Basstraps van Isowen - goedkoop, maar any good?

Sound_Avenue

Ouwe rot
Lid sinds
14 april 2009
Berichten
1.697
Ik kom basstraps tegen in dezelfde stijl als Auralex (plaatsing in de hoeken) maar dan aardig wat goedkoper. Wsl kan deze ondernemer ze ergens goedkoper laten maken. Weet iemand iets over de kwaliteit ervan?
 
Heb je dat nou nog nodig terwijl er Reference 3 software is of arc2 ,
 
Hehe, dat zou echt een uitkomst zijn. :-) Nee, Arc is geen alternatief voor akoestische behandeling. Op z'n hoogst iets wat je na basisbehandeling kan toepassen als ruimte en/of budget verdere behandeling niet toestaan.
Als je je monitors in een ontzettend galmende ruimte neerzet dan gaat Arc er echt geen mooi klinkende ruimte van maken.
 
Dank allen, ik had al zo'n idee..ik heb wel laag absorbers alleen dat zijn panelen, waar eigenlijk een cilinder of zo'n kwart-stervorm beter zouden passen in de voorste hoeken.
 
Dank allen, ik had al zo'n idee..ik heb wel laag absorbers alleen dat zijn panelen, waar eigenlijk een cilinder of zo'n kwart-stervorm beter zouden passen in de voorste hoeken.


Panelen kunnen voor laagabsorptie gewoon diagonaal voor de hoeken geplaatst worden; ze hoeven niet helemaal in de hoek te passen of deze op te vullen (superchunk) per sé.


Succes :)
 
Basstraps moet je gewoon lekker zelf maken joh! Beetje steenwol, wat hout, wat schroeven en een beetje stof naar keuze... Mijn studio ligt er vol mee. Met uitstekend resultaat overigens...


Heb je dat nou nog nodig terwijl er Reference 3 software is of arc2 ,

Je maakt een grapje toch? Hoop ik althans 8)
 
Panelen kunnen voor laagabsorptie gewoon diagonaal voor de hoeken geplaatst worden; ze hoeven niet helemaal in de hoek te passen of deze op te vullen (superchunk) per sé.


Succes :)


Ik heb me wel laten vertellen dat die panelen beter werken als ze goed aansluiten op de muren waar ze tegen staan. Er vanuit gaande dat ze diagonaal in de hoek geplaatst zijn.
 
Back
Top