Elektron Digitakt: Eight voice digital drum computer & sampler

Beat making powerhouse

attachment.php


Compact, rugged and to the point. Digitakt is a formidable drum machine. With an astounding feature set and an exquisite digital sound engine, the stage is set for a striking encounter.
Rhythm is a fundamental part of music. Off-kilter beats, four on the floor workouts, polyrhythmic excursions all serve the same purpose. They provide musical structure and sometimes they even make us dance.
Digitakt is a new compact drum machine from Elektron. It contains all the necessary tools to make people move to the beat. A digital and highly flexible sound engine, sampling capability, a live-friendly sequencer, the means to control external MIDI gear. Round it off with a super crisp OLED screen and wonderfully tactile back-lit buttons. Done deal.
Drum machines are something of an Elektron speciality. With the Digitakt we show why.


Digitakt highlights


  • 8 internal audio tracks
  • 8 dedicated MIDI tracks
  • 1 × Multi-mode filter per audio track
  • 1 × Assignable LFO per track
  • Delay and Reverb send FX
  • Sampling capability

  • 64 MB sample memory
  • 1 GB +Drive storage
  • 2 × ¼” input & 2 × ¼” balanced output
  • 1 × High Speed USB 2.0 port
  • MIDI IN, OUT and THRU ports
  • Overbridge support
 

Attachments

  • DigitaktWeb.jpg
    DigitaktWeb.jpg
    40,4 KB · Bekeken: 247
Last edited by a moderator:
Sinds een weekje ben ik ook in het bezit van een Digitakt die ik kocht via het forum.

Echter heb ik een vraagje over iets wat ik hier nog niet las.
Heeft er iemand last van knoppen die blijven haperen? Mijn trig knop nr3 blijft steeds hangen (voor 1 a 2 sec). Het gebeurd vooral als ik deze nogal rechts op het knopje durf bedienen.
Nog iemand last van dit problem? Heb deze wel tweedhands gekocht ... .
 
Sinds een weekje ben ik ook in het bezit van een Digitakt die ik kocht via het forum.

Echter heb ik een vraagje over iets wat ik hier nog niet las.
Heeft er iemand last van knoppen die blijven haperen? Mijn trig knop nr3 blijft steeds hangen (voor 1 a 2 sec). Het gebeurd vooral als ik deze nogal rechts op het knopje durf bedienen.
Nog iemand last van dit problem? Heb deze wel tweedhands gekocht ... .

Heb het bij een tweedehands A4 gehad, bleek vloeistof schade.
 
Hier geen last van. Op het elektronauts forum heb ik wel gelezen dat het bij sommige units kan voorkomen dat de printplaat niet helemaal recht zit en dat knoppen daardoor klemmen. Dit is in ieder geval niet normaal en ik zou zelf eerst even kijken of je het betreffende knopje er voorzichtig af kunt wippen en dan weer terug zetten. Het kan zijn dat ie gewoon een beetje scheef zit of iets er tussen.
 
Heb je een account bij Elektron en de digitakt geregistreerd? Mijn ervaring is dat ze heel snel reageren via hun support. De bovenkant van een knopje eraf halen heb je volgens mij zo gedaan, maar wel verstandig om even met hun contact op te nemen hoe je dat het beste doet. Je zal hem er niet voor open hoeven schroeven.

Je kan dit topic even doorlezen, meerdere mensen die in het begin een digitakt thuis kregen met knopjes verkeerd om of op de verkeerde plek: https://www.elektronauts.com/t/digitakt-manufacturing-defect-anyone-else-get-this/40323
 
Ik zal even proberen om hem te registeren maar mogelijks is hij al geregistreerd door de vorige eigenaar. Zoja, bestaat hier dan ook een procedure van zoals bij NI om deze over te zetten van eigenaar?
Volgens wat ik las in dat topic waar kubuz naar doorverwees (waarvoor dank) kan je de knopjes er afhalen zonder de unit te openen. Je zou mogelijks na registratie van je problem (ticket) via Elektron een soort van handleiding ontvangen.
 
Ok, misschien mosterd na de maaltijd, dan toch ff voor nieuwe mensen die dit probleem ook hebben. Het is gewoon een bekend defect van de Digitakt. Er zijn verschillende threads die het probleem beschrijven (bv https://www.elektronauts.com/t/sticky-buttons-any-solution/49559). Ik heb het probleem zelf ook gehad. Ik had 4 knoppen die bleven hangen. Ik heb hem vorige maand terug gestuurd naar Bax en hem inmiddels gerepareerd terug ontvangen. Nu geen problemen meer. Ik denk dat het probleem vooral bij de eerdere units speelde. Ik neem aan dat de quality control inmiddels verbeterd is door de vele retourzendingen.
 
Ooit een ER-1 van binnen gezien? Das zowat hetzelfde :)
 
Yo synthforummers,

Ik heb een invite voor de Overbridge 2.0 public beta gehad en heb nu een video geüpload waarin ik de functionaliteit laat zien. Echt blij dat het eindelijk er allemaal aan zit te komen. Hier heb ik ruim een jaar op zitten wachten. Hoop tracks die ik nu kan gaan uitwerken tot volwaardige producties.

Enjoy!



Als je de video leuk vindt zou een like op youtube erg tof zijn. Helpt enorm :)
 
Afgelopen maand heb ik een video opgenomen en bijhorend artikel geschreven voor Ask.Audio . Deze is gisteren online gekomen. Het is een korte tutorial over het creëren van een kick op basis van een simpele sample met de digitakt. Wellicht interessant voor mede DTers . Ben benieuwd wat jullie ervan vinden :)

https://ask.audio/articles/elektron-digitakt-cooking-up-a-kick-drum
 
Hey allemaal,
Digitakt en Digitone hebben beide enorme OS updates ontvangen. Veel nieuwe features, verbeteringen en bug fixes. Echt heel tof :) Ik zit in het closed beta groepje dus ik had de kans er al redelijk vroeg kennis mee te maken. Hier een video waarin ik stap voor stap in ga op alle nieuwe mogelijkheden.

Een greep uit de nieuwe mogelijkheden: Trig Preview (!!), Class Compliant USB audio/midi, Step Recording Modes, Purge unused samples / sounds, Probability (chance) , New Voice Settings (Digitone), Live Record Sound Locks (Digitone).
Het officiële nieuwsbericht waar je ook de nieuwe versies en een update voor Overbridge 2 kan downloaden, vind je hier:

https://www.elektronauts.com/t/digitakt-1-20-digitone-1-30/133190

Cheers!

 
Back
Top