Baloran "The River"

Prototype van een Franse analoge polyfone synth. Zie/hoor bijgevoegde pics en sound demo's.

IMG_114243.jpg


Link naar de fabrikant:
http://www.baloran.com/store/index.php?route=journal2/blog/post&journal_blog_post_id=19

https://soundcloud.com/baloran-1/theriver51?in=baloran-1/sets/the-river-suite
 

Attachments

  • river.jpg
    river.jpg
    32,3 KB · Bekeken: 81
We hebben gelukkig een mooie uitdrukking die perfect weergeeft waar het hier om gaat dat is: spijkers op laag water zoeken.

Klachten over de kleur van de euro stekker zou dit bijvoorbeeld zijn, niet dit.
 
We hebben gelukkig een mooie uitdrukking die perfect weergeeft waar het hier om gaat dat is: spijkers op laag water zoeken.

Als je ogen arendsogen hebt dan wel ja..de meesten hebben dat niet.

In ieder geval blijft het een foutief concept om er zo kleine displays in te stoppen gezien die toch wel regelmatig gebruikt worden.

Maar goed hij is niet alleen,in de Schmidt bvb 20k toestel daar stoppen ze dan een cheapo lcd display in helemaal rechts ip van een oled,resultaat is dat hij mider goed leesbaar is omdat je er onder scherpe hoek naar toe kijkt.
 
Maar goed hij is niet alleen,in de Schmidt bvb 20k toestel daar stoppen ze dan een cheapo lcd display in helemaal rechts ip van een oled,resultaat is dat hij mider goed leesbaar is omdat je er onder scherpe hoek naar toe kijkt.

haha zal dan wel aan mij liggen dan want ik heb toevallig de Schmidt hier ook staan en daar heb ik wat betreft het display geen klagen over.
 
Waarschijnlijk zijn die schermen nog SMT ook, daarom ogen ze minder scherp.

LCD shermen bedoel je,tenzij jij aan de LSD zit dan is het normaal dat je in al je rompers nieuwe displays in moet stoppen.
 
Ik dacht ook al van.. SMT is meer een producteigenschap.. maar van die through hole digit displays zoals je bv op een Kawai SX210/240 zit zou veel cooler zijn geweest.
Oled heeft wel een grotere kijkhoek.. daar zou dit ontwerp qua vormgeving wel baad bij hebben gehad. Contrast is ook veel hoger. Maar Oled kan inbranden als er geen screensaver wordt gebruikt.. en is in de volle zon ook lastiger maar dat is meer bij Elektron apparaten als je met je powerbankje op een bankje gaat zitten bv.. :D Sowieso zijn die Elektron schermpjes niet van heel hoge kwaliteit. In LCD schermen op synths zit ook al enorm veel verschil bv.

kawai-sx-240-analog-synth-synthesizer_1_b07592eafe49997e1ae2c17f01b3475f.jpg
 
Back
Top