Pakketverzend bedrijven en hun diensten

wow.. heb ik weer.. mijn zending van Bax via GLS is zoek (Korg PA4x).
Zou gisteren worden geleverd... aankomsttijd was al een beetje onduidelijk.
Ik had laatst dacht ik wel een goeie ervaring met GLS, of in ieder geval een pakket ontvangen. Gisteren is er heel de dag iemand thuis geweest en het lijkt mij dat je voor een zending van dit bedrag wel moet tekenen.
Bax gaat iig nu een onderzoek opstarten.. vol verwachting klopt mijn hart maar kloppen doet dit niet.

Zijn er meer mensen met GLS ervaringen?
 
DHL..."Tuig van de richel is het" zou onze premier zeggen...

Dat klopt wel, want ik werk daar. Als ik weg zou gaan zou het wel beter gaan met DHL :)
PS maak me niet boos anders verander ik het bezorg adress van je pakketjes :0
 
wow.. heb ik weer.. mijn zending van Bax via GLS is zoek (Korg PA4x).
Zou gisteren worden geleverd... aankomsttijd was al een beetje onduidelijk.
Ik had laatst dacht ik wel een goeie ervaring met GLS, of in ieder geval een pakket ontvangen. Gisteren is er heel de dag iemand thuis geweest en het lijkt mij dat je voor een zending van dit bedrag wel moet tekenen.
Bax gaat iig nu een onderzoek opstarten.. vol verwachting klopt mijn hart maar kloppen doet dit niet.

Zijn er meer mensen met GLS ervaringen?

Nou, zou ik net vertrekken en terwijl ik nog even met de buurvrouw praat rijdt er ineens een bus van GLS de parkeerplaats op. Pakket toch nog geleverd. :)

Kan nu de track 'n trace niet meer bezoeken maar nadat ik gebeld had stond er pakket geblokkeerd. Ik ga het de volgende keer maar gewoon ergens op een verzameldepot laten afleveren want een pakket verwachten en ervoor thuisblijven, of informatie ontvangen wanneer iets bezorgd gaat worden schijnt niet meer mogelijk te zijn.
 
Ik ga het de volgende keer maar gewoon ergens op een verzameldepot laten afleveren...

Is ook niet altijd alles: laatst melding gekregen dat ie bezorgd was op het postpunt; wij erheen rijden, blijkt er een storing in het PostNL systeem te zijn en kunnen er geen pakketjes uitgegeven worden..

Beetje ‘ja, hij staat daar - paarse krokodil ’ gevoel..
:frons:
 
PostNL lijkt net zoals in voorgaande jaren weer veel te weinig personeel te hebben ingehuurd voor de feestdagen. Alleen had ik voorgaande jaren niet dat binnen tien dagen tijd twee pakketten vermist waren. :stupid
 
Even een slecht staaltje DHL. Ik trek normaal niet zo snel aan de bel maar je moet kennelijk ook niet te lang wachten. Had vandaag vrij en probeerde te bellen met ze. Afgelopen dagen was de track 'n trace (en bijhorende info) ineens niet meer te bezoeken. Aangezien de zending zoek is (en retour gestuurd is) lukt het niet om iemand persoonlijk te spreken. Ook de chat is zo'n vriendelijke robot. Gelukkig check ik net nogmaals de linken van de verkoper (was iets via MP) en zie screenshot. Het schijnt dat het na lang wachten gelukt is om het return to sender te krijgen. :okdan:

Ik snap dat het aan het begin van Covid wat druk was. En het zat niet echt mee aangezien de Cityhub ineens is opgehouden met bestaan. maar dan wordt het pakket niet even toebedeeld aan een ander DHL punt? Wat een logistieke chaos!!

Ter aanvulling. Pakket 21 oktober verstuurd.

Levertijd slechts enkele weken.png - Click image for larger version  Name:	Levertijd slechts enkele weken.png Views:	0 Size:	152,1 KB ID:	3792614


Tekst is wel heel onduidelijk; dit hieronder is wat er staat:

