. een 2e zou zijn dat hij inderdaad schreeuwerig wordt, flink distort, flink vervormd, bij voorkeur te sturen via een LFO.

Heb nu een simpel filter besteld (ook van MFB), vermoedelijk is m'n volgende filter een stuk duurder ivm deze wensen. Best lastig om een goede te vinden, er zijn er zoveel (en zoveel goede) maarja welke kies je dan :P.

De huidige (xtreme filter) had zoveel opties dat ik als leek een beetje verzuip in het krijgen van enige goede feedback. Als ik hem volprik met LFO's en input dan ging het de goede kant op, maar misschien moet ik iets eenvoudiger qua functies beginnen ..
 
Misschien moet je dan bv eens kijken naar die Polivoks filter van Erica, die kan ook erg nasty klinken. Het hoeft niet per definitie allemaal duur te worden (die Polivoks is zelfs erg goedkoop als je 'm zelf bouwt of misschien laat bouwen), maar het is wel zaak om je goed te oriënteren voordat je wat aanschaft. En er is niks mis mee met juist meer kleine, simplere modules ipv 1 grote complexe, dat is juist het leuke van modulair. Het maakt in ieder geval dat het misschien wat overzichtelijker wordt en je alle functies gaanderweg leert te snappen. Anders kan het wel eens wat overweldigend zijn.
 
Ik heb het 24dB filter van MFB en ik vind hem inderdaad vrij eenvoudig. Doet wat het moet doen.:W
Heb meerdere filters, dus kan zelf altijd kiezen. Deze is erg basic.
 
Doepfer Wasp filter?

Die heb ik inderdaad ook en is toch wel mijn favoriet.
Daarnaast heb ik de Ripples van Mutable instruments en nog het SEM filter van Doepfer. Die eigenlijk ook wel leuk is. Ze hebben allemaal hun eigen geluid en je kan ze ook serieel of parallel gebruiken.
Dat is het fijne van modular. De mogelijkheden zijn onbeperkt.
 
Ik vind filters zelf maar saai en vaak meer van hetzelfde :S Ik heb de Serge VCF Q alleen. Best aardig. Three sisters ziet er wel interessant uit.
 
Het hele modulair-bouw verhaal zit voor mij in dezelfde hoek als mannetjes die model treintjes op zolder hebben rondrijden.

13668283_635877760623316022.jpg

Goed verhaal. Lekker kort.
 
Het hele modulair-bouw verhaal zit voor mij in dezelfde hoek als mannetjes die model treintjes op zolder hebben rondrijden.
Als je er oppervlakkig naar kijkt zie je misschien een soort van verzamelaars. Die heb je er ook vast bij, net als met vintage synths, dus dat is niet veel anders. Het grote verschil met vintage synths is dat er in het modulaire wereldje wel innovatie plaats vindt. Mensen die klagen over het gebrek aan innovatie bij nieuwe synths van Roland, Korg, etc, kunnen daar hun hart ophalen. Dat was voor mij in ieder geval een belangrijke reden om met het modulaire gebeuren te beginnen. Ik ben geen toetsenist, ik hou gewoon meer van geluidjes maken.
 
Goed verhaal. Lekker kort.


Met modulaire systemen maak je noodles.
Eindeloze loopjes, net als een treintje dat de hele tijd rondrijdt.

Het is ook zo'n zelfde soort hobby, alsmaar uitbreiden tot je geen ruimte meer hebt.
En kost ook beiden klauwen met geld en je raakt er van in een isolement.

Ga lekker muziek maken, veel beter :okdan:
 
Hoe gaaf zou het zijn als je een model trein door je modulaire synthesizer laat rijden. :eureka:
 
Back
Top