Iemand ervaring met 2 geluidskaarten tegelijk op iMac?

glennplumber

Kneed je synth
Lid sinds
19 december 2001
Berichten
2.954
Locatie
Midden van het land.
Hallo mede sf-er's!

Naast een RME Fireface UC wil ik gebruik maken van de geluidskaart die in mijn Allen en Heath Xone DB4 zit. Afzonderlijk krijg ik ze aan het werk in Ableton echter lukt het me niet om ze tegelijk te kunnen gebruiken. Wat bijvoorbeeld wel lukt is om als output de RME en als input de DB4 werkend te krijgen.

Op m' n iMac heb ik in midi-audio en dan audioapparaten een samengesteld apparaat gemaakt waar ik de RME en DB4 beiden heb geselecteerd. Dit samengestelde apparaat kan ik dan selecteren in ableton alleen geen sound input of output?

Iemand een idee wat ik verkeerd doe?

Alvast bedankt!
Glenn
 
Ik heb wel eens meerdere geluidskaarten gebruikt op de mac
In cubase als aggrevated devices ingesteld, gebruikt weinig extra processorkracht en latency is minimaal die van de kaart met de hoogste latency
Stabiliteit was ook redelijk maar minder als met 1 kaart tmho
 
Ik heb wel eens meerdere geluidskaarten gebruikt op de mac
In cubase als aggrevated devices ingesteld, gebruikt weinig extra processorkracht en latency is minimaal die van de kaart met de hoogste latency
Stabiliteit was ook redelijk maar minder als met 1 kaart tmho

Heb het inmiddels werkend gekregen en merkte dat ik vastlopers kreeg bij het wisselen van drivers in ableton.

Ga toch maar voor een adat en converter om mn RME uit te breiden. Dan kan alles gewoon via 1 kaart.
 
Lijkt me ook de stabielere optie
Je hebt eventueel geluidskaarten met 3adats uit, kan je 24sporen ( dmv externe converters ) op 1 kaart draaien
 
Als de ervaringen van mensen die dit geprobeerd hebben niet erg positief is.
Waarom zit er dan in de mac deze optie in bij audio/midi configuratie ?

Ik was namelijk ook van plan om dit in de toekomst te gaan doen.
 
ik gebruik een motu als output en een presonus als input, werkt prima
Die samengestelde toestellen werkt ook bij me, niet dat ik 't momenteel gebruik maar mss in de toekomst een presonus en focusrite samen als inputs (firewire)
Denk trouwens dat ik vroeger mackie en focusrite (beiden firewire) deed. Ik heb een boel macs en nog meer AI maar meestal te lui om multi track te knoeien.
 
Back
Top