Sorteren
Retour gestuurd naar de verzender
5 NOV. 13:09
Gescand voor versturen naar het sorteercentrum
5 NOV. 11:15
Geweigerd en retour naar het sorteercentrum
5 NOV. 11:15
Aangekomen op de CityHub in jouw regio
23 OKT. 07:15
Onjuist gesorteerd, vertraagd door opnieuw sorteren
23 OKT. 07:15
Aangekomen op de CityHub in jouw regio
23 OKT. 07:15
Klaar voor versturen naar het sorteercentrum
22 OKT. 18:09
Onderweg
Opnieuw gelabeld
22 OKT. 18:06
Bezorging verhinderd
22 OKT. 16:30
Onderweg met de bezorger
22 OKT. 10:49
Sorteren
Aangekomen op de CityHub in jouw regio
22 OKT. 09:18
Verwerkt in het landelijke sorteercentrum
22 OKT. 06:35
Verwerkt in het landelijke sorteercentrum
21 OKT. 22:28
Vertrek vanuit het sorteercentrum
21 OKT. 22:28
Klaar voor versturen naar het sorteercentrum
21 OKT. 17:42
Afgehaald bij DHL ServicePoint door de bezorger
21 OKT. 17:36
Afgehaald bij DHL ServicePoint door de bezorger
21 OKT. 16:00
Afgegeven bij DHL ServicePoint
21 OKT. 15:31
Aangemeld
Zending is aangemeld maar nog niet ontvangen door DHL
21 OKT. 15:16
Zendingsgegevens ontvangen bij DHL
21 OKT. 15:16
 
Laatst gewijzigd:
Net een prut bezorgpoging van UPS. Men belt aan, ik neem de intercom op, geen reactie want meneer is alvast doorgelopen naar de volgende flat zie ik uit mijn raam. Mag ik het morgen gaan ophalen bij een UPS-punt 3 km verderop. Sowiezo stond in de tracking dat het pas morgenmiddag zou komen, dus waarom er zonodig snel-snel-snel (en prut) de avond er voor nog een bezorgpoging moet worden gedaan...:?
 
Hier 2 verschillende zendingen via DHL met melding dat pakket verloren is.
Beide van Amazon afkomstig.

En beide paketten zijn dus gewoon gescand op de hub hier 3 straten verderop.

Heb met Amazon op de chat gezeten net, alles gelijk opnieuw verzonden.
De hoeveelheid klachten over DHL connect zijn schrikbarend hoog, het aantal vermiste paketten ook.
 
De hoeveelheid klachten over DHL connect zijn schrikbarend hoog, het aantal vermiste paketten ook.

Ze hebben je pakket dus gewoon gejat ?! Tja het is ook weer kersttijd voor de bezorgers....:erm:
Misschien zie je je paketten binnenkort op marktplaats staan.
 
Hier 2 verschillende zendingen via DHL met melding dat pakket verloren is.
Beide van Amazon afkomstig.

En beide paketten zijn dus gewoon gescand op de hub hier 3 straten verderop.

Heb met Amazon op de chat gezeten net, alles gelijk opnieuw verzonden.
De hoeveelheid klachten over DHL connect zijn schrikbarend hoog, het aantal vermiste paketten ook.

Waar ik erg van schrok is hoe DHL omgaat met onderaannemers. Je denkt dus dat je bezorgman bij DHL werkt maar dat is dus niet zo (ook bij postNL zijn het 'zelfstandigen' maar bij DHL is het wel heel erg). Dus DHL besteed het bezorgen uit aan een zelfstandige, die kan het weer uitbesteden en die kan het ook weer uitbesteden etc. De uiteindelijke bezorger houdt er dus praktisch niets aan over per pakketje, geen wonder dat ze na 1x aanbellen ervandoor gaan.
 
De bezorger hier is gewoon in dienst van DHL. Hij belt nooit aan.......
Gelukkig kan ik dat altijd netjes aantonen, want er hangen camera's.
Hij belt niet aan omdat hij bang is voor honden. Onze hond komt niet bij de voordeur, heeft altijd wel enorm veel lawaai, en kennelijk is dat dusdanig angstaanjagend voor hem dat hij altijd aangeeft dat we niet thuis zijn............
 

Attachments

  • Guus-Pluto.jpg
    Guus-Pluto.jpg
    37,3 KB · Bekeken: 164
Geen pakketproblemen tot nu toe, de Goden zij dank, maar drie brieven binnen NL, waarvan de laatste aangetekend, beschadigd of kwijtgeraakt bij postNL.
Via de tracking kan ik zien dat de laatste al meer dan een week ergens op een sorteercentrum vast zit.
Echt één grote troep daar momenteel. Gisteren die brief maar opnieuw uitgedraaid en persoonlijk afgeleverd bij betreffende instantie.
 
Is een SF-pakketdienst geen idee inmiddels?
:D
 
Uiteraard bestaat dat al.. :D

‘Synthforum pakketdienst’ dan?
 
Back
Top