Baloran "The River"

Prototype van een Franse analoge polyfone synth. Zie/hoor bijgevoegde pics en sound demo's.

IMG_114243.jpg


Link naar de fabrikant:
http://www.baloran.com/store/index.php?route=journal2/blog/post&journal_blog_post_id=19

https://soundcloud.com/baloran-1/theriver51?in=baloran-1/sets/the-river-suite
 

Attachments

  • river.jpg
    river.jpg
    32,3 KB · Bekeken: 81
het is wel een gigantische bak

Hij zit in een lompe veel te grote lelijke metalen bak omdat die kerel niet naar anderen met kennis van design wilde luisteren.

Hij wilde alles zelf doen,enkel voor het logo links heeft hij eens gaan vragen op een forum.
 
Hij zit in een lompe veel te grote lelijke metalen bak omdat die kerel niet naar anderen met kennis van design wilde luisteren.

Hij wilde alles zelf doen,enkel voor het logo links heeft hij eens gaan vragen op een forum.

ik ben het helemaal met je eens.

kijk naar een jupiter, juno, cs80 of een obx
allemaal vette en speciale bakken met een characteristisch geluid, maar daarnaast juist ook met een characteristisch design. als je een studio in loopt weet je meteen wat er staat omdat je de vorm en de kleuren kent.

de vormgeving en het design zijn instrumenten om waarde te bemiddelen, je gaat toch ook liever in een Ferrari rijden dan in een polo met 600pk 8)
 
Hij had er met weinig moeite een prachtsynth van kunnen maken indien hij meer open was.

Met meer makkelijker verkoop,maar het zit hem dat hij dat als hobby doet en absoluut geen geld nodig heeft en commercieel niet echt gemotiveerd is,het is van bof eventueel,waarom niet,alles kan niets moet.

Als ik budget voor zo iets zou hebben zou ik dan toch eerder iets maken waarop ik fier kan zijn..

Wat wel nul is,is dat hij aan verschillende mensen (waaronder een vriend van mij direct in contact met hem) heeft belooft dat het ook in kit zou zijn voor peanuts,...maar dat heeft hij snel vergeten ,liever toch dan maar elk maal 5k op de rekening erbij...
 
De River en de Moog One zijn een beetje elkaars tegenovergestelde eigenlijk: deze is foeilelijk, helemaal mee eens, maar klinkt fantastisch, terwijl de Moog One er geweldig uitziet, maar de klank doet me weinig - op basis van YT-filmpjes.

Maar uiteindelijk, een instrument koop je niet om naar te kijken, maar om te horen. Ik heb mezelf op de wachtlijst laten zetten... nu nog een jaartje geduld hebben.
 
Kwam dit tegen, de Baloran The River in een cover van I Feel Love. Wel een leuk synthje, zo te horen. :D

 
De River en de Moog One zijn een beetje elkaars tegenovergestelde eigenlijk: deze is foeilelijk, helemaal mee eens, maar klinkt fantastisch, terwijl de Moog One er geweldig uitziet, maar de klank doet me weinig - op basis van YT-filmpjes.

Maar uiteindelijk, een instrument koop je niet om naar te kijken, maar om te horen. Ik heb mezelf op de wachtlijst laten zetten... nu nog een jaartje geduld hebben.

Doordat ik las dat jij een River had gekocht ben ik me er meer in gaan verdiepen, deze synth is eigenlijk langs me heen gegaan, maar dit is een serieus goed klinkende poly- synth.
Eigenlijk veel interessanter dan de Moog One maar ook bijvoorbeeld de Prophet 5 / 10 die nu wordt uitgebracht, puur vanwege die geweldige sound die er in zit, zo warm en vol.

Tsja.. de portemenee staat het nu niet toe, hopelijk zijn ze over een jaar nog leverbaar. 8~
 
Tsja.. de portemenee staat het nu niet toe, hopelijk zijn ze over een jaar nog leverbaar. 8~

Volgens mij kun je je gewoon aanmelden voor de komende batch - je betaalt een deel vooruit en de rest een week of twee voordat het apparaat verzonden wordt. Je kunt ook altijd annuleren, als ik het goed begrepen heb, als de financiën het niet toestaan. En ja, je moet een tijdje wachten, maar dat ben jij wel gewend met je EMS Synthi, toch? :)

Het is een mooi instrument en voelt ook echt als een instrument. De klank is echt goed, maar ik kan er nog niet te veel over zeggen. Ik heb eigenlijk nog totaal geen tijd gehad om er echt mee aan de slag te gaan - het is druk qua werk. :/
 
Hij zit in een lompe veel te grote lelijke metalen bak omdat die kerel niet naar anderen met kennis van design wilde luisteren.

Hij wilde alles zelf doen,enkel voor het logo links heeft hij eens gaan vragen op een forum.

