Elektron Digitakt: Eight voice digital drum computer & sampler

Beat making powerhouse

attachment.php


Compact, rugged and to the point. Digitakt is a formidable drum machine. With an astounding feature set and an exquisite digital sound engine, the stage is set for a striking encounter.
Rhythm is a fundamental part of music. Off-kilter beats, four on the floor workouts, polyrhythmic excursions all serve the same purpose. They provide musical structure and sometimes they even make us dance.
Digitakt is a new compact drum machine from Elektron. It contains all the necessary tools to make people move to the beat. A digital and highly flexible sound engine, sampling capability, a live-friendly sequencer, the means to control external MIDI gear. Round it off with a super crisp OLED screen and wonderfully tactile back-lit buttons. Done deal.
Drum machines are something of an Elektron speciality. With the Digitakt we show why.


Digitakt highlights


  • 8 internal audio tracks
  • 8 dedicated MIDI tracks
  • 1 × Multi-mode filter per audio track
  • 1 × Assignable LFO per track
  • Delay and Reverb send FX
  • Sampling capability

  • 64 MB sample memory
  • 1 GB +Drive storage
  • 2 × ¼” input & 2 × ¼” balanced output
  • 1 × High Speed USB 2.0 port
  • MIDI IN, OUT and THRU ports
  • Overbridge support
 

Attachments

  • DigitaktWeb.jpg
    DigitaktWeb.jpg
    40,4 KB · Bekeken: 242
Last edited by a moderator:
Hey allemaal,
Digitakt en Digitone hebben beide enorme OS updates ontvangen. Veel nieuwe features, verbeteringen en bug fixes. Echt heel tof :) Ik zit in het closed beta groepje dus ik had de kans er al redelijk vroeg kennis mee te maken. Hier een video waarin ik stap voor stap in ga op alle nieuwe mogelijkheden.

Een greep uit de nieuwe mogelijkheden: Trig Preview (!!), Class Compliant USB audio/midi, Step Recording Modes, Purge unused samples / sounds, Probability (chance) , New Voice Settings (Digitone), Live Record Sound Locks (Digitone).
Het officiële nieuwsbericht waar je ook de nieuwe versies en een update voor Overbridge 2 kan downloaden, vind je hier:

https://www.elektronauts.com/t/digitakt-1-20-digitone-1-30/133190

Cheers!



Topnieuws zeg! Ik ga er binnenkort even naar kijken. Inderdaad ook fijne tutorials die je maakt :okdan:

Deze week komt mijn Octatrack binnen (lang over nagedacht maar toch overstag gegaan) en ik zal voorlopig wel even wat te leren hebben denk ik :D
 
Top update dit. Class compliant USB audio dacht ik in eerste instantie niet eens te gaan gebruiken. Maar met ff een testrondje blijkt t toch erg chill te zijn. Preview trigs was ik op voorhand al erg tevreden mee.

Ben nog niet bezig geweest met de rest.. Zag dat probability nu op de plek van de trig conditions zit. Wat is het verschil tussen de 2? Vond het altijd wel chill om met trig conditions afwisseling in de patterns te krijgen op een voorspelbare manier
 
fijn reviewtje ja
zal ik toch maar weer s een digitakt kopen dan :D
 
Een paar weken terug een Digitone gekocht ... dan direct ook de Digitakt. Elektron, yes ik heb het zitten.

En nu de updates. Nice :okdan:

Hun C6 programma is wel erg outdated, maar updaten ging uiteindelijk best wel vlot.

Dave Mech > Merci voor al je video's!
 
Ik heb bij het updaten van de Digitone ook eens problemen gehad met de transfer software. Met het aftandse C6 programma ging het zonder problemen.

Ik ben zeer benieuwd naar de updates. Ik heb beide toestellen en gebruik ze zeer graag en veel.

.Dave Mech ik check dus volgende week je video en ga ermee aan de slag. Alvast bedankt!
 
De class compliance usb doet blijkbaar alleen de stereo-mix exposen en niet de individuele tracks? (wat met overbridge wel gebeurd)

Klopt dat?
 
De class compliance usb doet blijkbaar alleen de stereo-mix exposen en niet de individuele tracks? (wat met overbridge wel gebeurd)

Klopt dat?

Volgens mij ook... Maar zijn er überhaupt apparaten die zonder drivers meer dan stereo over de lijn gooien?

Ik vind het wel koel hoor, digitakt aan de ipad gehangen en ik krijg stereo audio van de iPad terug over de digitakt. Ik kan nu beats laten lopen op DT en ipad synthjes aansturen... Evt samplen van de ipad, of andersom, samplen van de DT naar de ipad. Leuke vakantie setup!
 
Volgens mij ook... Maar zijn er überhaupt apparaten die zonder drivers meer dan stereo over de lijn gooien?
Er zijn meer dan genoeg usb audio interfaces die >2 kanalen beschikbaar stellen ja ...
 
Enige wat ik nu nog mis is een zoom functie voor al gesamplede sounds, een bandpass filter, een soort 16 levels voor volume en met een beetje magie de mogelijkheid om midisporen te kunnen switchen voor meer audiosporen.

Al zal dat laatste wss nooit gaan komen ghehe :D..
 
Back
Top