Oohs en aahs plugin

Nightly Build

beware the fury of a patient man
Lid sinds
11 januari 2002
Berichten
5.919
Locatie
Utrecht, NL
Wat zijn de beste plug-in modules voor stemgeluiden?
Ik wil graag wat oohs en aahs in mijn productie toevoegen maar weet eerlijk gezegd niet waar ik die het beste kan zoeken.
Vewijzingen naar samplepacks zijn evt. ook welkom maar gezien ik enkel nog met software werk zoek ik softwarematige oplossingen en alles met een stekker hoef ik liever niet.
Synthetisch gegenereerde stemmen vind ik overigens cooler dan samples mits het mooi klinkt.
 
Voor Kontakt heb je een gratis ooh/aah ding. Zit in de factory library.
 
Die volcaloid is wel syntetisch maar vind ik te artificieel klinken in de demo.

Ik zoek deze sound ongeveer (aan begin):


Het is vaak onduidelijk of het om sample based gaat of om syntetisch.

Kontakt is 100% sample based toch?
Dus dan zal Exhale dat ook zijn of niet? (gezien dat met Kontakt werkt zag ik in de demo)

..en ik werk op Mac dus Windows only plugins heb ik niets aan.
 
Kontakt is inderdaad 100% samples, Exhale is dat ook. Modeling van vocalen is niet zo makkelijk, en dingen die je bij reguliere samples gewend bent ("breathiness" en een beetje variatie in de toonhoogte) krijg je bij samples er gratis bij maar zijn vaak ellende bij synthese.

In je voorbeeld is het duidelijk sample-based. Doet me een beetje denken aan de Mellotron koortjes in de Vintage Keys of de JV Vintage Synth expansion (Tron Choir - http://www.synthmania.com/sr-jv80-04.htm ). Deze zijn trouwens ook zelf te maken, als je fatsoenlijk seamless loops kunt maken en een beetje toon kan houden tijdens het zingen.
 
Dat soort sounds zit wel in iedere rompler plugin, De KORG M1 legacy en wavestation, en AIR music technology had zo een superrompler plugin die je voor 2$ ergens kon kopen, een of andere actie weet niet of die nog loopt, uh ff googlen heb de link niet zo 123

EMU was daar ook altijd goed in in hun romplers zoals de Proteus serie, daar was ook een softsynth versie van toch maar of dat nog bestaat.

Anders wat ouwe EMU emulator sample banks downloaden ergens, van die toestanden met shukiyachi fluiten daar zitten ook altijd tig choirs bij.

Die strictly rhythm klinkt heel erg Korg M1/wavestation trouwens gaaf nummer :koffie:

edit: volgens mij heb ik die AIR Xpand2 link gevonden:
http://www.pluginboutique.com/product/1-Instruments/64-Virtual-Instrument/1560-Xpand-2
1,16 euro vaaaaag....staat op AIR's eigen website nog voor 99$ :?
 
Dat soort sounds zit wel in iedere rompler plugin, De KORG M1 legacy en wavestation, en AIR music technology had zo een superrompler plugin die je voor 2$ ergens kon kopen, een of andere actie weet niet of die nog loopt, uh ff googlen heb de link niet zo 123

EMU was daar ook altijd goed in in hun romplers zoals de Proteus serie, daar was ook een softsynth versie van toch maar of dat nog bestaat.

Anders wat ouwe EMU emulator sample banks downloaden ergens, van die toestanden met shukiyachi fluiten daar zitten ook altijd tig choirs bij.

Die strictly rhythm klinkt heel erg Korg M1/wavestation trouwens gaaf nummer :koffie:

edit: volgens mij heb ik die AIR Xpand2 link gevonden:
http://www.pluginboutique.com/product/1-Instruments/64-Virtual-Instrument/1560-Xpand-2
1,16 euro vaaaaag....staat op AIR's eigen website nog voor 99$ :?


Dank! genoeg tips hier.
De Wavestation heb ik bij de KORG Legacy maar vind die voices niet overtuigend klinken (zoais in het voorbeeld filmpje).
Zal die andere eens checken.
Is AIR Xpand2 sample based? Kon dat niet vinden op die website. Voor een eurootje kan je die dan niet laten liggen natuurlijk.
 
Ja air xpand is sample based, komt met een library van 1.6 gb. Pak dan meteen de sonivox string vsti mee op plugin boutique, is ook 1 euro en 15 cent. Komt met een strings sample library van 8 gb.
 
Je kan ze ook goed zelf maken. Roep aaah in een mic, pak een heel kort stukje daarvan en loop dat in een sampler. Akkoord spelen en klaar. Je hoeft niet zuiver te zingen omdat je een heel klein stukje pakt is het altijd 1 toonhoogte. Die dingen in romplers zijn ook geloopte stukjes vaak.
 
jv1080 heeft hele mooie vocals

ik wil hier vanaf:
iu
 
Je kan ze ook goed zelf maken. Roep aaah in een mic, pak een heel kort stukje daarvan en loop dat in een sampler. Akkoord spelen en klaar. Je hoeft niet zuiver te zingen omdat je een heel klein stukje pakt is het altijd 1 toonhoogte. Die dingen in romplers zijn ook geloopte stukjes vaak.


best een cool idee.. mocht ik heen geschikte synthese plug-in vinden ga ik dat denk-ik doen.
 
Is idd een mellotron sample uit een emulator 1. Mix van male/female. Ik vermoed dat zij een proteus 1 of variatie daarvan gebruikten in de SR track. Die strings later in die track denk ik ook te herkennen als proteus.

EMU had geloof ik de orginele master tapes van de mellotron gebruikt. Vervolgens hebben heel veel romplers bakkers die daar weer van gesampled.
 
Back
Top