• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer en krijg je ook geen email als je je wachtwoord probeert te resetten?
    Neem dan even contact met ons op.

Pakketverzend bedrijven en hun diensten

bjonson

Well-known member
Lid sinds
8 juni 2013
Berichten
1.489
Locatie
In een paddestoel
Weer even een update , ze zijn en onderzoek gestart bij musicstore , en nu moet ik als klant maar wachten tot het onderzoek afgesloten is voordat er een nieuwe toe gestuurd word.
Optie om een ander toe te sturen is er niet of anders moet ik die zelf maar weer betalen om vervolgens me geld terug te storten na dat het onderzoek is afgerond . Het leuk van alles is nog een onderzoek kan een paar dagen , weken of maanden duren -.-
 

Ytse

༼ つ ◕_◕ ༽つ
Lid sinds
16 december 2003
Berichten
2.562
Locatie
Rotterdam
Weer even een update , ze zijn en onderzoek gestart bij musicstore , en nu moet ik als klant maar wachten tot het onderzoek afgesloten is voordat er een nieuwe toe gestuurd word.
Optie om een ander toe te sturen is er niet of anders moet ik die zelf maar weer betalen om vervolgens me geld terug te storten na dat het onderzoek is afgerond . Het leuk van alles is nog een onderzoek kan een paar dagen , weken of maanden duren -.-

Je kan toch gewoon bestelling annuleren lijkt me.
 

MeneerJansen

y = sin (x)
Lid sinds
6 januari 2017
Berichten
1.095
Locatie
Ergens in de Haaglanden.
Je kan toch gewoon bestelling annuleren lijkt me.

Dat kan helaas niet omdat iemand het apparaat opgehaald heeft: de bestelling is dus reeds geleverd in hun optiek. Maar da's niet degene die het besteld en betaald heeft. Ik vraag me nog steeds af waarom men niet de identiteit v/d ophaler gecontroleerd heeft. Je gaat toch niet een peperdure synth geven aan de eerste de beste die zegt: "Ik ben degene die woont op de Appelstraat 24 en ik kom mijn pakket ophalen."? :?

Trouwens: kan je in het Nederlands mailen met Musicstore.de?
 

Alphatronic

* * * * * *
Lid sinds
18 september 2004
Berichten
457
Locatie
Utrecht
Dat kan helaas niet omdat iemand het apparaat opgehaald heeft: de bestelling is dus reeds geleverd in hun optiek. [...]

Is wel heel slordig inderdaad dat ze geen identiteit checken.

Ik heb ook eens zoiets gehad me DHL vanuit Duitsland. Pakje was zogenaamd afgeleverd op het mijn adres, maar niks ontvangen terwijl ik thuis was op dat moment. Kon bij de track&trace ook zien dat er een handtekening was gezet, maar er stond vreemd genoeg een andere naam bij de handtekening als ontvanger, terwijl de geadresseerde wel gewoon mijn naam (en adres) was.
Binnen een kwartier na melding 'afgeleverd' naar DHL gebeld, toen de bezorger dus net bij het foute, voor mij niet te achterhalen adres weg was, maar die wilden niks oplossen. Ik moest maar heel efficiënt via de verkoper een onderzoek laten starten.
Daarna ook nog via Facebook geprobeerd, die zeiden ook alleen maar, moet via de verkoper, komt wel goed. Maar na maanden DHL formulieren invullen via de verkoper en steeds weken wachten op een reactie, gaf DHL nog steeds aan, dat het gewoon bezorgd was op het juiste adres...

Uiteindelijk was de verkoper mijn gezeur zo zat dat hij het product na een half jaar van pure ellende maar opnieuw heeft opgestuurd. Geen idee of hij er ooit nog uit is gekomen met DHL, maar in principe kunnen ze er blijkbaar mee wegkomen zolang er maar 'iemand' heeft getekend. Het is voor de ontvanger een onmogelijke situatie, want bewijs maar eens dat je iets niet hebt ontvangen waarvoor wel getekend is. Dan moet je maar hopen dat de verkoper je op je blauwe ogen gelooft.
 

MeneerJansen

y = sin (x)
Lid sinds
6 januari 2017
Berichten
1.095
Locatie
Ergens in de Haaglanden.
Is wel heel slordig inderdaad dat ze geen identiteit checken.