Grappig hoe smaken kunnen verschillen :)
Ik vind ‘m er juist gaaf uitzien!
 
Grappig hoe smaken kunnen verschillen :)
Ik vind ‘m er juist gaaf uitzien!

Behalve dat ik hem leiljk noem heeft de rest weinig te maken met verschillen in smaken.

Ergonomsich had het beter kunnen zijn..
 
Er zijn verschillende klachten geweest dat de displays te klein en ook te laag zijn.

Hij wilde zelf geen grotere displays omdat hij liever een toestel had eigenlijk zonder schermen (hoe dom kan je wel zijn om zo te redeneren terwijl er vraag is voor grotere displays).

Hij heeft een draad gestart op een frans forum toen hij het project heeft ogestart maar me alle feedback heeft hij weinig tot niets aangevangen.

De CV/gate heeft hij er op vraag toch uiteindelijk opgezet omdat het reeds geinplementeerd was,normaal was dat voorzien voor een appart master KB controller.
 
weet je ik snap Laurant wel, ik zit zelf ook in een niche markt, ik ontwerp en produceer producten en bepaal de prijs zoals ik die voor ogen heb, er zijn altijd mensen die daar wat van vinden maar gelukkig kopen die dan niet bij me want de ervaring leert dat als ze het wel kopen het gezeur pas echt begint.
zoals je al aangaf hij doet het zelfs uit hobby dus wat zal ie zich druk maken.
 
Een groter display neemt per definitie meer ruimte in, wat ertoe leidt dat er weer minder ruimte is voor andere dingen. Het zal dus eerder een kwestie van prioriteiten zijn - of het beeld dat hij met zijn instrument voor ogen heeft. Van die prioriteiten - en dat beeld - kun je vervolgens wat vinden, maar het feit dat mensen er iets van vinden, wil niet automatisch zeggen dat 'het beter had gekund' - iedereen tevreden houden is namelijk onmogelijk.

Ik wil overigens niet zeggen dat er geen dingen zijn die niet beter hadden gekund, dat zal vast, maar je redenering: 'ergonomisch had het beter kunnen zijn...' want 'er zijn klachten geweest...' is - zoals wel vaker - veel te kort door de bocht en weinig genuanceerd.
 
Een groter display neemt per definitie meer ruimte in, wat ertoe leidt dat er weer minder ruimte is voor andere dingen. Het zal dus eerder een kwestie van prioriteiten zijn - of het beeld dat hij met zijn instrument voor ogen heeft. Van die prioriteiten - en dat beeld - kun je vervolgens wat vinden, maar het feit dat mensen er iets van vinden, wil niet automatisch zeggen dat 'het beter had gekund' - iedereen tevreden houden is namelijk onmogelijk.

Ik wil overigens niet zeggen dat er geen dingen zijn die niet beter hadden gekund, dat zal vast, maar je redenering: 'ergonomisch had het beter kunnen zijn...' want 'er zijn klachten geweest...' is - zoals wel vaker - veel te kort door de bocht en weinig genuanceerd.

Kort door de bocht in geen geval,het zijn geen klachten eigenlijk maar vragen om er een groter display in te stoppen voor dat het toestel in productie is gegaan,dat heeft hij dus genegeerd,terwijl hij een draad start voor publieke opinie.


weet je ik snap Laurant wel, ik zit zelf ook in een niche markt,ik ontwerp en produceer producten en bepaal de prijs zoals ik die voor ogen heb, er zijn altijd mensen die daar wat van vinden maar gelukkig kopen die dan niet bij me want de ervaring leert dat als ze het wel kopen het gezeur pas echt begint.
zoals je al aangaf hij doet het zelfs uit hobby dus wat zal ie zich druk maken.

Tja dat zouden dan domme mensen kunnen zijn,dat is dan nog heel iets anders. :D

Maar de rest heeft weinig belang,als een display piepklein is en feitelijk daardoor minder goed leesbaar t.o.v een groter,dan kan je dat niet ontkennen,dan mag je je keren en draaien hoe je wil..

Dat is dus hier het geval.
 
Maar de rest heeft weinig belang,als een display piepklein is en feitelijk daardoor minder goed leesbaar t.o.v een groter,dan kan je dat niet ontkennen,dan mag je je keren en draaien hoe je wil..

Dat is dus hier het geval.

We hebben gelukkig een mooie uitdrukking die perfect weergeeft waar het hier om gaat dat is: spijkers op laag water zoeken.
 
Er zijn verschillende klachten geweest dat de displays te klein en ook te laag zijn.

Even gekeken maar de schermen lijken mij ook wel wat klein qua formaat en dat is ergonomisch niet erg handig inderdaad. Kan in het echt meevallen maar lijkt mij niet. Je zou er een boggel van krijgen ;)
 
Back
Top