Pakketverzend bedrijven en hun diensten

Geen pakketproblemen tot nu toe, de Goden zij dank, maar drie brieven binnen NL, waarvan de laatste aangetekend, beschadigd of kwijtgeraakt bij postNL.
Via de tracking kan ik zien dat de laatste al meer dan een week ergens op een sorteercentrum vast zit.
Echt één grote troep daar momenteel. Gisteren die brief maar opnieuw uitgedraaid en persoonlijk afgeleverd bij betreffende instantie.

tsja, we zitten in de laatste weken van het jaar dus feestdagen, dus druk.

ik heb ook wat langer moeten wachten op een bestelling, maar uiteindelijk drie dagen later ontvangen...
 
Niet zozeer de pakketdienst, maar Thomann. Alles op voorraad, maandag besteld. Nog steeds niet verzonden. Ben ik niet van ze gewend. Omdat er 1 ding bij zit waar ik best wel op zit te wachten gevraagd of ze een indicatie kunnen geven. Ook daar geen antwoord op. Zal wel megadruk zijn. Als ze vandaag niet gaan verzenden annuleer ik de bestelling en ga ik wel naar Bax in Goes om het op te halen........
 
Ik denk dat het inderdaad heel druk is.
Ik wacht al een paar weken op een paar modules die ik bij Thomann heb besteld.
Die waren begin deze week op voorraad, maar tot op heden zijn ze nog niet verzonden.

edit: As we speak zie ik dat ze vandaag verzonden worden.
 
De bezorger hier is gewoon in dienst van DHL. Hij belt nooit aan.......
Gelukkig kan ik dat altijd netjes aantonen, want er hangen camera's.
Hij belt niet aan omdat hij bang is voor honden. Onze hond komt niet bij de voordeur, heeft altijd wel enorm veel lawaai, en kennelijk is dat dusdanig angstaanjagend voor hem dat hij altijd aangeeft dat we niet thuis zijn............
Damn dat is mooi balen dan.. misschien te laat.. maar je kan als je de melding van DHL krijgt een DHL afhaalpunt kiezen als het bezorgmoment niet uitkomt.. of eigenlijk, je weet dat de bezorger geen sympathie heeft voor jouw huisdier.. maar wat 'n cutie :luv:
Als hier iemand aanbelt rent Pluis altijd naar boven.. :D
 
Zo, weer een verbijsterende Music Store Koeln - GLS ervaring rijker. Mijn pakket zou afgelopen vrijdag bezorgd worden; tot gisteren was er geen enkele tracking actief bij het GLS schuim. Dat bedrijf heeft indien überhaupt mogelijk een nog slechtere 'service' dan DHL. Gisteravond tracking actief: bezorging woensdag 13-10. Vannacht was dat veranderd in donderdag 14.10. Daarom er vandaag niet voor thuisgebleven.

Zie ik net dat het pakket vanmiddag zou zijn afgeleverd, op mijn eigen adres (daar is niemand thuis) en dat er door mijzelf is getekend voor ontvangst. Wat een tuig. Verbijsterend ook dat MST naar GLS is geswitched. Dit is voor mij de laatste keer MST geweest.
 
Via Dhl een pakketje naar afhaalpunt gestuurd, en nu uiteraard kwijt..

Gelukkig niet duur, maar heel vervelend voor koper en mij; kost weer allemaal tijd en gebel… pfff
 
Nou, ik mag wel zeggen dat ik dan door de jaren heen vrijwel geen enkele toestand zoals hierboven beschreven is heb meegemaakt.
Wel probeer ik altijd de spullen die dan via UPS of DHL verstuurd gaan worden direct naar een afhaalpunt in de buurt te laten bezorgen.
(bij HuboXL hier hebben ze het best wel voor elkaar)
Dat werkt beter dan 3 dagen lang dat gezeur aan de deur als je toch niet thuis bent/kan zijn.
En 'apps' van die bedrijven hoef ik niet, de website-track&trace moet voldoende zijn vind ik.
 
Via Dhl een pakketje naar afhaalpunt gestuurd, en nu uiteraard kwijt..

Gelukkig niet duur, maar heel vervelend voor koper en mij; kost weer allemaal tijd en gebel… pfff
Na een paar dagen gelukkig gevonden en naar afhaalpunt gestuurd.

😌 Dat mag dan ook gemeld worden.
 
... UPS of DHL ... de website-track&trace moet voldoende zijn vind ik.

Bij DHL kun je simpel via de track-and-trace website gemakkelijk het bezorgmoment wijzigen. Bij UPS kun je het ook veranderen, maar dan moet je eerst een account aanmaken en willen ze alles van je weten. Voordeeltje van DHL. :)

DHL was ook 'ns een pakket van mij kwijt, het kwam weer boven water na een paar weken...
 