Ik heb ook eens zoiets gehad me DHL vanuit Duitsland. Pakje was zogenaamd afgeleverd op het mijn adres, maar niks ontvangen terwijl ik thuis was op dat moment. Kon bij de track&trace ook zien dat er een handtekening was gezet, maar er stond vreemd genoeg een andere naam bij de handtekening als ontvanger, terwijl de geadresseerde wel gewoon mijn naam (en adres) was.
Binnen een kwartier na melding 'afgeleverd' naar DHL gebeld, toen de bezorger dus net bij het foute, voor mij niet te achterhalen adres weg was, maar die wilden niks oplossen. Ik moest maar heel efficiënt via de verkoper een onderzoek laten starten.
Daarna ook nog via Facebook geprobeerd, die zeiden ook alleen maar, moet via de verkoper, komt wel goed. Maar na maanden DHL formulieren invullen via de verkoper en steeds weken wachten op een reactie, gaf DHL nog steeds aan, dat het gewoon bezorgd was op het juiste adres...

Uiteindelijk was de verkoper mijn gezeur zo zat dat hij het product na een half jaar van pure ellende maar opnieuw heeft opgestuurd. Geen idee of hij er ooit nog uit is gekomen met DHL, maar in principe kunnen ze er blijkbaar mee wegkomen zolang er maar 'iemand' heeft getekend. Het is voor de ontvanger een onmogelijke situatie, want bewijs maar eens dat je iets niet hebt ontvangen waarvoor wel getekend is. Dan moet je maar hopen dat de verkoper je op je blauwe ogen gelooft.
Aha. Dat zou in dit geval de reden kunnen zijn dat er niet om een identiteitsbewijs gevraagd is: de bezorger is op het verkeerde adres geweest. Zoals ik eerder schreef: ik lees op deze webpagina dat "in principe [...] de webwinkel aansprakelijk [is] als het pakket verloren raakt.". Maar ik vrees dat je een hele dure rechtsbijstandsverzekering en dito advocaat nodig hebt om je geld dan terug terug te zien.

Bedankt voor de waarschuwing voor DHL/Duitsland.
 

bjonson

Well-known member
Lid sinds
8 juni 2013
Berichten
1.489
Locatie
In een paddestoel
Trouwens: kan je in het Nederlands mailen met Musicstore.de?

Ja je kan in het Nederlands mailen en bellen met ze!



Aha. Dat zou in dit geval de reden kunnen zijn dat er niet om een identiteitsbewijs gevraagd is: de bezorger is op het verkeerde adres geweest. Zoals ik eerder schreef: ik lees op deze webpagina dat "in principe [...] de webwinkel aansprakelijk [is] als het pakket verloren raakt.". Maar ik vrees dat je een hele dure rechtsbijstandsverzekering en dito advocaat nodig hebt om je geld dan terug terug te zien.

Tijdens mijn telefoon gesprek van gister gaven ze dan weer wel aan bij Musicstore, mocht na het onderzoek het pakket nog steeds vermist wezen dat het geld via hun verzekering terug uit gekeerd word jammer dat je daar waarschijnlijk een lange tijd op moet wachten.
 

djazid

A is for Acid
Lid sinds
10 juni 2017
Berichten
1.591
Locatie
Amsterdam
Kon bij de track&trace ook zien dat er een handtekening was gezet, maar er stond vreemd genoeg een andere naam bij de handtekening als ontvanger, terwijl de geadresseerde wel gewoon mijn naam (en adres) was.
Binnen een kwartier na melding 'afgeleverd' naar DHL gebeld, toen de bezorger dus net bij het foute, voor mij niet te achterhalen adres weg was, maar die wilden niks oplossen. Ik moest maar heel efficiënt via de verkoper een onderzoek laten starten.

Zo te horen jatten een aantal bezorgers sommige dingen gewoon zelf. Lijkt mij dat als een bezorger bij je aan de deur komt en je niks besteld hebt, je het ook niet aanneemt. Zeker niet als er een vreemde naam opstaat. :frons:
 

Alphatronic

* * * * * *
Lid sinds
18 september 2004
Berichten
457
Locatie
Utrecht
Zo te horen jatten een aantal bezorgers sommige dingen gewoon zelf.

Ja, dat vermoeden heb ik ook, maar is helaas ook niet te bewijzen. De verkoper had een naar Apple producten verwijzende bedrijfsnaam, dus dat maakte dit pakje waarschijnlijk extra aantrekkelijk...
 

Alphatronic

* * * * * *
Lid sinds
18 september 2004
Berichten
457
Locatie
Utrecht
Nou, elke (officiele) wagen [niet de freelancers] wordt toch gevolgd met gps ?! Dan kan het bedrijf toch zien waar ie geweest is ?

Dat heb ik verschillende keren benoemd in het proces van het 'onderzoek', omdat dat het enige was dat ik kon verzinnen om erachter te komen waar het pakje zou kunnen zijn en om te bewijzen dat het i.i.g. niet bij mij was afgeleverd. Maar daar is door DHL nooit op gereageerd.

