Acid house is gewoon ouderwetse bompa muziek

kijk er nu al naar uit.. Ouderen verzorgingshuizen waar volop Acid wordt gedraaid uit nostalgie en om de dementerende Bompa's op te vrolijken met muziek uit de kinderjaren . Nee tot die tijd valt Acid nog lange niet onder bompa muziek.
 
UR heeft zeker goede tracks gemaakt, maar het latere werk vond ik persoonlijk toch wat minder.

Phuture / Acid Tracks blijft toch wel een steengoeie klassieker voor mij, heb het origineel nog op 12" staan hier. Maar er is natuurlijk veel meer lekkers gemaakt.....wat Plastic Man/Richie Hawtin deed met een 303 vind ik ook nog steeds lekker, ook al viel dat niet zozeer onder acidhouse.

ben ik ook helemaal mee eens ook met voorgaande.als nummers nog steeds gedraaid kunnen worden zijn ze wat mij betreft toch tijdloos.
 
Mijn nederige excuses! Hier in Zeeland ook niet, maar de term is wel bekend.
Dacht dat het in brabant toch wel redelijk veel gebruikt worden, maar ja het blijven rare jongens die brabo's :P

Nou ja zeg. Limburg en Brabant is nog steeds een groot verschil hoor 8o)
 
Acid zal mij echt nooit vervelen (in tegenstelling tot een hoop van die hippe tshirt minimal techno crap). Ik organiseer sinds een paar jaar acid feestjes in Rotterdam en vind het publiek altijd erg gemeleerd.. dus jong en oud.. wat mij betreft echt een supercombinatie. acid/newbeat/italo/spacedisco en een vleugje braindance is wat mij betreft een gouden dansvloer combo :)

Verder leuk om te maken ook ;)
 
of het nu muziek is van toen of van nu een ding hebben ze toch heel veel gemeen met elkaar.het is veel gebaseerd op de 909/808/303 en 101 neem daarmee de klanken van de retro synths. ze worden niet voor niets ook opnieuw gemaakt alleen in een moderner jasje.:okdan::okdan::okdan:
 
Ouderen verzorgingshuizen waar volop Acid wordt gedraaid uit nostalgie en om de dementerende Bompa's op te vrolijken met muziek uit de kinderjaren .

Wat je zegt; m'n vader zit sinds een half jaar in een verpleeghuis en daar hoor je nog steeds jaren 50 muziek maar als je naar de leeftijd van veel popsterren kijkt dan kan het niet lang meer duren of er klinkt Led Zeppelin, Hawkwind en Black Sabbat door de gangen.
Wat Acid betreft zal het nog wel even duren verwacht ik.
 
ik ben nu achter in de 50 en begin het nu pas eigenlijk echt leuk te vinden...
de jaren 90 qua electronische dance muziek begon voor mij pas eigenlijk met the orb en aphex twin ed .wat vond ik die stamphouse altijd verschrikkelijk.. tot dat er een keer wat van die pretchemicalien naar binnen gingen toen snapte ik opeens direct waarover het ging allemaal.. ben toen via de drum & bass in de psy trance scene beland... en nu kan ik de acid ed ook wel erg waarderen.. en met name meer de electro achtige kant...
 
in de jaren 80 en 90 werkte ik als vrijwilliger licht en geluid bij de vrije vloer in utrecht waar zo,n beetje de eerste acid feestjes een daverend succes waren eind 80 begin jaren 90.. omdat ik toen al met electronische muziek aan het klooien was vroegen ze daar of ik niet een house nummertje kon maken voor een speciale avond met als thema horror.. ik dacht toen nou die house muziek dat is het makkkelijkste wat er is.. even wat samples van een computerspelletje er door voor de horror effecten en klaar.. maar dat viel dus nog verdomd vies tegen.. om de boel lekker te laten swingen..
 
van de master knob tweaker himself: DJ Pierre (oa Phuture)
voor mij nog steeds 1 van de mooiste 303 lijnen ....
ben zelf muzikaal te beperkt om zulke acidpatroontjes in elkaar te flansen ... :(


ZUUR:
https://youtu.be/qbwa3H0KzDI?t=2m13s

YES I HAVE A PERSONAL PROBLEM!




Dit is echte ACID HOUSE! veel van het 303-gebrabbel wat er na is gekomen is gewoon acid 8)

Geen chemicaliën nodig, gewoon een rechthoekige zaal gevuld met pompende ACID HOUSE uit de speakers, rook met af en toe strobo's of andere space licht effecten is meer dan genoeg..... :okdan:

As i said you like it or you hate it! :D
 
Laatst gewijzigd:
Zo haha vet!! Niets veranderd dus in bijna 30 jaar tijd op feestjes. Heerlijk om daar rond te spacen! Mijn eerste was in 1999, ben nog jong.
 
De oude garde zal zich vast deze ook herinneren...



en Nicky

krijg kiekevel als ik Nicky hoor 8~

En dan nog maar een lekker stevig bonkertje uit die goeie tijd
 
Geweldig topic weer. Vragen of iets oudbollig is en dan zulke tracks in reply. Dat zijn opbouwende traadjes.
Stel voor om voor iedere genre een stelling te maken waarbij verondersteld wordt dat een bepaalde muzieksoort kut is zodat de forumleden dmv links het tegendeel volledig doen bewijzen.
 
DAT DEED IK OOK ...OOIT
HELPT WEL ,.. ..NIET = POST PERIOD']
 
Ik hou toch meer van het hardere werk ook.
Je link heeft iets weg van Dr. Fernando

LOEIHARDE ZURE ACID:
Beverly Hills 808303 :okdan:
Helaas kan ik z'n Six Pack EP niet zo snel vinden...
Dan maar live.
vanaf min21-22 worden er plaatjes doorheen gemixt waaronder Armando - Confusion (Westbrook Records)

 
Dr.Phibes - Acid Story (Original Mix)
Early samplehouse zo te horen ...
wsl met een Amiga samplertje in elkaar geflanst...
er zit iig een sample uit Lil Louis - Original Videoclash in 8)

Niemand die tips/trics voor me heeft om de 303 lijnen uit Got the Bug te reproduceren????
 
Back
Top