Nu meermaals bij Thomann besteld, en ik heb de bestelling altijd vanaf Duitsland kunnen volgen.

Dit is een reactie van @BlackRain van 3 jaar geleden.

Bestel vaak bij Thomann. UPS altijd vanaf Duitsland te volgen. Gisteren iets besteld, niet te volgen. Thomann zegt dat het pas te volgen is vanaf NL. Is dat nieuw?
 
PostNL heeft een paar weken geleden aantoonbaar een pakketje eurorack-modules van me kwijtgespeeld - waarde bijna 1000 euro. Na even gebeld te hebben werd er een 'onderzoek' opgestart dat een paar uur later 'geen positief resultaat' had opgeleverd. Of ik het even met de leverancier wilde afhandelen - de enige die niet aansprakelijk is, is - paradoxaal genoeg - PostNL.
 
PostNL heeft een paar weken geleden aantoonbaar een pakketje eurorack-modules van me kwijtgespeeld - waarde bijna 1000 euro. Na even gebeld te hebben werd er een 'onderzoek' opgestart dat een paar uur later 'geen positief resultaat' had opgeleverd. Of ik het even met de leverancier wilde afhandelen - de enige die niet aansprakelijk is, is - paradoxaal genoeg - PostNL.

Enige voordeel jou is dat de leverancier verantwoordelijk is voor de verzending. Maar het blijft inderdaad bijzonder dat PostNL niet aansprakelijk is.
 
Enige voordeel jou is dat de leverancier verantwoordelijk is voor de verzending. Maar het blijft inderdaad bijzonder dat PostNL niet aansprakelijk is.
Die zullen tot op het verzekerde bedrag wel aansprakelijk zijn, maar dan door hun klant. Dat ben jij helaas niet: dat is de verzender. Maar die heeft zijn geld al. Er moet qua wettelijke aansprakelijkheid hoognodig iets veranderen in NL. Als je iets kwijtraakt van mij dan moet je je verantwoorden naar mij.
 
Die zullen tot op het verzekerde bedrag wel aansprakelijk zijn, maar dan door hun klant. Dat ben jij helaas niet: dat is de verzender. Maar die heeft zijn geld al. Er moet qua wettelijke aansprakelijkheid hoognodig iets veranderen in NL. Als je iets kwijtraakt van mij dan moet je je verantwoorden naar mij.

Ik heb de post van @deathspell niet goed gelezen. Ik had gelezen dat er iets naar hem verzonden was, wat dus niet zo is.

Mijn post slaat in dit geval dus nergens op, excuses.
 
Of ik het even met de leverancier wilde afhandelen - de enige die niet aansprakelijk is, is - paradoxaal genoeg - PostNL.
Lijkt mij iets tussen de leverancier en Post.NL
Op het moment dat hun vervoeren lijkt mij dat hun ook de verantwoordelijkheid dragen?
 
Die zullen tot op het verzekerde bedrag wel aansprakelijk zijn, maar dan door hun klant. Dat ben jij helaas niet: dat is de verzender. Maar die heeft zijn geld al. Er moet qua wettelijke aansprakelijkheid hoognodig iets veranderen in NL. Als je iets kwijtraakt van mij dan moet je je verantwoorden naar mij.

Ik zie niet veel voordeel dat je als consument dan te maken krijgt met een tweede partij, naast de verkopende verzender. De verzender is verantwoordelijk voor jouw spullen totdat het bij jou over de drempel gaat. Gaat het mis, de verzender moet het oplossen. Hoe die het verder op zijn beurt gaat oplossen met de vervoerder, dat is niet de zorg van de koper.
 
Ik zie niet veel voordeel dat je als consument dan te maken krijgt met een tweede partij, naast de verkopende verzender. De verzender is verantwoordelijk voor jouw spullen totdat het bij jou over de drempel gaat. Gaat het mis, de verzender moet het oplossen. Hoe die het verder op zijn beurt gaat oplossen met de vervoerder, dat is niet de zorg van de koper.
Bij de groten der aarde (Thomann, Bol.com) gaat dat natuurlijk wel goed. Maar een particulier (Marktplaats) of een klein bedrijf reageert gewoon niet eens op je klachten. Ze hebben het verzonden, punt uit. Als je met een deurwaarder gaat dreigen om je geld terug te krijgen zullen ze ineens "ermee bezig zijn" totdat de deurwaarder daadwerkelijk een (drieg)brief stuurt. Misschien dat ze dan je geld teruggeven of pas als 'ie voor de deur staat. No way dat ze ooit PostNL gaan bellen. No way.
 
Back
Top