Maar ik heb bij DHL ook in het contact met de klantenservice over kleinere probleempjes nooit het idee dat ze echt de intentie hebben om dingen op te lossen. Ik krijg altijd alleen maar standaard script geblaat. Bij PostNL trouwens ook, alleen gaat het daar veel minder vaak mis op mijn adres. Mede door de prima vaste bezorger. DHL is bijna elke keer iemand anders, dus het was waarschijnlijk ook in dit geval een freelancer.
 

JohnDoe33

Gedeactiveerd account
Lid sinds
8 februari 2010
Berichten
4.002
Gisteren een berichtje ontvangen van de post.nl bezorger, dat ik een pakketje voor mijn overburen (uit een andere straat met hetzelfde huisnummer) bij buren in mijn straat kon afhalen.. Even gezocht naar het pakketnummer op de post.nl site en ik kan ook raden wat mijn overburen besteld hadden.. :-)

Een beetje off-topic misschien. Maar dit is niet de eerste keer dat zoiets gebeurt.. En ik heb er een keer melding van gemaakt.
 

JohnDoe33

Gedeactiveerd account
Lid sinds
8 februari 2010
Berichten
4.002
Daarnet de klantenservice van post.nl gebeld om te melden dat het vaak mis gaat met de bezorging. Ook door de wat lastige huisnummering in onze straat. Krijg ik te horen dat ze daar niets mee kunnen doen!
 

djazid

A is for Acid
Lid sinds
10 juni 2017
Berichten
1.591
Locatie
Amsterdam
De klantenservice is er niet om mensen echt te helpen. Die kunnen dat ook niet, hebben geen bevoegdheid. Je zou een manager (iemand hoger in ieder geval) moeten spreken. Tja, die krijg je dus niet te pakken. Misschien via een consumentenorganisatie (of advocaat), maar anders lukt het vaak niet.
 

JohnDoe33

Gedeactiveerd account
Lid sinds
8 februari 2010
Berichten
4.002
Heb jaren geleden zelf bij de post gewerkt. Toen werd je nog doorverbonden naar de dienstdoende leidinggevende als je een klacht had..
Kreeg je op je donder als je een fout had gemaakt.. :-)

Ik maak me er niet zo zorgen om dit geval. Alleen is het raar dat ik weet wat mijn overburen bestellen..

Ze konden mij niet helpen omdat het pakket niet door mij was besteld. Alleen mijn overbuurman kan actie ondernemen..
(staat niet in het script)
 
Laatst gewijzigd:

Gerke

Well-known member
Lid sinds
29 januari 2018
Berichten
127
Dat zou je wel verwachten maar helaas doen ze daar niet aan.

Daarom gebruik ik Paypal bij betaling.
Daar claim ik dan gewoon, werkt uitstekend en goed.

Overigens laat ik alles bezorgen via UPS vanaf MusicStore, heb ze aangegeven dat DHL en DPD zeer onbetrouwbaar zijn met leveringen bij ons.
(En met de leasebak is het ook leuk om gewoon af te halen in Keulen natuurlijk, dagje uit :-) )

En bij UPS en PostNL kun je gewoon wijzigen waar je het wilt laten afleveren, meestal voor Postnl bij de Gamma en UPS bij de Jumbo, beiden tot 21.00 uur open
 

Alphatronic

* * * * * *
Lid sinds
18 september 2004
Berichten
457
Locatie
Utrecht
Daarom gebruik ik Paypal bij betaling.
Daar claim ik dan gewoon, werkt uitstekend en goed.

Maar als de verkoper een afleverbewijs met handtekening van de verzenddienst kan laten zien, krijgt hij volgens mij gewoon gelijk bij een Paypal conflict.
Dan zul je dus hard moeten kunnen maken dat je het ondanks dat 'bewijs' niet hebt ontvangen, kan aardig lastig worden.
 

MeneerJansen

y = sin (x)
Lid sinds
6 januari 2017
Berichten
1.095
Locatie
Ergens in de Haaglanden.
En bij UPS en PostNL kun je gewoon wijzigen waar je het wilt laten afleveren, meestal voor Postnl bij de Gamma en UPS bij de Jumbo, beiden tot 21.00 uur open
PostNL weigert categorisch om mijn spullen bij de supermarkt af te leveren. Die bezorger moet en zal langskomen (als mijn buren de zooi weigeren gaat 'ie pas naar de supermarkt). Sommige verkopers hebben een deal met PostNL en die kunnen er wel voor zorgen dat die waardeloze drol v/e bezorger overgeslagen wordt.
 
Top